piff: Är Westblom tråkig? vad är Bäckman då? Jo han är dålig. Håller med danne, försvaret har han inte fått ordning på, Vi har släppt in mest mål i powerplay. Hur dåligt är inte det? Nej in med en ny tränare, Bäckman kan ägna sig åt knyppling istället.
Jag hoppas på att Bäckman tar dem till slutspel och där får de verkligen visa vad de kan åstakomma! Men det är så äckligt jämnt så i nuläget kan de lika gärna komma sist som fyra..
Så fantastiskt bra var de inte i tisdags heller. I princip varje match ser man vid flera tillfällen hur osäkra de är bakåt. Vet inte hur många kontringslägen och frilägen de släpper till per match men det är för många för att det ska vara ok. Det är rent av pinsamt att se vad det är för mål de släpper in. Match efter match. Bäckman har haft hur lång tid på sig som helst att täppa till bakåt men det har inte hänt ett skit, det är snarare så att det blir värre och värre. Hur nu det går till?
Idag bänkar Bäckman Freddan halvvägs in i matchen och låter Johan spela. Vafan spelar det för roll om han tar ut den forward som spelar minst? Bah.
Boråsindian: Om tränaren inte kan göra något så får väl någon högre ställd person agera. Som det har nämnts tidigare så är det inte direkt lätt att hitta en ny tränare nu..
Boråsindian: Men det ska ju inte behövas skällas inför varje match. Vi såg ju själva att frölunda var ett bra lag i tisdags. Att det kan bli en så stor skillnad på två dagar är ett mysterium...
Fattar inte hur det kan svänga så. Först krossa löfbergs lila, för att torska mot scania i nästa match och det stort. Enligt min mening så har Bäckman gjort sitt i Frölundas bås.
Nu är det ju verkligen upp till bevis tycker jag. Frölunda har visat att de kan tända till och vinna hemma i de där heta matcherna. Nu ska de bara börja vinna de där måstematcherna borta mot bottenlagen också. Förlust imorrn och gårdagens seger känns inte många ören värd.
There has been a rumor on our Ilvesforum about Klingberg. Could there be a point? Can anyone tell? Anna Klinberg has started following Ilves on Instagram. Is she someone Carl knows?