Frölunda HC

60417 inlägg · 3403 ämnen

Spela Hockey Bondjävlar!

« · 208415 Till forumet

Sv: Spela Hockey Bondjävlar!
Samen: Hoppas definitivt att detta var ett försök till att vara rolig men det misslyckades kapitalt. Att du ens anspelar på de skador som uppkom på våra spelare i samband med vår första hemmamatch mot benknäckargänget är tragiskt. Sådant beteende som uppvisades på hockeyrinken ska ingen supporter, spelare eller ledare vara stolt över.

En liten påminnelse bara: Sist ni kom till Scandinavium försökte ni med samma taktik. Det slutade i att 4 av era spelare skadades.
Kommentera

Akta er så att ni inte får ont i tummen i slutspelet
Kommentera

Vem tycker ni är den mest "spelförstörande" spelaren i elitserien?
Det borde ju vara den med flest 2 minutersutvisningar, eller?
Kommentera

Klinth: Nä jag tycker det har varit stundtals bedrövligt. har fortfarande matchen mot LInköping för ögonen. Det var nåt av det sämsta jag sett. både från linköping och domaren. Det verkar vara nåt slags mänster. först är de benhårda, sen har de glömt bort att de har en pipa att blåsa i. Det vacklar för mycket. Bättre att sätta ribban på en nivå och hålla sig till det.
Kommentera

Linnea: Jo, dom skulle väl beivra sådant, men det har vi ju inte sett något av, tyvärr.

Standarden på domarna? Finns det en sådan? Det är ju dom som tillåter att spelet har blivit en dragkamp med klubborna, och det märks ju internationellt........ Obra!!!!
Kommentera

Klinth: Jo du har ju en poäng. Men bara för att den typen av hockey förekommer alltmer gör den ju inte mer rätt. Tycker fortfarande att det bara är spelförstörande. Och det var väl det som domarna så enigt skulle gå in för att stoppa inför säsongen...just det ja..; ) Kanske inte skulle ge sig på alltför svåra mål..
Är det bara
jag som inbillar mig eller har standarden på domarnas insatser varit sämre i år än föregående år. Eller är det spelet som förändrats?
Kommentera

Klinth:
SSK bör vara med på den listan också ;)
Efter det att Timo "äckligt diciplinerat" Lahtinen tog över så har de ju verkligen inte presterat skönspel direkt....
Kommentera

Linnea: Ja, det är långt ifrån skönspel som de presterar. Tycker iofs inte att man skall gnälla för mycket, svensk hockey har tyvärr blivit en haknings, slashing och ryggsäckshockey, och det märks ju under landskamperna då sverige drar på sig utvisning för hakning och slashing stup i ett.

Skall bli intressant om att se om det är samma visa under SHG.

Kul i alla fall att VF kan stå emot, och vinna även dessa matcher. Tyvärr tar det styggt på manskapet under match, då det verkar som om grabbarna tar i onödigt hårt när de skall ge igen, och åker på onödiga matchstraff.... Kan bli ödesdigert i ett slutspel....
Kommentera

Linnea: jo jag tycker inte om deras hockey heller och visst förtjänar det sin sista plats, men var du och tittade matchen mot masarna så kan du se en "viss" klassskilnad i hakningar,slashingar. det var kort sagt 60 min stor bråk på plan från masarnas sida :)
Kommentera

sektionU: Inte så mycket hakningar och slashingar?? matchen mot VF på annandagen var det värsta jag skådat. Linköping bokstavligt talat hakade och låste sig igenom HELA matchen. Nu förlorade de ju också, de förtjänar sin sista plats..=)
Kommentera

Klinth: Jo, men jag tycker att te x Linköping dim använder sig inte så mycket av tjuvhugg och slashingar, visst använder dom det men inte i samma mängd. men sen,...vart ligger dom i tabellen , jo klart sist :)
Kommentera

Dragan 2k: Det kanske är så enkelt att Leksand inte hänger med på bortaplan, när tempot skruvas upp ett par snäpp och man spelar hockey på hög nivå. Då är det ju lätt att det blir många hugg och slag, och dessutom hakningar bara för att kunna hänga med något sånär. Fast det har iofs varit stök och bök där uppe oxå....
Kommentera

Klinth: Färjestad har väl inte haft det lätt heller där Nordström är väl det mest talande exemplet för när det klickar efter frustrationen av slashingar, fasthållningar och dylikt.

Det var en Modoit som var inne på GB:n och höll med och samma scenario hade utspelats i Kempis dock inte lika brutalt som i Scandinavium.

Sedan har Wikegård inte någon Leksandsspelare på sin julkortslista.
Kommentera

Dragan 2k: Jajjemänn, det var det ;-)

Ryggsäckshockey, det är Malmö riktigt bra på.

Bonkehockey, det är Leksand bra på.

Har andra lag haft samma problem med Leksand i år, eller är det bara mot Frölunda som det tänder till så förbannat???
Kommentera

ribba9: Inlägget var skrivet med viss ironi. Därav smileyn på slutet.
Kommentera

Frasse99: varför ska man åka till globen och kolla på en dålig match??
Kommentera

Frasse99: Tell me about it ;-)
Kommentera

Klinth:
Du är välkomen att besöka Globen under en match mellan Djurgården och MIF så skall du få se ett annat lag som är mästare på ryggsäckshockey ;)
Kommentera

FreddanVF: Inte ens en så from herre som Jesus hade kunnat hålla sig lugn i Frölundaklacken under just denna match mot Leksand. Spelet var tufft, fult och grisigt. Tack Leksand, för att ni visar hur hockey INTE ska spelas..... Konstigt att klacken skanderar, KROSSA LEKSAND!!!!! Jättekonstigt......

Att Micke får matchstraff är inte mycket att snacka om, men han slår ju inte helt oprovocerat.

Att Kakko, efter att ha tagit emot tre-fyra slag UTAN handskar försvarar sig, och åker på matchstraff, det är helt otroligt.

En sak är om lag inte hänger med, en sak är om man spelar ryggsäckshockey, men att ha som taktik att slå sönder ett bättre lag, det är katastrofalt dåligt. Varför ser endast matcherna mot Leksand ut så här? Är det Leksands taktik mot Frölunda? Daladans?
Kommentera

bajenmattias: Kan upplysa dig om att klacken sjung Krossa Leksand inte Hata Leksand. Men som jag sagt förr så kan det låta nästan likadant.
Kommentera

sektionU: det var ju en ganska brutal cross cheking.det dåliga va att han inte fick game...utan att danielsson väntade på hur ont han fick...dåligt danielsson.
Kommentera

Los Lobos: jag säger bara till christer olsson att klart som fan man säger att ni filmar han får en slash i "struphuvut" sedan ligger han och kråmar sig av smärta 1 minutsenare hoppar han in i spelet igen utan några problem. Usch vad ni filmar och han fick ju sedemera sitt straff "game" och ni är inte nöjda med det... tsssssss
Kommentera

Los Lobos: Precis, menade Christian Olsson på P4.

Det var ju stundtals rent förtal, han sysslade med. Likväl som han var lika hemmakär i matchen mellan VF-TIK för ett oändligt antal omgångar sedan.

Nä, Christian Olsson är en usel ambassadör för Radiosporten. Han har inte förstått vidden av att vara något sånär objektiv.
Det var ju pinsamt långa stunder, när han gick på som någon idrotts-Goebbels på bästa sändningstid.

Förstår att Christer Olsson tände till. Den så vanligtvis lugne och skridskoskicklige backen brukar inte tappa humöret utan anledning.

Efter detta räcker debatten för min del.
Var ju inne på att segern var helt rättvis för seriesuveränen VF.
Det enda jag hakade upp mig på var Goa Gubbars ramsor och Christian Olsson på Radiosporten...
Kommentera

bajenmattias: Dessutum tror jag Mastermind menade kommentatorn i P4. Denna stackars kommentator blev verbalt attackerad efter matchen av Christer Olsson... ;)

Se bifogad länk.
Kommentera

bajenmattias: Tycker inte att det ligger något hat i den ramsan.

Och kommentatorn på PPV var långt ifrån Frölundavänlig, snarare tvärtom. Han hade dessutom svårt med namnen på Frölundas spelare. Han pratade mest hela tiden om Leksand.
Kommentera

Los Lobos:

Eftersom jag reagerade som jag gjorde beträffande frölundas ramsa Hata Leksand och spela hockey Bondjävlar var att det stod på en banderoll goa gubbar Inte hata bara älska och då vänder man kappan efter vinden lite tycker jag men det är ju en bagatell med tanke på vad som hände på isen...

Vad bertäffa matchen igår så håller jag med om det som Mastermind skrev att kommentatoen på PPV var lite frölundakär när han kommenterade men det är ju ingen ursäkt för Leksands agerande på isen som stundtals var lite väl fult.....
Kommentera

Dragan 2k:

Ni får det som att låta att Leksand spelar sådan här ful hockey för jämnan och så är ju inte fallet men jag kan hålla med om att gårdagens match prägladeds av fula påhopp och tjuvnyp men att säga att Myten om Leksand är död är ju fel som någon påpekade i ett inlägg.... Leksand är lika populära nu som de alltid ha varit sedan att deras supportrar ställer opp i vått och torrt överallt de spelar är ju inte många lag som kan jämföras med...

Vad beträffar Tobias Holm så tycker jag inte att han skall spela så fult som han gör. Han har ju slänga handskarna 2 matcher på lite tid nu men matchen igår tror jag att alla spelare var tända och vissa var tydligen lite "! FÖR" tända...

Visst spelade Leksand fult igår men i ett kommande slutspel kommer matcherna att se ut så här oavsett om det är Leksand HV Modo eller nåt annant lag som spelar...

// Mattias

Ps.. Jag försvarar absolut inte Leksand spelstil i går..
Kommentera

Jonsson8: bara att hålla med. Leksand är inte våra favoriter. Det märks inte minst på utvisningsstatistiken. Våra matcher snittar alltid minst 100 minuters utvisningar när Leksand är involverade.
Men Frölunda backar inte. Som Los Lobos skrev: De kammade noll poäng och fick flera skadade.
Kommentera

Som tillfällig gäst i er gästbok kan jag bara hålla med om att Leksand spelar otroligt fult nu för tiden, har sett matchreferaten hela säsongen och de matcher jag själv sett mellan mitt Modo och Leksand har varit likadana, ständiga tjuvnyp och fega överfall, spearingar och annat, inte alls förvånande att de ligger klart sist i "fair play ligan"... och denne Holm var tydligen i farten idag igen, sist de var här flög han på en spelare efter ett mål helt utan anledning och med kastade handskar, men skumt nog fick båda 2+2, när Holm borde fått matchstraff! Men visst, han verkar duktig på att fightas, kanske han siktar in sig på en karriär i NHL? ;-)

Men kort och gott (eller gött som ni säger), myten om Leksand som ett tekniskt och spelskickligt lag är härmed död (även om de var det på 70 och 80-talet)!
Kommentera

FreddanVF: Peter Nordströms slashing står i absolut toppklass i sammanhanget och går knappast att jämföra md någon annan...
Kommentera

danoj och ribba9:

Jag tycker att det var en man mot man situation och om en kastar handskarna så ska den andre det också, sen får dom slåss en stund och sen ut med båda ( men den som kastade föst ska ha +10 min i båset)

Sen var Kakko var Extremt tänd och kanske hade han irriterat sig på holm (eller vem det va) innan, och nu fick han sin chans att ta ut sin ilska på honom.
Kommentera

ribba9: såg du matchen?
Det är inte lätt att åka därifrån när du har någon som håller i dig, kan du tänka efter lite innan du hostar ur dig dina inlägg så vore det bra.
Kommentera

danoj: det är väl inte så svårt att åka där ifrån lr???
Kommentera

Hockeymillis: kakko fick väl inte match straff?!. det var ju micke.A i en anna situation.. eller har jag missat något.?
Kommentera

ribba9: han slängde handskarna när fjanten holm började slåss ja, testa själv att stå där och ta emot stryk utan att ge igen.
Kommentera

Hockeymillis: han slängde ju också handskarna....om han kunde varit kall och behålit dem på hade vi haft fem minuter pp..
Kommentera

FreddanVF:
Tro mig, jag försvarar inte Leksands spel heller..dom var 100 ggr värre än var Frölunda var.
Var längesen man såg så många fula incidenter av ett och samma lag under en match.
Men var och en måste ju ansvara för sina handlingar. Mikael Andersson var ju lite klantig i situationen.
Jag håller med dig i allt du säger...ett lag som Leksand har inte i Elitserien att göra, inte om man spelar såhär iaf.

Är också lite förbryllad när det gäller Jensas utvisning och Kakkos matchstraff. Kakko borde ju inte blivit utvisad alls i den situationen.
Solklart en urlöjlig domare.
Kommentera

FreddanVF: Rätta mig om jag har fel men inget av lagen kan väl anmäla saker till disciplinnämnden. Är inte det bara typ domare och domarrepresentanter som kan det.
Kommentera

Såg att domarna rapporterat Tobias Holm för att han startade slagsmålet. Så avstängning lär det bli för hans del. Helt rättvist att han ska stängas av. Det är en riktigt ful "hockeyspelare". Ofta inblandat i bråk. Rätt duktig på fajtas också får man väl erkänna.
Kommentera

Hockeymillis: Visst det var säkert matchstraff. Men det var avvaktande utvisning på en Leksing i samma situation, efter vad? Jo Slashing.. vad ovanligt. Såg att brorsan Andersson låg och vred sig av smärta i första eller andra perioden... av vadå? Jo slashing... Sen har Dalmesarna mage att anklaga Peter Nordström i Färjestad för eftersläng och slashing för det han gjorde. Är det något Leksand gör så är det att haka, hålla fast, slasha. Nä fan skicka återtåget tillbaka ner i Allsvenskan där den hockeyn hör hemma. Sen att man har en domare som är totalt korkad och regelbefriad är ju en annan sak. Inte en enda tekning som inte Leksandsspelarna gjorde rent och regelrätt. Center tekade (dom gångerna han inte blev utbytt) sen tar forwardsen och går in och håller i varsin spelare medans en back går in och tar pucken. Solklara fasthållningar varje tek. Och sen alla tjuvsmällar. Jag tror nog Evensson kan klippa ihop ett 4-timmars band med händelser till disciplinnämnden om Leksand går vidare med Mikael Anderssons cross-checking.

Äckligt dåligt.. Men det är som man brukar säga, Kan man inte spela ishockey så får man ju hitta på något annat. Matchen såg precis likadan ut när dom var här senast. Stackars alla Leksandsfans som varje gång måste se den här skiten. Stefan Danielsson gjorde ett annat domslut som förbryllar mig? När Jens Karlsson hamnar i lite slagsmål med en Leksing som sedan slår och bankar precis lika mycket och sen ligger i 20 sekunder och håller ned Jens Karlsson. Ja då får Jensa 2+2+10 och Leksingen 2+2. Hur fan förklarar man det? Och när en leksing åker mot Erik Kakko slashar honom ett antal gånger på benen, sen kastar sina handskar och slår 3-4 gånger mot Kakko sen kastar Kakko sina handskar och båda får 5+match. I NHL dömer man extra för den som startar slagsmålet. Ingen tvekan i detta fallet men detta är ju bara "mesiga" sverige. Svenska Hockeyförbundet måste ta och lägga mindre pengar på fina middagar och sån skit och istället anställa heltidsdomare så det nån gång blir ordning så dessa stolpskott som Danielsson inte kommer längre än till Allsvenskan.

Han är ett skämt...

Fint och se alla eldar i supporterupproret.

VF mot Guld.
Kommentera

Los Lobos: Hmmm. Klockrent Los Lobos. Japp. Brott lönar sig inte. Ändå sitter man här och känner en otrillfredsställelse efter vunnen match. Visst 3 poäng. Men ändå otillfredsställelse för att Frölunda inte fick bjuda publiken på en bättre match men som de säger: Det krävs två för att bjuda på dans.
Kommentera

bajenmattias:

'Spela Hockey Bondjävlar!' - det är väl en ganska harmlös ramsa som ibland kan vara befogad. Som i dagens match.

Svagt dock av Mikael Andersson att låta sig provoceras och ge igen. Men synden straffar sig själv - noll poäng och flera spelare skadade.
Kommentera

BORÅSINDIAN: Jo, jag förstår ju också att han gav igen såklart men ibland så måste man försöka hålla igen..speciellt när utvisningen kan straffa resten av laget också.
Men jag håller med...fulare lag än Leksand får man nog leta efter.
Kommentera

MAStermind: Tråkigt att det ska vara en landskamp turnering nu igen. Jag hade hellre sett elit hockey.
Kommentera

Ni vann, fick tre poäng, fortsatt serieledning...alla ni i Götet nöjda och glada. Nöj er med detta nu, så lägger vi ned tangentbordena på golvena och tar kväll.

Nu väntar uppehåll och Sweden Hockey Gamezzzzzzzz...
Kommentera

Hockeymillis: Jo det håller jag med om, men jag förstår att han gav igen så FULT som LIF spelade, dom slog på händerna så fort dom fick chansen.
Kommentera

BORÅSINDIAN: Trots att jag är Frölundasupporter så måste jag säga att Mikael Andersson faktiskt förtjänade sin matchstraff. Från där jag satt så såg det ut som han slog mot halsen och sånt är ju inte acceptabelt.
Kommentera

bajenmattias: OM du såg matchen så borde du förstå varför, Mikael Andersson crosschekade LIF spelaren. Han slog ju med klubban rakt över armen, Mycket fult gjort. .
Kommentera

Spela Hockey Bondjävlar!
Tycker at det är oerhört svagt av Frökundapubliken att skandera Spela Hockey Bondjävlar! Vi spelade ju inte nå fulare än vad ni gjorde...

Mikael Andersson spelade ju absolut inte ishockey han heller solklart matchstraff för den crosschekingen! Annars var det ju helt solklara domslut...

Men ni vann ju rättvist för i sista perioden spelade inte Leksand bra alls!

Men jag tycker ändå att LIF skall vara nöjda för jag visste att det skulle bli svårt att vinna i gbg!!!

Nu vill jag önska Frölunda Lycka till i Slutspelet för ni har ett lag för att ta guldet i år och om inte Leksand skulle vinna så hoppas jag iinerligen på VF!!!

Vad tyckte ni om Matchen ni som var på plats...

Jag som såg på Tv tyckte i alla fall att 1:a perioden var rikitgt bra sedan skönk den i värde.........

Leksand Stars är dem bästa.......

// Mattias
Kommentera

« · 208415