BORÅSINDIAN: ja....annars blir det tungt.....men ska det vara så svårt att få hål på den där hirsch???? tydligen.... menmen......får iaf önska vf LYCKA TILL på tis!
Dragan 2k: det blir aldrig som man tänkt sig.... iaf inte när modos målvakt plötsligt blir en levande vägg och frölunda sätter puckarna överallt utom i mål......
eddie1: Nej du. Skjuta mindre är det sämsta man kan göra men däremot måste fler folk jobba hårdare in på mål. mer intensitet. Det är det minsta man kan begära i en slutspelsserie.
Dragan 2k: Nä det kanske är lite väl att ta i av mig men jag tycker Henke fick en svår match. Han får en spelare sopren med sig själv och ok han släpper in den men sen har Modo nästan ingenting och allt tar han. Och hans spelare framför honom gör inte mål och så förlorar laget och Henke blir indirekt lite av en matchsumpare som inte kunde rädda det andra friläget som Modo fick. Blir han utbytt då så kan han ju känna sig orättvist behandlad. Det hade jag gjort. Det är absolut inte hans mål även om han var lite loj på första läget. Men försvaret läcker ju.
Dragan 2k: VF kanske ska skjuta mindre och i bättre lägen för jag tror att VF gör hirsch bra.se hur lite skott modo skjöt henke blir fan inte uppvärmd direkt..
FreddanVF: Den målvaktshistorian vågar man nästan inte kommentera. Helt klart tycker jag att hela laget verkar lida av den press som man har på sig. Samtidigt är man rejält konfunderad. Hur f-n ska man göra för att göra mål på dessa Ö-vikare. Och hur tusan ska man få spelet att stämma?
Dragan 2k: Då får någon sparka Hirsch på bollarna så Riksman kommer in igen. För Hirsch var kass i serien men är tydligen vägg nu.
Varför var Alavaara bänkad... Tyckte allt såg minst lika dåligt ut ändå. Nä det är inget fel på honom. Om Norrena ska stå på Tisdag så får Conny säga det till han nu så han kan ladda. Och då är med största sannolikhet säkert också Henke förlorad till NHL. Det tror jag iaf.
Japp, då blir det en sjunde avgörande match i Canal plus för HV vinner väl hemma nu när man vann i sudden i Globen och Färjestad är vidare. Frölunda näpp... Dom måste upp ett par fem steg om man inte ska få behöva sitta och lyssna på Ankan som för övrigt är en värdelös kommentator.
"Nej det där var ju ingenting och så har dom ju fått en straff så..." Ja och då kan man göra vad som helst eller?
Peter72: Måste tillägga att Connys berömda svarta ögon måste flytt eller så har han bytt linser för det hjälper inte ett dugg det han säger i omklädningsrummet.
Dragan 2k: Vi måste bara vinna en match till. MODO måste vinna 2. om dom tror att vi skall släppa 3 raka förluster till MODO får dom allt tänka om. Har inte hänt och kommer aldrig att hända.
Dragan 2k: Han skulle gjort som han avgjorde i sudden men precis innan han kom fram dragit andra hållet och kanske lurat Hirsch på det viset. Så tyckte jag när jag så att han skulle slå den.
"När Frölunda var närmast mål i power play var i tredje perioden när Kallio slog en pass från sidan in i mitten precis framför målgården. Det är så man ska göra. In i gröten. Inga slagskott från blå med fri sikt. Det är bara slöseri."
- Mjo, det är en möjlighet, fast att han en back som stry spelet på blå och skjuter när det är full trafik framför målet är det bättre tror jag. Iaf. är det vanligare.
Visst blir det mycket farligt om man får iväg ett skott från "skottsektorn" oxå, fast det är inte så ofta som man får det läget, oftast är man hårt markerad om man står där.
"Ja jag vet inte hur många som missade öppna lägen och framför allt öppna mål."
- Jo, men hockey är så ibland, speciellt i slutspel.
FreddanVF: Spelar nog ingen roll vem som hade slått den. Superdansken har en ful ovana att inte vilja släppa in några mål. Det ändrar vi på i Kempehallen...
Peter72: Det var fel att låta Steen slå den. Det syntes på hans avslut att han inte visste vad han skulle göra. Ska en ung spelare slå straff ska det vara Kahnberg. Han lägger den oftast i nättaket. Hade han slagit den hade det varit mål.
jag tycker att snacket om att det var fel att sätta in Steen som straffläggare är konstigt.
Hade niklas lagt straffen och missat så hade det varit en bra målvaktsräddning, men nu missade Alex och då var det fel av conny att ta ut han som straffskytt. Nä Alex du skall ha kredit för att du vågade ta den. sen om du missade gör inget.
det är tillräckligt svårt ändå att göra mål på straff.
Alla var lika skyldiga till att vi förlorade idag. ingen gjorde mål på alla de chanser som vi hade förutom MIcke då men han kan inte göra allt själv.
Peter72: När Frölunda var närmast mål i power play var i tredje perioden när Kallio slog en pass från sidan in i mitten precis framför målgården. Det är så man ska göra. In i gröten. Inga slagskott från blå med fri sikt. Det är bara slöseri. Och Modos enda mål under ordinarie tid idag ska man inte släppa till jag menar kan man räkna så ser man ju att man missat nån. Man ska alltid vara närmast sitt eget mål. Synd att det var så förbaskat snyggt. Och dragningen får Frölunda lära sig.
"Sen ska man inte skylla på nån om man missar ett öppet läge som nån gjode tidigare. För det händer när man pressar som Frölunda gjorde."
Den tar jag åt mig och jag hade inte klagat om man missat ett men nu missade, Niklas Andersson, Jonas Johnson, Peter Ström, Magnus Johansson. Ja jag vet inte hur många som missade öppna lägen och framför allt öppna mål.
BORÅSINDIAN: Oddsen på det är ungefär 1 på 795 miljoner. Eftersom power play enbart blivit sämre och sämre i matchserien. Och eftersom dom inte verkar lära sig nåt av det dom tränar. Om dom tränar så näe.. Det blir inga bra power play på Tisdag heller.
"men enligt mig är inte det skälet till er snöpliga förlust idag, utan självklart beror det på att "ni" inte gör mål på chanserna."
- Dt är ju dt jag säger! det är inte skälet att dom förlorade. Men det tänder utespelarna när man vet att ens målvakt är på top och är glömdhet som Hirch var, och dt var inte Henke. Men dt är den mentala delen som det skulle gynna Frölunda om man satte in Norrena, att veta att man har en slutspels räv bakom sig som inte fått visa vad han gåd för och är het som fan. Det gör att utespelarna blir trygga. Det vet du om du lirar hockey själv.
Sen ska man inte skylla på nån om man missar ett öppet läge som nån gjode tidigare. För det händer när man pressar som Frölunda gjorde.
Peter72: Hade dom spelat bättre i powerplay så hade vi vunit, det är jag övertygad om. Hoppas dom yar sej i kragen på tisdag och visar var skåpet ska stå.
menmen......får iaf önska vf LYCKA TILL på tis!