Frölunda HC

60410 inlägg · 3402 ämnen

SSK-VF

« · 380396 · » Till forumet

Sv: SSK-VF
Kungen: Japp. Så sant så sant. Om det är någon tröst i det hela att vi åka till den arenan och åka på stryk något mer.
Kommentera

Dragan 2k: 3-1 , godnatt!!!!
Kommentera

Kungen: Hmm. Krisen är total i Karlstadsklubben. Såg nu även att Linköping kvitterat hemma mot Luleå.
Kommentera

Dragan 2k: Skojar ni,Mif tar ledningen :-))
Kommentera

Kungen: Se där ja. Kahnberg igen givetvis. Måltaorka på tre matcher sedan fick det vara nog. och hela 5 minuter att vända det hela..
Kommentera

Kungen: Gissa vem??? Kahnberg såklart :-)))
Kommentera

Kungen: 2-1
Kommentera

Dragan 2k: Klart dom e sunkgäng :-)))
Kommentera

Zcootah: Oroa dig inte. Vi kommer att vinna SM guldet.
Kommentera

Kungen: Håller definitivt med. Förlusterna mot de s k sämre lagen blir man rent ut sagt förbannad över. Däremot känns väl SSK inte som ett riktigt sunklag längre om man ser till de spelare man införskaffat sig under säsongen...Äh. De är ett sunklag i alla fall:-)
Kommentera

Kom igen nu.... ni måste vinna!!!
Kommentera

Dragan 2k: Men de e f.n så underligt att VF ska ha svårt för bottengängen. Ju bättre lag vi möter destå bättre spelar vi,varf'ör,måste ju kunna tagga till mot sunkgängen oxå!?!?!
Kommentera

Kungen: Haha. Gjorde dem det. Vad trevligt. Vad trevligt. Utvecklingen går åt rtt håll. Nu sitter man och väntar på 2-1,2-2,2-3....2-5 i Scaniarinken ockå
Kommentera

Dragan 2k: O att Mif gjorde 1-1 nu,de e f.n så gott ju....
Kommentera

Om man ska se något positivt med hur matcherna ser ut just nu rent tabellmässigt är det att Linköping ligger under med 1-0 mot Luleå samt att HV och Djurgården just nu står oavgjort.
Kommentera

Dragan 2k: Du menar den som jag har som dörrmatta?? :-))
Kommentera

Kungen: Så du har inte en lilagul tröja som hänger i klädkammaren med nr 21 på ryggen som du tar fram lite då och då?
Kommentera

Sibbe: Jag e nog FBK:s störstan fiende men möter man Mif som e elitseriens största btråklag blir det tråkigt. Det blir en helt annan match på söndag ska ni veta.

Ingen blir besviken !!
Kommentera

Tredje perioden igång. Nu kommer vändningen. Förresten så sköt SSK 48 skott på Lundqvist förra gången laget var på besök i kringelstaden. Återstår att se hur det blir ikväll. 34 var det efter två perioder
Kommentera

Sibbe: och jag är inte ledsen för deras skull....fbk får gärna spela trist...så länge dom inte vinner :)
Kommentera

caroliiine: vem vet. Just nu har dryga 7 och ett halvt tusen väldigt tråkigt i LLA.
Kommentera

Sibbe: 12 044 i Scandinavium kanske får det tråkigt för gångs skull? :)
Kommentera

caroliiine: Låter mycket troligt även om jag ser det som en svaghet att inte orka spela flera matcher med fullt ös i benen. Det är ju trots allt deras jobb.
Kommentera

caroliiine: det kan jag tänka mig. Spelar varken FBK eller Frölunda bättre i nästa match än vad de gör nu lär det bli en tråååkig match.
Kommentera

Sibbe: dom är kanske mer uppe i den kommande fbkmatchen.....
Kommentera

caroliiine: 34-17 i skott. Jag som trodde Frölunda var på gång efter de senaste omgångarnas spel...
Kommentera

2-0 nu......inte särskilt orättvist enligt radiosporten...och en tavla av henke.....
Kommentera

Dragan 2k: Det beror på vem som ringer :-))
Kommentera

Kungen: Svarar han på telefon under match? Där ser man:-)
Kommentera

slashpuppie: Snackade med Heda precis innan målet o ulrik"blind" som vi kallar han för e en katastrof,henke har inte så mycket som alla tror sa heda!!

var nog bra att dom fick första i baken ,kanske vaknar till!!
Kommentera

slashpuppie: Ser på den intressanta drabbningen mellan Brynäs och Leksand faktiskt. Södertälje har i och för sig mycket att spela för och kanske har det gått lite lätt den senaste tiden. Grämer mig inte för mycket om det skulle bli torsk idag även om jag givetvis hoppas på en vinst eller i varje fall poäng.
Kommentera

Dragan 2k: jo förra gången mot södertälje borta vakna dom väl i tredje perioden nån gång.....fast då räckte ju tiden inte riktigt till.....visst, det står bara 1-0, men av skottstatistiken att döma är inte målet det enda övertag ssk har......men mycket kan ju som sagt hände :)
Kommentera

Dragan 2k: trodde du kanske såg matchen på tv...
Kommentera

slashpuppie: Ingen aning. Jag är inte där.
Kommentera

Dragan 2k: kommentatorerna på hockeylive säger att södertälje ser ut som ett topplag och frölunda som ett mittenlag....stämmer det?
Kommentera

caroliiine: Fast å andra sidan är det rätt tidigt i matchen och det skedde i ett powerplay. Och med Frölunda kan vad som helst hända.
Kommentera

Dragan 2k: antagligen....fokuseringen är väl kanske inte den bästa.....men man kan inte sjunka ihop totalt varje gång det är viktig match på gång.....
Kommentera

caroliiine: Blir väl en sådan match som det var sist i Södertälje. DÅ väntade också Färjestad i matchen efter.
Kommentera

Sannes: faan.....1-0 till Södertälje......fasen också :( åker dom och tänker på söndagen kanske? skärpning!
Kommentera

Hm, Södertälje vann skotten i första med 20-6.....detta känns ju inget vidare tycker jag....
Kommentera

Hmm. Ser att Lunkan bättrat på sin målvaktsstatistik i kringelstaden. 20-6 i skott till SSK efter första. Återstår att se om man vaknat efter periodpausen.
Kommentera

danoj:

Vi leksingar behöver all hjälp vi kan få nu ;)

Ta dem bara!!
Kommentera

Heda: .................o Davidsson ?!
Kommentera

Heda: Jepps Larssons fina visdomsord. Kom dock inte ihåg det så ordagrant så jag hoppade övr det och hoppades du skulle se detta :)
Kommentera

MoK: När solen kommer och flickorna går ut, då kommer Frölunda igång!
Kommentera

Tänkte bara skriva en sak appropå matchen imorgon (idag) mot SSK.
Kommer ihåg senast då vi spelade i Scaniarinken, förutsättningarna var då exakt samma som nu, dvs Södertälje borta, och därefter FBK hemma i Scandinavium.
Trots att SSK vann med "bara" 3-2 så var Frölunda helt under isen den matchen, för att sen spela strålande och vinna emot Färjestad.
Låt oss hoppas att dom inte har tankarna på söndagsmatchen imorgon som dom hade sist.
Kommentera

Dream Team: För oss som följer Frölunda är vi mycket vana vid att Frölunda är helt enkelt bättre efter jul/nyår.
Kommentera

danoj: Haha.. jodu, det verkar ju ha funkat nästan felfritt hittills iaf!
Den där "knyta-näven-i-byxan"-mentaliteten tror jag ligger bakom en hel del. Kanske det saknades lite av fjolårets självförtoende i år, då det inte gått LIKA friktionsfritt, och när laget fick några segrar kanske detta nu är återvunnet...??
Kommentera

Dream Team:

Det hela är ett taktiskt drag ifrån Conny å Janne, laget behövde en liten "nytändning" , således fakar Conny skada och en ny röst i form av Janne tar över, sen kommer Conny tillbaka till slutspelet börjar, simsalabim, SM-Guld ;-)
Kommentera

danoj: Är det inte lite märkligt att Frölundas lyft med spelet överlag sammanfallit så precis med Conny Evenssons "bortfall"? En tillfällighet förmodligen, men lite tänkvärt är det...
Kommentera

« · 380396 · »