Frölunda HC

60409 inlägg · 3402 ämnen

SM-FINAL 1! Färjestad - Frölunda

« · 704764 · » Till forumet

Sv: SM-FINAL 1! Färjestad - Frölunda
Sibbe: Jasså han är ute på isen för att motståndarna skall tycka han är en fjant?? Det hade jag aldrig tippat iaf....
Kommentera

mok:
Möjligt att jag är för liten men om någon skulle föreslå det i nuläget och de skulle gå med på det skulle jag säkert växa upp lite innan det införs ;)
Kommentera

mattias - 74:

Bra, precis vad motståndare ska tycka! Då har han lyckats med sina åtaganden...
Kommentera

Dream Team:

Han är en fjant!!
Kommentera

mattias - 74: Ledin finner som i vanlig ordning också det korrekta (?) orden. I direktsändning efter ordet "tjockis" med riktning Tommy Salo hördes: "nu var råttet mågat". Han är en ordsvängare utan dess like den gode Ledin.
Kommentera

mattias - 74: Ja i vissa hänseenden men inte andra.
Kommentera

mok:

Ledin är ju liten!!
Kommentera

piff: Du är för liten för att höra sådanna ord :)
Kommentera

mattias - 74: Ja eller nått på vitryska :) Patetiskt dock att klacken försöker håna Salo han har ju bevisat att han fortfarande kan.

Annars tycker jag det var rätt gulligt med Bröderna Bus som har rakat skägget likadant... ja det passade ju definitivt inte an av dom alls såg mer töntig ut :)
Kommentera

mok:
Det är lite synd att man inte kan/får höra vad spelarna säger till varandra, speciellt vad de säger till målvakterna. De borde vara de som blir mest utsatta när det gäller psykningar..
Kommentera

mok:

Han kanske sa några fina ord om salos mamma eller nåt!!
Kommentera

mattias - 74: Precis han var säkerligen helt oskyldig framför Salo :)
Kommentera

mok:

ja men så är det ju, Ledin gör ju aldrig nånting :)
Kommentera

Sibbe: Koivisto är inget bra om han skulle behöva avstå matcher nu när man behöver honom som bäst och han verkar ju ha varvat upp formen. Bara att avvakta och se vidare besked helt enkelt,
Kommentera

Fysisk hockey: Snuttefiltar e fina grejer det!! Tyckte inte Lärking var bra alls fast han dömde vimsigt åt båda hållen. Salo spelar fult? Du tror han gjorde sakerna oprovocerad? Ja visst....
Kommentera

FreddanVF:

Jag håller inte med om att Lärking dömde mot VF. Ni fick ett par riktigt billiga utvisningar i andra. Salo spelar jävligt fult...
Kommer ni ha snuttefiltarna iår med???
Kommentera

Sibbe:

dessa jävla ljumskar ;)
Kommentera

Vad vet ni om era skador, ny artikel i AB precis, se länk..
Kommentera

Vad ska man säga om denna matchen...,
Starten var bedrövlig och att Niklas fick in 0-1målet var flott flyt men sen, ja sen gick det som det gick. Härligt att de kommer tillbaka men att de får ett 6-4 i baken när de trycker på för ett 5-5.
Aja, Färjestad vann rättvist denna matchen. Nu är det ner till gamla borgen som gäller och förhoppningsvis visar Frölunda upp bättre försvarsspel då.
Kommentera

mok: Lika vit som snön utanför mitt fönster är snälla FBK´s insats. Tack Ledin och Kåberg för att det blir minst fem matcher. Ni har ett underbart fighting face an we love it.
Kommentera

Sannes: Såg att han bytte efter en sammanstötning med Kåberg i samband med en tackling. Sedan såg jag honom ej mer.
Kommentera

Sannes: Ingen susning inget som syntes direkt iaf i sändning.
Kommentera

Dragan 2k: Det kanske är hans skugga som spelat på senare tid?
Kommentera

mok: Starkt att komma tillbaks i matchen efter att ligga under med 5-1. Ett stort minus för starten dock. Alldeles för dåligt försvarsspel och allmänt virrigt.

Men vi har kvar fördelen. Allt eftersom att matchen fortlöpte tyckte jag vi var med bra.

Däremot hade inte Kahnberg ett enda rätt på isen. Han är verkligen en skugga av sitt forna jag.
Kommentera

mok:
Vet du vad som hände Högardh? Då jag inte såg hela matchen så uppfattade jag aldrig vad som hände med han, och Koivisto fick väl också utgå på grund av skada, antar att det är ljumskarna som strular för han.
Kommentera

lu93rowa: Så mycke suger dom inte visst finns det brister annars hade man aldrig släppt så många mål. Men tycker mej se en del ljusningar jämfört med tidigare i slutspelet. Frölunda har ju mätt 2 mer defensivt jobbande lag än FBK så det kan gå hur som helst.
Kommentera

mattias - 74: jag tycker frölunda suger riktigt den här matchen om jag ska va ärlig
Kommentera

mok:

böljande spel!
Kommentera

mok: alltså finns det nån gång frölunda kan hålla pucken i 10 sekunder
Kommentera

mattias - 74: Verkar som han sänkt sej själv... men vad e det för satansresultat då... 6-4 i en final :)
Kommentera

lu93rowa: jag hatar lärking han dömmer skitdåligt han har dömt hur många utvisningar som hälst
Kommentera

Bissett19:

Ja verkligen, hoppa nån sänker den jäveln i sista!!
Kommentera

mattias - 74: Lågt av Ledin,Glocalnetvarning.
Kommentera

FreddanVF:

Ledin kallade Salo för tjockis. tror att det blir fight i sista nu :)
Kommentera

Hakning på Niemi i boxplay och Lärking friar. Men han tar ut en Frölundaspelare när publiken lipar.... Igen...
Kommentera

Lärking är helt underbar. Står och tittar på hur en FBK spelare håller i Krogs klubba vid en solklar målchans för Frölunda. Men han struntar i att ta ut honom och en annan FBK:are kan rensa pucken. Det ska vara en av Sveriges bästa domare.... Så tar han ut Frölundaspelare så fort publiken lipar lite. Fy fan för Lärking. Han säljer sig billigt. Åk till Rosenlund för fan Lärking.
Kommentera

lu93rowa: börja vända nu
Kommentera

lu93rowa: Vi vänder detta ;)
Kommentera

gud: frölunda spelar väldigt dåligt
Kommentera

Jävlar vad det ramlar in mål i Karlstad nu då..

Kommentera

lu93rowa: Inte mycke o säga om. Visst en del mål studsar fram lite turligt inklusive Frölundas men Frölunda hänger inte med och är fortfarande för dpligt o powerplay och boxplay. Sen att FBK har ett ruggigt effektivt powerplay gör inte saken bättre.
Kommentera

Danne_l: mm se det hitills

3-1
Kommentera

Enkelt, 2-5 blir det.

Det som talar emot är att jag inte är på plats (sjuk). Jag har aldrig sett Frölunda förlora i Karlstad i finalsammanhang, så nu när jag inte är på plats finns det faktiskt all anledning till att vara lite orolig.

Men nä, inget stoppar oss. Fyra raka vinster blir det.
Kommentera

Paddan: Fast där kan man ju också tydligt se att det är svårt att stava till "ansiktsskada"...
Kommentera

FreddanVF: Hämtat från Hönsfjädrarnas hemsida:

"Publicerad: 2006-04-09 (kl. 11:36) av PETER GYLLANDER

Salo spelar

Idag på förmiddagen undersöktes Tommy Salos anskitsskada. Resultatet av undersökningen är att Salo spelar mot Färjestad i eftermiddag.
Kommentera

Rubriken säger att han spelar men det verkar mer oklart när man läser artikeln... Om svullnaden inte hindrar honom från att blinka eller se så spelar han. Konstig rubrik.
Kommentera

FreddanVF:

Tror du på torsk ??
Kommentera

Färjestad - Frölunda

Experterna:
Linnea 2-4
Dragan_2k 1-4
mok 2-3
Klinth 3-3