Kanske lika bra att vara med i khl eller vad det heter på en gång istället för att tappa alla spelare dit. Loob och Ahdrian kanske är rätt ute endå... :P
det var ju inte riktigt detta man hade väntat sig när man pratade om att renovera laget. i stort sett bästa backen under säsongen. fan också, kommer sakna niemis tuffa spel och små fultricks :).
Wayne Gresky: Ännu en hård förlust.. Hur ska det gå nästa säsong? Niemi var den enda backen förra året som skötte sig okej varje match och nu försvinner han.
hmm, att kariya försvinner var väl relativt väntat, men plüss däremot. visserligen har väl han haft det rätt tungt ett tag men att han skulle lämna kändes oväntat.
Klinth: Ja vill man sätta sig själva i skiten så. :) Men har man en uttalad målsättning som säger semifinal säsongen 08/09 kan man inte börja sälja iväg dom bästa spelarna i laget. Men visst kommer det en bättre back isåfall så klagar väl inte jag.
Klinth: Såg Eller mot Brynäs i den avgörande J20 finalen, han var hyfsad ;-) Ni hade en kort f-n också som var jävligt bra med klubban kommer dock inte på vad han heter.
Dragan 2k: Det kan vi ju alltid hoppas på. Men frågan är om han inte kommer att spela i AHL och nöta för att ta en plats i NHL. Det går ju hyfsat för grabbhalvan i VM... Det är bara att önska honom lycka till och köpa sig en lirare som du säger.
Synd bara att Elitserien dräneras så på de bra yngre spelarna. 3 som försvunnit från Frölundas organisation denna säsongen va? NHL dammsuger då rejält...
JBlom: Det är inte säkert ännu. Han kan fortfarande spela i Frölunda nästa säsong. Han har skrivit på kontraktet bara och kan likt Berglund i Västerås och Junland i LHC bli utlånad till sin svenska klubb.
JBlom: Nu är Andreas Karlsson officiellt klar i alla fall. Välkommen hit. Kul säger jag. Han var bra här senast. Undrar bara hur de två åren i NHL har påverkat hans offensiva spel.
Klinth: Jag hoppas inte att Ronnie tar förstabackrollen. Han ska vara i en tredje kedja,
Försvarsmässigt är det svårt. Flera av backarna kom inte upp i den kapacitet jag hade förväntat mig. Tuuka och Toni var ojämna som tusan samtidigt som de är väldigt bra.
Jag hoppas faktiskt att man tar in en defensiv toppback a al a Väänäänen och placerar honom bredvid Tuuka i första. Om Holmqvist är kvar vill jag ha Hedman bredvid honom.
Andreas ryktas bort från klubben och där tror jag Nubben letar efter någon back som kan leda en backattack och skjuta från blå in i mål och ge målvakten vad han tål.
JBlom: Och där skulle inte Andreas platsa menar du? Det är väl en center för en 1:a kedja eller? Hade inte varit fel med Michael heller, han är ju bra. Kom inte igång riktigt i Frölunda bara...
JBlom: Japp, det verkar ju onekligen så. Fräckt att han väljer lag efter hjärta och inte plånbok. Hoppas att det går bra för honom i Djurgården, där han garanterat lär spela center i 1:a kedjan. Tyvärr kom han inte riktigt till sin rätt i Frölunda...
Loob och Ahdrian kanske är rätt ute endå... :P