mok: Det verkar som om Högardh är borta för resten av säsongen. Witehall åker in i Högardhs ställe precis som i senaste matchen och Patrik Carlsson plockas in från juniorerna. Då har vi en ren juniorkedja i finalserien då...
Hur det är med Koivisto är tydligen inte helt klart... Någon som vet?
Danne_l: Men nu när man skall renovera Borgen skall väll en hel del stolar in som kommer minska antalet platser vilket gör att det kanske inte blir en så bra reservarena ändå. ElleR?
Mmm, finns liksom ingen anledning till att ens börja fundera på att sänka golv eller liknande. Tycker det är bra man renoverar Borgen, på så sätt får vi en BRA reservarena i staden som kan användas av både Frölunda och andra evenemang.
Ska man renovera Scandinavium måste prio ett ligga i att få bort tuggumit som sitter fast på min stol...
FreddanVF: Allt är ju relativt... För 100 mille kan ca 84 000 pers få säsongskortet under en säsong. Samtidigat kan man säga att jag skulle få tillgång till Frölunda via säsongskortet i ca 84 000 säsonger för 100 mille. Det är ju iofs något fler än vad jag har behov av, men ändå...
mok: Visst men för 100 miljoner... Jag hade hellre sett en upprustning av Scandinavium. Sänker du isen där med en meter så ser alla mycket bättre. För 100 mille hade nog det varit möjligt.
Å andra sidan ser man ju jävligt bra vart man än står där. Så jag tyckte faktiskt det var billigt när jag fick veta priset i kassan, är ju ändå final:)
eltifoso: Nepps kostar 300 spänn för oss. Antagaligen gör dom ju detta för att få in pengarna dom hade missat. För det värsta är att vi som har billigare säsongsbiljetter betalar nu givetvis lika mycke som dom som har dyrare vanligtvis men svårt att ta olika pris på samma läktare. Vi får en höjning från 175 spänn i semin i Scandinavium till 300 i finalen i Borgen. Hutlöst.
mok: Inte fan kan de ta 300 spänn för en ståplats? Någon måtta på girigheten måste väl finnas? Säg att jag missuppfattade vad du skrev eller att du skrev fel.
Vad VF delvis måste få bukt med är Salos försök till HC Z-räddningar.
FBKs målvaktstränare Fredrik Mikko påpekade att Salo är av den gamla skolan som går rakt ned på knä och inte i butterfly-stil.
Detta ansåg han som en svaghet, vilket vi fick se prov på vid minst två tillfälen igår. Det mest klockrena var när Nordström kom fri och gjorde 6-4, Salo går rakt ned på knä och liksom "tippar" sig åt sidan. Hade han gjort som en butterfly-målvakt så hade han tagit den pucken.
Så, på Salo verkar det som att man bör skjuta isskott.
Nog om detta. Jag tippar 4-2 till FBK, som den ende optimistiske FBKaren på HS. :)
FreddanVF: Kan faktisktr inte påstå att det är direkt kul att vara i borgen. Nån gång funkar alltid men för mycket är trist. Sen att pröjsa 300 spänn för en sunkig ståplats är inget vidare. Bra att dom skall rusta upp den men det är väll knappast enbart för konståkning... finns ju fler som lirar där inne.
Frågan är hur många matcher som flyttas till Borgen efter upprustningen för 100(!) miljoner. Jag personligen anser att man kastar pengarna i sjön. Dom hundra miljonerna kan man lägga ner på att försöka skapa bra siktförhållanden från alla platser i Scandinavium. Vi som brukar se hockey i Borgen är nöjda. Det är iaf jag. Och bygger man om Borgen försvinner atmosfären. Det snackades väl om att Borgen skulle rustas upp för att konståknings-Vm skulle vara i Scandinavium. Men det är väl inte längre tidsmässigt än GBG Horse show?
Fysisk hockey: Brandmyndigheten eller vad det nu kallas har godkänt 8000 i år. Den tar in allt mellan 7000 och 9000. Det blev problem ifjol mot DIF eftersom hallen är tät. Det är mycket ståplats. (ca 7000 pers om jag inte minns fel) Och kokande stämning. Det blir till att komma i t-shirt om du ska dit. Blev ju dimma på isen ifjol när dom öppnade dörrarna till hallen för att släppa in luft för att det var så varmt där inne.
För övrigt bjuder jag på ett finfint 4-1 resultat till Frölunda. Vill även bjuda på en schysst liten replik signerad Roger Melin, taget ur SVD:
"Jag tyckte att Frölunda spelade lamt i egen zon – det kan de inte fortsätta med. Å andra sidan vet jag att de kan mycket bättre. De är fördj-liga när de börjar mala på offensivt. Vi i Linköping klarade det inte trots att vi gjorde ett bra slutspel, säger Melin."
Fysisk hockey: Man har minskat antalet åskadare med 1000 personer. Nu tar man endast in 7800 har jag för mig det är. Dels för att det ska bli smidigare att ta sig in och ut ur arenan men även minska värmen därinne så slipper man dimma och kastade vattenflaskor, avsvimmade åskådare med mera.
There has been a rumor on our Ilvesforum about Klingberg. Could there be a point? Can anyone tell? Anna Klinberg has started following Ilves on Instagram. Is she someone Carl knows?
Har du inte råd med 300 får du sätta dig på gatan och tigga *S*