Uddan: njaa, jag vet inte riktigt vad han får för kontrakt, OM han nu får ett kontrakt. han har ju själv sagt att han skall vänta fram till den 15:e juli på ett eventuellt nhl-kontrakt, sen får vi väl se. ryktet har ju sagt att han var på väg till frölunda om han inte fick spela i nhl, dock är ju inget säkert så vi får väl se. ett eventuellt kontrakt skulle nog isf bli på 1-2 år.
Uddan: ang. wandell så vet jag inget direkt. kan ju inte direkt påstå att jag skulle jubla om frölunda signade honom. hahl är en sak, men när det gäller wandell, då kan man hellre plocka unga killar ur de egna leden.
qslig: Jo ja har åxå hört att de är 15 juli.. Men de är alldeles för många av hans sort i NHL... Så han stannar nog i ES... Och då blir de nog hos er..
Kanadensiske backen Joe DiPenta har skrivit på för Frölunda, från oktober månad och säsongen ut. Jag har då aldrig hört talas om karln, men så är ju inte jag någon fena på NHL heller.
JBlom: Han verkar dock vara på det klara med sina uppgifter på isen.
"I don't get a lot of points, I don't get a lot of goals and I don't get in a lot of fights, stuff that fans think about."
""He's been a guy that's stepped up into our lineup here for the last two years and really earned an opportunity," Carlyle said of DiPenta. "He has to play as close to mistake-free hockey as possible, and he accepts that role."
"Stabilt pressmeddelande från Peter Gyllander, i vanlig ordning. Han har det kämpigt när spelarna inte lirat i Sverige tidigare och hans standardfråga om publiken i Scandinavium inte riktigt kommer till sin rätt."
tror inte det, han är inte känd för att droppa handskarna i första taget. däremot är han nog en hyfsad förstärkning i den defensiva biten, precis vad frölunda behöver. har sett honom en del i anaheim.
qslig: Man kände nog att det fanns ett hål att fylla efter att Niemi lämnade. Frölunda får väl hoppas att han kan smälta in bra i det svenska sättet att spela.
absolut, backsidan var ju under säsongen som gick det som frölunda hade mest problem med. när sedan niemi lämnade som nog får anses som den bäste defensiva backen så blev det absolut ett digert hål att fylla. får väl hoppas att dipenta kan kliva in och spela tryggt och säkert.
mattias - 74: Nordan? Han kommer ingå i en suverän centerlinje nästa säsong. Ingen som vet hur man ska formera detta lag, vilka tankar Dahlén har men vi tycker givetvis att detta är oerhört spännande.
Centerbeståndet består av A Karlsson, R Hahl, J Nordqvist, L Eller, M Johansson, J Andersson. De första tre är det bästa vi haft i centerväg och kanske topp 3 i modern svensk hockey.
Undrar när köpfesten är över. En defensiv back tror vi på. Forwardssammansättningen bör nog betraktas som klar nu.
mattias - 74: i Borås? Ingen aning. Men jag tror nog att han har gjort sitt. Fast man vet aldrig. Vissa har en extrem kärlek till sporten och JJ hade lagt av tidigare om han inte älskat att lira så som han gjorde.
Tänkte att Borås är närmast till hands om han vill avsluta i Göteborgstraktenoch på relativt högre nivå. Han är säkert motiverad och köra ett tag till om han bestämmer sig för att fortsätta. Personligen hade jag sett honom i Leksand alla dagar i veckan trots sin " ålder " han är en bra ledare och kan lyfta ett lag med sin rutin.
MickeASthlm: Tack. Gäller att ro hamn honom också men av Ahdrians uttalanden att döma I AB är det kanske klart redan - vis av en viss Hlinkahistoria väntar vi med att skrika ut i eufori tills bläcket torkat.
Dragan 2k: Aha, det var det jag visste, skattefuskare ;) Av skattetekniska skäl får han alltså bo på en oljeborrplattform i Nordsjön och inför varje träning får Ahdrian ta roddbåten och frakta honom tur och retur.