lu93rowa: Ja, det vore ju en besvikelse om i mina ögon Frölundas bäste back sett över hela säsongen inte kommer till spel. Blir något för nubben att se över, om nu vare sig Lehtonen eller Larsen kommer att spela. Christian Bäckman på gång?
qslig:Helt enig. Lehtonen är en lyxvärvning. Kommer han är det grymt men vi står inte och faller med om han inte kommer. Som du säger finns det ekonomiska muskler att hämta en annan back som får plats i någon av de första backparen.
Men det vore givetvis jäkligt grymt om han kom och kunde ge Frölunda två fruktade skyttar i powerplay där Lehtonen styr ena powerplayet på backen och Niskala den andra.
piff: Haha, har haft så jävla svårt att sova i värmen så jag hade smaskat i mig en stilnoct typ en timma före det inlägget, var helt yr i bollen. Kom inte ens ihåg att jag hade skrivit ett inlägg :D.
piff: Man har ju svårt att se hur han skulle kunna hamna här. Frå väl se vad nubben k'an koka ihop för rn deal. Mest troiliga är att det finns NHL-lag som vill ha pebben, och då är det kjört. Man unnar hnonom helt klart att få fortfsätta mrfd sitt spel i en grym klubb. Om inget lag plckar pebben så är dem stendummm. FAmiljens fördelar luktar nog lite åt vf-hållet.
Verkar som om han vill bli kvar i NHL, och varför inte? Visst vore det en dröm att få se honom spela i Frölunda igen, men det lär nog förbli en dröm några år till.
Varför inte pröva gullspröke från Jössehärad. Ni kan ju alltid försöka översätta :-)
Nä väa ä dåli me möe hööl i äa söm e sköbrä Drethusknarvel Apeläpel Äpelapel Jolapelstump Mutti me fläskflööt Klengås Mölter Kryna Göra Fillet på tärna
lu93rowa: MoDos resultat är skrämmande. Helt otroligt vad snabbt det kan rulla åt den håller eller det andra. Man gick rejält med plus året innan men det här året var det smack bang boom crash.
Frölunda gick hyfsat eller jag vet inte. 400 000 plus gick man på en omsättning på 140 mille. Vi brukar ligga på x antal miljoner i vinst per säsong så vi är inte heller förskonade från hemska siffror.
Fast jag måste säga att en av anledningarna som presenterades att webbplatsstrulet blev dyrare låter som en helt irrelevant anledning. Så jäkla mycket kan det inte ha kostat - hoppas jag.
qslig:Absolut varsin pp back uppställning. Tänk er. Första powerplayformationen inne och kör och nötar ut första bp uppställningen. Niskala inne och matat skott för att sedan sista minuten ha Lehtonen stå och pumpa på blå.
Jag undrar bara hur man ska göra med backuppställningen. Jag vill exempelvis se Niskala och Larsen spela ihop igen. De var riktigt bra tillsammans och utgör i så fall det enda backparet som är komplett sedan förra säsongen.
Jag vill inte se Hedman och Viklund spela ihop och det tror jag inte att man får heller. Jag tror man vill dela upp det lite. Jag skulle tro att i så fall man lirar Mäntymaa ihop med Viklund och att Lehtonen får Hedman bredvid sig.
Tömmernes på bänk eller utlånad. Eventuellt kommer det ju en back till. Jaja. Det är ett lyxproblem var alla ska in någonstans.
lu93rowa: Det kommer säkert att testas, det där var bara mina standard. Niskala/Larsen lirade ju ihop förra säsongen, men det är ju inget som säger att man inte kan testa tex Niskala/Lehtonen i PP. Å andra sidan kan det ju vara bra att ha dem i varsin PP-uppställning.
JBlom: JBlom: Japp, låter utmärkt, Freddan är värd minst ett A :). Vi får en jäkla massa forwards, börjar bli lurigt när man försöker få ihop femmorna. Nedan kommer mina preliminära. Sedan vet man ju inte om kedjorna/kemin funkar men om jag leker lite så ser det ut så här just nu:
Fredrik Pettersson - Riku Hahl - Joel Lundqvist
Niklas Andersson - Andreas Karlsson - Tomi Kallio
Martin Röymark - Joakim Andersson - Mathis Olimb
Nicklas Lasu - Mikael Johansson - Carl Klingberg
Janne Niskala - Philip Larsen
Mikko Lehtonen - Ville Mäntymaa
Oscar Hedman - Tobias Viklund
Henrik Tömmernäs
En förstakedja som kan bli riktigt intressant. Skall bli kul att se norrmännen också, och en fjärdekedja som kan bli riktigt tuff. Ung men tuff :).
Om det som Ros pladdrar om stämmer, att Joel skall bli lagkapten, tycker jag låter som ett utmärkt val, då Niklas verkade mer tyngd av det förra säsongen.