Uddan: njaa, jag vet inte riktigt vad han får för kontrakt, OM han nu får ett kontrakt. han har ju själv sagt att han skall vänta fram till den 15:e juli på ett eventuellt nhl-kontrakt, sen får vi väl se. ryktet har ju sagt att han var på väg till frölunda om han inte fick spela i nhl, dock är ju inget säkert så vi får väl se. ett eventuellt kontrakt skulle nog isf bli på 1-2 år.
Paddan: Jadu... Svårt att tyda men Ässät verkar ha nåt samarbeta med Dallas. Kan inte finska så bra och googles översättare gör ingen direkt glad. :) Kanske som det nu står i en nyhet till höger att Dallas lånar ut Wandell till Frölunda.
"I Satakunnan Kansa finns det också intressant information om att Dallas Stars kommer skicka den tekniska svenske forwarden Tom Wandell till Frölunda. Dallas står utan AHL-lag till hösten, i väntan på att ha ett helt eget farmarlag nästa år (Texas Stars, i Austin). Därmed kommer laget skicka en del av sina talanger till spridda AHL-klubbar samt förmodligen då också Europa.
Hurudvida Wandell redan är klar för Frölunda, som de finska uppgifterna låter antyda, återstår att se."
bara som en helt värdelös kuriosa så vill jag berätta att niklas andersson satt på motionscykeln idag, det såg bra ut. resten av laget slappade och fick massage, dåligt.
Tikinmyheart: Kan garantera att ALLA lag gör klart med spelare under brinnande säsong. Hynning blev klar för TIK innan säsongen var klar liksom Fagemo en gång i tiden blev klar för Luleå innan säsongen var över.
Tikinmyheart: SJälv ska jag nog fasen upp till Timrå och se när Frölunda besöker den arenan. Något säger mig att det kan bli en jäkla stämning just den matchen i september.
Danne_l: Ja men det är just därför vi inte är så goa på Nubben eller Adhrian.
Muntligt eller inte så sa man från Frölundas sida att INGA kontakter eller förslag skulle ges till spelare från Timrå under kontraktstiden.
Det vi tycker är oetiskt är att Nubben vet EXAKT hur Hahls och andras kontrakt ser ut, därför hör det till vanligt hyfs (kanske inte gäller Frölunda) att inte "ta" spelare från Timrå.
Egentligen behöver vi inte älta detta för tid och evighet utan nu försöker vi se framåt och glömma arslet och larvpottan.
Att Hahl lämnar Timrå accepterar jag utan omsvep. Det intressanta är varför han gjorde det.
Japp, men det är så det fungerar. Inte tror du i din vildaste fantasi att klubbarna väntar tills kontrakttiden gått ut innan de tar kontakt med spelarens agent?
Du har väl spelat Football manager, där kan du erbjuda kontrakt ett halvår innan;)
Danne_l: Jag har skrivit ett privat meddelande till dig och förklarat att Hahl fick ett kontraktsförslag den 17 mars från Frölunda. Och vid den tidpunkten var Hahl under kontrakt.
Att Frölunda i skrivande stund tar kontakt med Hahl är helt OK, då han nu är free agent.
Sen hoppas jag för min egen sinnesfrids skull att Hahl går till vilken klubb som helst, bara det inte blir Frölunda.
Danne_l: Nä, så hur f**n kunde ni värva Oscar Hedman, egentligen??!!!1
I verkliga livet är det inget konstigt att man värvar arbetskraft från konkurrenter. Alla skulle gladeligen göra det om man hade chansen. Men inom svensk ishockey ses detta som något ytterst oetiskt.
Trodde inte att jag kunde ogilla nått lag mer än Modo, men efter denna oärliga värvningscirkus som "Äckliga gubbar" kör med, så sänker jag ogillandet till Modo med hatkärlek. Nu är det den andra gången "Nubben" pissar i fel gränd, hoppas för er skull att det inte blir en tredje. FY FAN!!!
det såg väl sådär ut för ett tag sedan, men om det visar sig att hahl skriver på för frölunda då får vi ju en väldigt stark centeruppställning där var och en av karlsson, hahl och nordquist skulle kunna vara förstecenter i vilken klubb som helst.
skulle det sedan komma in en riktigt bra målis, som t.ex johan holmqvist så måste man ju säga att det ser rätt ljust ut.
sedan gäller det ju att få ordning på defensiven, men det känns som att janne & uffe kommer att kunna styra upp den biten.
sen slår man ju sig alltid för bröstet innan säsongsstart och säger att - NU, med den här truppen blir det sm-guld. men det kan bli en rolig säsong, men det sa man ju sist också. vi får väl se tiden an, men en topp 4 placering under grundserien känns som en rimlig målsättning.
Danne_l: Tror du seriöst att ni kommer vinna SM-guld denna säsong? Ja tror inte de. Möjligen topp 5 .. Sen att staden är attraktiv må ja hålla med om.. Ska ju ner dit i sommar så då jävlar :p
Okey? Här finns förutsättningarna, om det nu inte var så att vi lyckats spela hem två guld och ett silver under 2000-talet på ren bonnröta, att bygga ett mästarlag. Pengar, publik, sponsorer, attraktiv stad. Ja de flesta ingridienserna för att bygga bra.
Dream Team: Vad jag glömde bort i min lilla tes var att Nubben säkerligen inte når så mycket högre genom att göra om samma sak som han redan gjort en gång
JBlom: Mycket vill ha mer, heter det. Ett problem för ett Frölunda på sikt, i sin iver att jaga namnkunniga spelare, månne? Min privata lilla fundering är var visionen från Nubben ligger någonstans. Om han redan har nått taket vad gäller möjliga spelarförvärv i Timrå, vad kan han uträtta som är till det bättre i Frölunda som med en större börs också per automatik leder till högre resultatkrav? Och nej, pengar är inte allt.
Gillar inte riktigt tanken på vad som kan hända om Hahl kommer. Då kommer förmodligen Nordqvist hamna som 3dje center vilket förmodligen inte är hans ambition. Nja då tycker jag Frölunda ska skippa Hahl och kör på dom centrar vi har plus en till.
Hmm, nu ska vi se. Finns det någon mer i Timrås organisation vi kan locka ner. En back behöver vi ju, har de någon bra? Kontrakt eller ej spelar ingen roll, vi är Frölunda.
JBlom: Jag undrar det jag, känns lite som de rysska ägarna tycker det är kul att plöja in miljoner ett par säsonger, men sen när intresset sjunker och ingen publik finns att finansiera lönerna. Hur ser KHL ut då?