Enligt vad Sportbladet erfar har tre elitserieklubbar – Frölunda, Färjestad och Timrå – kommit med konkreta kontraktsförslag till den finske VM-backen. Låt oss hoppas :).
qslig:Bara att hålla med. Riktigt synd och han försökte se något positivt utan att lyckas nämnvärt.
Niskala vill även jag ha. Damn! Jag sitter helt slaviskt emellanåt med Google översättning på finska nyhetssajter - det är knäpptyst om Niskala. Med andra ord kan man kanske utesluta FBK som värvare:-)
Dragan 2k: mm, jag såg det nyss också, efter mina inlägg :). Ja, de kanske blir en värvning till slut, vi får väl se. Själv hade jag hellre sett att man körde på de man har och roffar åt sig Niskala istället ;).
Sedan kan man ju inte annat än tycka synd om AK i det klippet. Stackarn ser ju ut som en ledsen liten pojke som inte fick några julklappar eller något åt det hållet. Snart är augusti här, jo fan :)
qslig:Efter att ha hört Norberg på Frölunda TV får jag känslan att man dels är lite chockad och att man kommer värva. Standardfrasen med "Vi har koll på marknaden" har kompletterats med "Vi tittar mer nu" eller något i den vägen.
JBlom: ja, det är ju frågan, men jag tror det. Skulle dock gärna se Eller som center, han har varit väldigt duktig på den positionen när han väl fått chansen. Sedan måste ju Nordquist höja sig, men om han gör det så skulle det nog hålla.
Sedan är det klart att AK är en väldigt duktig center/spelare, men tycker nog ändå att vi har material så det räcker.
qslig: Ja centrar finns det gott om i dagens Frölunda, men räcker dom kvalitetsmässigt om vi ska enda till SM-final? Med Andreas Karlsson så hade det sett bättre ut så det är ett stort avbräck helt klart.
Dragan 2k: nej, det är sant, man vet aldrig :). Å andra sidan har de ju 5 centrar för närvarande, det borde ju räcka, om det då inte dyker upp någon mer skada som du säger.
qslig:Hehe. Man vet aldrig med Frölunda. Det fungerar nu men jag tror nog att man känner en viss rädsla om vad som händer om ytterliggare en center går sönder.
Undrar hur man ska göra.
Riktigt synd om Andreas men lite grann som du är inne på är det rätt skönt att slippa problematiken över var Andreas skulle in någonstans och det är bara att tacka stjärnorna att vi värvade två toppcentrar inför säsongen.
Dragan 2k: tror inte att den inhandlas någon ny. Tror de kör vidare som har kört innan, det var ju dessutom i samband med Andreas skada som Frölundas spel lyfte. Synd om AK men med tanke på hur spelet har sett ut så finns det ingen större risk för oro för att just han är borta. Jag såg mer problem med var de skulle sätta in honom när han kom tillbaks från skadan, nu blir det ju dock inte så.
Dragan 2k: Nordan har ju fått chansen nu under tiden Karlsson har varit borta och har väl gjort det bättre och bättre. Är väl Joakim som fortfarande är ung som kanske inte lever upp tillräckligt i längden. Micke gör det riktigt bra. Hahl har kommit igång bra med Kallio och Andersson. Så Frölunda sitter ju inte i sjön direkt. Men jag kommer inte bli förvånad ifall det blir en centervärvnig i Januari. Men då ska det vara en bra sådan. :)
JBlom: Undrar hur man agerar i det här läget egentligen. Får Nordan chansen fullt ut nu eller är det dags att inhandla nytt. Det är ju bara pengar.
Vad tror ni andra?
Jag hoppas att man ger Nordan chansen ordentligt samtidigt som man håller koll på marknaden och om det öppnar upp sig plockar en spelare om man tycker säg i december / januari att det behövs mer avlastning på centersidan.
mattias - 74: F*N... Är väl det man lugnt kan säga... Oerhört tungt avbräck. Men tur i oturen så har ju Frölunda många bra Centrar. Men ett tungt tapp helt klart. Kanske det värvas nån ersättare då men isåfall lär det vara någon väldigt bra.
första isträningen är totalt ointressant, likt övriga isträningar. träningsmatcher däremot kan man glutta på. det är väl händelsefattigt i byarna, därav det tusenfaldiga intresset.
Den stora frågan är ju hur Frölunda (liksom de övriga klubbarna) skall kunna tjäna mer pengar. Fördubblad omsättning krävs (således 254 MSEK), enligt den Timråiterna kallar "Satan". Och det går att inte att pressa fram de resurserna via rekla, eller publik. Då krävs det lite andra visioner...
6 % ägande av arenorna lär inte göra skillnad i det perspektivet om "Satan" skall nå det inom två-tre år...
Vilka kompletterande verksamheter kam man tänka sig utveckla?
Det som ligger närmast till hands (förutom event, konferens och hotell) är väl utbildningsverksamhet, rekrytering och uthyrning... där finns ju synergier. Men "insourcing" kräver mer resurser vilket ökar kraven på organisationen.
Hmm...
Såg förresten Dahléns privatlektion i sargspel tillsammans med nr 3 i dag efter avslutad träning. Gott och väl en kvart med instruktion och diskussion... dock utan Chaplin-åkningen som Dahlén var så bra på... = )
Exakt. Ser ingen anledning till att bygga en egen arena. Jag tycker det är skönt att fortf ha en hall som känns egen. Alla de nya ser ju likadana ut, helt profillöst. Skulle väl vara på Heden i så fall, men den ytan lär ju knappast kommunen släppa.
Jo det blir ju desto krångligare, men det är ju bara en träning per år det är riktigt mycket folk nere och kollar. Idag lär det väl bara vara en handfull där t ex.
skalpjägaren: Du skriver som att du blev illa berörd, det är väl kul med rekord? Som Niklas Andersson sa: -Över 200!!!! Det måste vara rekord va, gött, konstaterade Niklas.
Det här med jippon har jag missat, vad menar du med det?
73Sjöbba: Har du vart i den hallen nån gång? Det bli ju knökat med 200 pers... Dessutom lägger vi energi på ES-matcher istället för att göra jippo av första ispasset som i vissa "hockeystäder"... ;)
Svanru: Ah så deppigt har det inte vart senaste åren, bara att bita ihop. En av favoriterna kommer VF säkerligen vara men det har vi nog mer eller mindre vart även dom 2 senare säsongerna efter våra fantastiska värvningar o alla vet la hur det gått med den saken.
Poffa: Kan vara så men som du vet borta bra men hemma bäst dvs de utvecklas bäst i sin hemmaförening och först när föreningen inte räcker till flyttas grabben vidare.
Svanru: Jo, jag vet att ni har spridit dem vind för våg och på så sätt låtit andra ishockeyspelare tvingats neråt i serierna. Det är ju det jag säger, ni har sett till så att bredden inom svensk ishockey försämras.
Ang. Niskala:
Enligt vad Sportbladet erfar har tre elitserieklubbar – Frölunda, Färjestad och Timrå – kommit med konkreta kontraktsförslag till den finske VM-backen. Låt oss hoppas :).