Frölunda HC

60367 inlägg · 3398 ämnen

Tabell 2001/2002

8087 · » Till forumet


Sv: Tabell 2001/2002
Glömde tillägga:
Södertälje hamnar någon stans mittemellan botten och mitten. Inte ett mittenlag och inte ett bottenlag. Någon stans mitt emellan.
Kommentera

Tabell 2001/2002
Nu kan det vara dags att tippa tabellen gubbar.

1. Färjestad
2. Djurgården
3. Frölunda
4. Malmö
5. HV 71
6. MoDo
7. Brynäs
8. Timrå
9. Luleå
10. Södertälje
11. Linköping
12. AIK

AIK har inte en chans till slutspel eller ens fortsatt spel i högsta serien enligt mig.
Luleå räcker inte till i år. Tappade profiler som Renberg och Kucera och därmed publik och pengar.
Linköping lite mera förberett i år och hamnar faktiskt inte sist. HV 71 starkare än vad jag trodde från början med alla förluster och svaga värvningar. Men Davidsson och Huusko hjälper laget till slutspel genom en femteplats.
Frölunda har en skön blandning av juniorer och rutinerade spelare och dessutom Conny i båset, som har en förmåga att pressa ut det bästa av varje spelare. Niklas Andersson årets värvning i Elitserien. Mumma för Frölunda. Dessutom landslagsman igen.
Färjestad och Djurgården kämpar om förstaplatsen men jag tror Färjestad drar längsta strået denna säsong och får fördel med hemmaplan ända fram till final. Hemmastarka lag fäller avgörandet i årets serie. Frölunda blir dessutom stabilare på bortaplan där vi hoppas att tråkstämpeln som det talats om suddas bort med bravur.
Malmö, MoDo, Brynäs och Timrå jämna lag som det endast skiljer några poäng i från i slutskedet.
Tack för mig!
Ses i ett fullsatt Scandinavium den 20 september år 2001 kl 19.00. Kan knappt bärga mig!
Kommentera

8087 · »