danoj: Eftersom det bara är två lag kvar som gör upp så är det väl svårt att jämföra "hysterinivåer" ;) men jag vet då om kompisar som övernattade utanför ett av biljettutlämningsställena i Övik när vi var i en av våra SM-finaler. Själv tyckte jag då att det räckte med att börja köa 2,5 timme innan biljettkassorna öppnade för förköpet.
Förresten, har ni rationaliserat bort torktumlaren i Frölunda eftersom det är publiken som får veva handdukarna torra? ;)
danoj: Det är nog bara i gbg som det är sådan hysteri... Här i borås så var det många som fick vända hem utan biljett, när dom köade på gete centralen.
En polare till mej ringde o kollade biljettläget vid 9.30. Då sa dom att biljetterna tog slut på 15 minuter. Det är många som vill se frölunda. kanske dax att bygga en större arena? Så att mera får plats i slutspelet nästa säsong.
FreddanVF: Ahh, final....... Mumma!!!!!! Och vägen hit har varit precis så som jag ville ha den. Luleå i kvartsfinal, Djurgården i semifinal och Färjestad i finalen. Då har vi gått den svåraste vägen och behöver fan inte be om ursäkt för SM-guldet!!! Om vi nu vinner SM-guld vill säga....
Färjestad är då ingen dans på rosor, ingen walk in the park och definitivt inte bara att ställa in skridskorna och tro att det löser sig. Färjestad lär vilja ha detta SM-guld minst lika gärna som Frölunda vill det, och spelarmaterialet som Färjestad förfogar över är inte dåligt. Visserligen är Frölundas laguppställning vassare på pappret, men inte på samma sätt som det varit i de övriga slutspelsmatcherna. Det ser ut att kunna bli en jämn historia. Det känns som om det kan gå precis hur som helst. Det känns som om ett avgörande i den sjunde matchen är det mest troliga scenariot.
Jag gör en Wikegård: Frölunda vinner i fyra raka, men tuffa bataljer!
Match nummero uno står på listan, det skall tippas resultat. Frölunda åker upp till solá i Karlstá eller hur f-n det nu är de kallar sig, och det taggade till max. Trots detta blir det en tuff och jämn match som slutar 2-2. I slutet av förlängningens andra period kliver Kallio fram ur mörkret där han varit de senaste matcherna och styr in den avgörande pucken... Första finalmatchen är vunnen för Frölunda...
Sannes: Vad kan man säga... Dröm finalen? Det vet jag inte, det återstår att se om VF klarar hem detta. Det kommer garanterat bli en upplevelse och en final serie att sent glömma. Upp till Karlstad på söndag för att se hur våra indianer kommer att starta i SM-finalen... Blir det vinst så tror jag att det är precis lika öppet som om det blir förlust.
Det är utan tvekan Sveriges två bästa hockeylag som möts, Frölunda har den jämna bredden på sin sida, medans FBK kanske har de bästa toppade kedjorna. Får hoppas att det är som "Affe" säger, "Det finns sätt att spela mot Chara också, gäller att komma med fart och göra bort han bara." Han borde ju veta om någon.
Underbart att redan känna den pirrande känslan och upprymdheten i hela kroppen, NU ÄR DET FAN SM-FINAL POJKAR O FLICKOR !
Jag tror att Frölunda kommer koppla greppet direkt. Dom kör på som senast och Färjestad kommer säkert bli chockat av ett lag som anfaller till skillnad från Södertälje. Henke kommer storspela och Alfredssons kedja sätter minst 2 mål. Det blir en öppen historia som Frölunda vinner. Och sen är guldet räddat för varför bryta trenden med att inte förlora två matcher i rad i en final. Det vore ju inte det smartaste hehe. Hoppas bara vi får se lite mera go i första kedjan och att backarna fortsätter på den inslagna vägen. Dock kunde det se lite säkrare ut i defensiven.
danoj: Eftersom det bara är två lag kvar som gör upp så är det väl svårt att jämföra "hysterinivåer" ;) men jag vet då om kompisar som övernattade utanför ett av biljettutlämningsställena i Övik när vi var i en av våra SM-finaler. Själv tyckte jag då att det räckte med att börja köa 2,5 timme innan biljettkassorna öppnade för förköpet.
Förresten, har ni rationaliserat bort torktumlaren i Frölunda eftersom det är publiken som får veva handdukarna torra? ;)