Frölunda HC

60410 inlägg · 3402 ämnen

SM-FINAL 2! FRöLUNDA - FäRJESTAD

« · 705117 Till forumet

Sv: SM-FINAL 2! FRöLUNDA - FäRJESTAD
eltifoso:
Har du inte råd med 300 får du sätta dig på gatan och tigga *S*
Kommentera

Klinth: Illa illa kan man säga om det men jag e mer rädd för Kovisto men har inget läst. Dom kanske avvaktar undersökning.
Kommentera

mok: Det verkar som om Högardh är borta för resten av säsongen. Witehall åker in i Högardhs ställe precis som i senaste matchen och Patrik Carlsson plockas in från juniorerna. Då har vi en ren juniorkedja i finalserien då...

Hur det är med Koivisto är tydligen inte helt klart... Någon som vet?
Kommentera

FreddanVF:

7 - 1 till Frölunda. Kan FBK göra 7 hemma kan ni :)
Kommentera

Danne_l: Har inte hört siffror men gör den det så är det ju helt OK. Kommer sällan så många dit i en grundserie ändå.
Kommentera

mok:

Vad jag förstod skulle den väl ändå ta kring 7500 åskådare.
Kommentera

Danne_l: Men nu när man skall renovera Borgen skall väll en hel del stolar in som kommer minska antalet platser vilket gör att det kanske inte blir en så bra reservarena ändå. ElleR?
Kommentera

Klinth:

Mmm, finns liksom ingen anledning till att ens börja fundera på att sänka golv eller liknande. Tycker det är bra man renoverar Borgen, på så sätt får vi en BRA reservarena i staden som kan användas av både Frölunda och andra evenemang.

Ska man renovera Scandinavium måste prio ett ligga i att få bort tuggumit som sitter fast på min stol...
Kommentera

FreddanVF: Allt är ju relativt... För 100 mille kan ca 84 000 pers få säsongskortet under en säsong. Samtidigat kan man säga att jag skulle få tillgång till Frölunda via säsongskortet i ca 84 000 säsonger för 100 mille. Det är ju iofs något fler än vad jag har behov av, men ändå...

Jämför det med att sänka ett golv 1 meter?!?
Kommentera

Dagens tips inför morgondagen: 5-2 till Frölunda i en kokande borg.
Kommentera

FreddanVF: Jo men du kan inte blanda ihop dom 2 arenorna på detta viset.
Kommentera

mok: Visst men för 100 miljoner... Jag hade hellre sett en upprustning av Scandinavium. Sänker du isen där med en meter så ser alla mycket bättre. För 100 mille hade nog det varit möjligt.
Kommentera

Danne_l: ja bra ser man definitivt men kan icke påstå det är billigt fäör att trängas på ett betongfundament final eller icke.
Kommentera

Fysisk hockey: Assist av Pinoccio och Jultomten eller?
Kommentera

Danne_l:

Mitt tips blir 2 - 5. 3 mål av P. Ledin + 2 av Emil Kåberg.
Kommentera

mok:

Å andra sidan ser man ju jävligt bra vart man än står där. Så jag tyckte faktiskt det var billigt när jag fick veta priset i kassan, är ju ändå final:)

5-1!
Kommentera

Linnea: Men vad faaan Matz; )) Jaja 6-4 då.
Kommentera

Linnea: mok tog precis 6-3.
Kommentera

Klinth: Hm... nu tog du ju mitt tips. Är 6-3 ledigt? Bokar det iså fall.
Kommentera

Bengt: Det finns dom som betalar betydligt mer än 300 :- bara för att få "stå".

Förhoppningsvis betalar man även för underhållning i minst 3x20 minuter...
Kommentera

har icke läst några tips men tippar 6-3.
Kommentera

Ser Aftonbladet försöker trissa stämningen:

"Ny duell i Frölundaborg i Göteborg i morgon. Då är det Per Ledin som kommer att ha publiken emot sig. Varje gång han rör pucken."
Kommentera

eltifoso:

Jodå, de kommer att bygga upp ett virtuellt Scandinavium och på det sättet lura publiken att det är värt 300 spänn att stå.
Kommentera

eltifoso: Nepps kostar 300 spänn för oss. Antagaligen gör dom ju detta för att få in pengarna dom hade missat. För det värsta är att vi som har billigare säsongsbiljetter betalar nu givetvis lika mycke som dom som har dyrare vanligtvis men svårt att ta olika pris på samma läktare. Vi får en höjning från 175 spänn i semin i Scandinavium till 300 i finalen i Borgen. Hutlöst.
Kommentera

mok: Inte fan kan de ta 300 spänn för en ståplats? Någon måtta på girigheten måste väl finnas? Säg att jag missuppfattade vad du skrev eller att du skrev fel.
Kommentera

Vad VF delvis måste få bukt med är Salos försök till HC Z-räddningar.

FBKs målvaktstränare Fredrik Mikko påpekade att Salo är av den gamla skolan som går rakt ned på knä och inte i butterfly-stil.

Detta ansåg han som en svaghet, vilket vi fick se prov på vid minst två tillfälen igår. Det mest klockrena var när Nordström kom fri och gjorde 6-4, Salo går rakt ned på knä och liksom "tippar" sig åt sidan. Hade han gjort som en butterfly-målvakt så hade han tagit den pucken.

Så, på Salo verkar det som att man bör skjuta isskott.

Nog om detta. Jag tippar 4-2 till FBK, som den ende optimistiske FBKaren på HS. :)
Kommentera

FreddanVF: Kan faktisktr inte påstå att det är direkt kul att vara i borgen. Nån gång funkar alltid men för mycket är trist. Sen att pröjsa 300 spänn för en sunkig ståplats är inget vidare. Bra att dom skall rusta upp den men det är väll knappast enbart för konståkning... finns ju fler som lirar där inne.
Kommentera

Dragan 2k: Facit? 4-2. Enkelt... ?
Kommentera

Frågan är hur många matcher som flyttas till Borgen efter upprustningen för 100(!) miljoner. Jag personligen anser att man kastar pengarna i sjön. Dom hundra miljonerna kan man lägga ner på att försöka skapa bra siktförhållanden från alla platser i Scandinavium. Vi som brukar se hockey i Borgen är nöjda. Det är iaf jag. Och bygger man om Borgen försvinner atmosfären. Det snackades väl om att Borgen skulle rustas upp för att konståknings-Vm skulle vara i Scandinavium. Men det är väl inte längre tidsmässigt än GBG Horse show?

100 mille i sjön alltså...
Kommentera

Dragan 2k: Precis... Det är roligt att höra FBK fans säga att dom ska äga borgen. Och dom vet inte ens vad dom snackar om.
Kommentera

Fysisk hockey: Brandmyndigheten eller vad det nu kallas har godkänt 8000 i år. Den tar in allt mellan 7000 och 9000.
Det blev problem ifjol mot DIF eftersom hallen är tät. Det är mycket ståplats. (ca 7000 pers om jag inte minns fel) Och kokande stämning. Det blir till att komma i t-shirt om du ska dit. Blev ju dimma på isen ifjol när dom öppnade dörrarna till hallen för att släppa in luft för att det var så varmt där inne.
Kommentera

För övrigt bjuder jag på ett finfint 4-1 resultat till Frölunda. Vill även bjuda på en schysst liten replik signerad Roger Melin, taget ur SVD:

"Jag tyckte att Frölunda spelade lamt i egen zon – det kan de inte fortsätta med. Å andra sidan vet jag att de kan mycket bättre. De är fördj-liga när de börjar mala på offensivt. Vi i Linköping klarade det inte trots att vi gjorde ett bra slutspel, säger Melin."
Kommentera

Fysisk hockey: Man har minskat antalet åskadare med 1000 personer. Nu tar man endast in 7800 har jag för mig det är. Dels för att det ska bli smidigare att ta sig in och ut ur arenan men även minska värmen därinne så slipper man dimma och kastade vattenflaskor, avsvimmade åskådare med mera.
Kommentera

FreddanVF:

Hur många tar de in i Frölundaborg?
Missminner jag mig om att det brukar vara problem med isen, med tanke på den täta arenan?
Kommentera

SM-FINAL 2! FRöLUNDA - FäRJESTAD
Ny match, nya fighter. Ett kokande Borgen! Jag tippar vinst såklart. 5-3.
Kommentera

« · 705117