Frölunda HC

60412 inlägg · 3402 ämnen

Silly Season

« · 1049626 · » Till forumet

Sv: Silly Season
Dragan 2k:

"Underhållning i världsklass", har flyttat till timråboken.

Stora stygga vargen! Vad ska vi handla härnäst tycker du?:)
Kommentera

Dragan 2k: Aha, det var det jag visste, skattefuskare ;) Av skattetekniska skäl får han alltså bo på en oljeborrplattform i Nordsjön och inför varje träning får Ahdrian ta roddbåten och frakta honom tur och retur.
Kommentera

MickeASthlm: Tack. Gäller att ro hamn honom också men av Ahdrians uttalanden att döma I AB är det kanske klart redan - vis av en viss Hlinkahistoria väntar vi med att skrika ut i eufori tills bläcket torkat.
Kommentera

Grattis till en bra målvakt.
Kommentera

mattias - 74: Kom ju till slutspel säsongen som var så det har ju stigit...
Kommentera

Dragan 2k:

Det skriver jag under på.
Kommentera

mattias - 74: Jonas Johnson är eller var en fantastisk spelare och har gjort väldigt mycket för vårt lag. En av Frölundas bästa spelare genom tiderna.
Kommentera

mattias - 74:

relativt hög nivå skall det stå
Kommentera

JBlom: JO precis och denna säsong åker ni ur :p
Kommentera

Dragan 2k:

Tänkte att Borås är närmast till hands om han vill avsluta i Göteborgstraktenoch på relativt högre nivå. Han är säkert motiverad och köra ett tag till om han bestämmer sig för att fortsätta. Personligen hade jag sett honom i Leksand alla dagar i veckan trots sin " ålder " han är en bra ledare och kan lyfta ett lag med sin rutin.
Kommentera

JBlom:

Men man brukar ju säga 3dje gången gillt. :)

Ja Kvalserien kommer närmare :)
Kommentera

mattias - 74: i Borås? Ingen aning. Men jag tror nog att han har gjort sitt. Fast man vet aldrig. Vissa har en extrem kärlek till sporten och JJ hade lagt av tidigare om han inte älskat att lira så som han gjorde.
Kommentera

Uddan: Det kan jag ha förståelse för...
Men man brukar ju säga 3dje gången gillt. :)
Kommentera

JBlom: lika dant kommer de känna för oss andra när de blir fiasko där nere hos er.. :p
Kommentera

Dragan 2k:

Är det helt över med Jonas Johnsson eller gör han Comeback i Borås ?
Kommentera

Nu börjar det verkligen smaka mumma i munnen. :)
Kan bli en skön vår i GBG. :P
Kommentera

mattias - 74: Nordan? Han kommer ingå i en suverän centerlinje nästa säsong. Ingen som vet hur man ska formera detta lag, vilka tankar Dahlén har men vi tycker givetvis att detta är oerhört spännande.

Centerbeståndet består av A Karlsson, R Hahl, J Nordqvist, L Eller, M Johansson, J Andersson. De första tre är det bästa vi haft i centerväg och kanske topp 3 i modern svensk hockey.

Undrar när köpfesten är över. En defensiv back tror vi på. Forwardssammansättningen bör nog betraktas som klar nu.
Kommentera

Dragan 2k:

Ja nu får ni sluta skämmes ta mig fan :)

Hur blir det med Nordqvist nu då :)
Kommentera

Dream Team: Haha. Helt sjukt är det. Köpfesten tar visst aldrig slut. Snacka om att man satsar fullt ut.

Damn vilken vecka vi frölundaiter haft.
Kommentera

spud: När jag läser länken nedan får jag nog mest av allt tankar som:

Undrar när bubblan spricker?
Kommentera

mok: Tack tack
Kommentera

spelarna har ju inga egna åsikter heller utan är livegna och gör som Frölunda säger...
Kommentera

Snoop: Välkomen till verkligheten typ...
Kommentera

spud:

Ryktet säger att Frölunda köper loss Fanny... räknas hon också som Timråit? = )

Ankan - med STOORA öron
Kommentera

Cartman: Just det måste kännas hemskt för frölundaiterna. Som har en GM och ekonomiska muskler att köpa sönder TIK.
Kommentera

mok: Klart jag är bitter, borde jag vara annat ?
Kommentera

Metal Guru:

Absolut :).
Kommentera

qslig:
är det hockeyns motsvarighet till fyra bugg och en coca cola?
Kommentera

Snoop: Jag e int bitter?
Kommentera

Snoop: du menar fyra kanoncentrar och en kanonsportchef? :D
Kommentera

Bara säga grattis, ni har en kanoncenter och en kanonsportchef och de svider så in i helvete.

Money is everything ?
Kommentera

Dragan 2k: Holmqvist imorgon så ska jag dansa krigsdans. :)
Kommentera

Dream Team: inte ens nära...

Paddan: huvudet på spiken ;)
Kommentera

Dream Team:

hehe. nä, förhoppningsvis Johan Holmqvist
Kommentera

skalpjägaren: Niklas Dyrén?
Kommentera

skalpjägaren: Mario Brunetta?
Kommentera

Dragan 2k: ja, det är bara att hålla tummarna för en viss målvakt...
Kommentera

skalpjägaren: Joe igår. Riku idag. Vem blir det imorgon?
Kommentera

qslig: hehe, man kan ju alltid hoppas. Men han fyller förhoppningsvis det fysiska tomrum som Neimi lämnar efter sig...
Kommentera

Dream Team:

absolut, backsidan var ju under säsongen som gick det som frölunda hade mest problem med. när sedan niemi lämnade som nog får anses som den bäste defensiva backen så blev det absolut ett digert hål att fylla. får väl hoppas att dipenta kan kliva in och spela tryggt och säkert.
Kommentera

qslig: Man kände nog att det fanns ett hål att fylla efter att Niemi lämnade. Frölunda får väl hoppas att han kan smälta in bra i det svenska sättet att spela.
Kommentera

skalpjägaren:

tror inte det, han är inte känd för att droppa handskarna i första taget. däremot är han nog en hyfsad förstärkning i den defensiva biten, precis vad frölunda behöver. har sett honom en del i anaheim.
Kommentera

Då kanske det här är vad vi kommer att få se...
Kommentera

Robert Pettersson är kul,

"Stabilt pressmeddelande från Peter Gyllander, i vanlig ordning. Han har det kämpigt när spelarna inte lirat i Sverige tidigare och hans standardfråga om publiken i Scandinavium inte riktigt kommer till sin rätt."
Kommentera

JBlom: Han verkar dock vara på det klara med sina uppgifter på isen.

"I don't get a lot of points, I don't get a lot of goals and I don't get in a lot of fights, stuff that fans think about."

""He's been a guy that's stepped up into our lineup here for the last two years and really earned an opportunity," Carlyle said of DiPenta. "He has to play as close to mistake-free hockey as possible, and he accepts that role."
Kommentera

Sannes:
Kan ju bli en bra förstärkning... Dock aldrig hört talas om han. :)
Kommentera

Skulle kanske vara sån länk med också.
(Om jag nu kan få det till att fungera....)
Kommentera

Kanadensiske backen Joe DiPenta har skrivit på för Frölunda, från oktober månad och säsongen ut.
Jag har då aldrig hört talas om karln, men så är ju inte jag någon fena på NHL heller.
Kommentera

qslig: Jo ja har åxå hört att de är 15 juli.. Men de är alldeles för många av hans sort i NHL...
Så han stannar nog i ES... Och då blir de nog hos er..
Kommentera

Uddan: ang. wandell så vet jag inget direkt. kan ju inte direkt påstå att jag skulle jubla om frölunda signade honom. hahl är en sak, men när det gäller wandell, då kan man hellre plocka unga killar ur de egna leden.
Kommentera

« · 1049626 · »