Frölunda HC

60410 inlägg · 3402 ämnen

Spelare som försvinner...

« · 219436 Till forumet

Spelare som försvinner...
Hörde för några veckor sedan att Niklas Andersson kan tänka sig en sväng ut i Europa nu när brorsan lägger av. Och Davos skulle tydligen vara intresserade.

Detta sa han några veckor innan Kallio kom till Frölunda, kanske var så att Frölunda egentligen inte hade tänkt värva han. Men nu när Niklas tvekade till nästa säsong så verkade det som Frölunda agerade direkt. Och om nu Niklas skulle stanna så vore det ju ren Bingo!

Angående Magnus Johansson så kan jag garantera till 100% att han inte kommer att spela i Linköping nästa säsong, om han lämnar Frölunda så gör han det för Europa.

Men då får vi väl ersätta han med Calle Johansson som i flera år har sagt att han skall spela i Frölunda igen. Men det är ju så att tappar inte Frölunda några av backarna tills nästa säsong så behöver vi ju faktiskt inte Calle.

Kommer vi över 100 poäng ikväll? Frölunda spelar för 1 miljon, MoDo för att få tryggare mark under fötterna. Jag tror att det blir svårt att vinna över spöket MoDo ikväll. MoDo har ju mera att spela för, och någonstans i bakhuvudet på Frölunda spelarna så vet dom ju att dom bara behöver 1 poäng på resterande matcherna så jag tror att motivation slår klass ikväll. Och att Frölunda kommer upp i 101 poäng hemma på söndag mot Luleå.

Fast då är ju seriesegern redan klar, Färjestad slår ju Timrå ikväll!
Kommentera

« · 219436