Skalpjägaren: Det vet man ju aldrig - men som det ser ut just nu så ser det ju ut som så. Fast i och för sig så är det ju bara 48 omgångar kvar så vi får väl se vad jag hamnar i för sunkig håla.
Jag passar också på att gratta er till de 3 poängen som ni kommer att ta i möra! GRATTIS i förskott dårå ;)
gud: Klart man är medveten om att alla tippar VF i toppen inget mer med det. OCh som du säger, gå obesegrad i 50 omgångar... då e det snarare ett fiasko!
som jag skrev innan så började denna tråd med att en av era kallade eran förlust emot Malmö för fiasko..jag bad honom att förtydliga vad han menade...och det gjorde han...
förlorar TIMRÅ IK emot nått lag kommer jag INTE att kalla det fiasko... och defentivt inte emot de Svenska Mästarna...i en serie så går man inte rakt igenom obesegrade..som vissa av er tydligen tror..(när det knorras om fiasko..)
och inser varken du eller någon annan Frölundait att Frölunda tillhör dom mest favorit tippade lagen bland dom flesta hockeysupportrar och de så kallade experterna..då är det nått fel...men då är det erat bekymmer...
Danne_L: Timråiterna kommer inte snacka om fiasko efter matchen för det var ju faktiskt dom regerande svenska mästarna och det tippade topplaget Frölunda på besök... lätt att skylla på isåfall.
gud: Hmm..experterna kassa på att tippa? Minns jag inte helt fel har en viss person sagt att ni får vara glada om TIK undviker kval?;)
Regerande mästare eller inte, VF har som sagt alltid haft svårt för MIF borta, däremot har de haft lättare för TIK borta. Men men, får väl se hur det går och vilka som snackar om "fiasko" efter den matchen.
gud: Det är alltid svårt att försvara en titel det är ju bevisat genom åren. Inte många som vunnit flera SM titlar på raken direkt. Sen har VF tappat en hel del erfarenhet som skall vägas upp av ungdomlig hunger... sen om dte räcker e ju en annan sak. Att kalla förlusten mot MIF ett fiasko är kanske att ta i, VF brukar ofta förlora mot MIF borta då deras grisspelade passar VF ofta rätt dåligt. Inget mer med det.
MoK: denna tråd började med att en av er kallade eran förlust emot malmö för ett fiasko...vill bara påminna dig om det..
TIMRÅ IK är väl ett bevis på de så kallade experterna kanske inte är så j*dra bra på att tippa...
lag som Frölunda ,Färjestad och HV 71 kommer alltid att ha favorittryck på sig...och nu är ju Frölunda Svenska Mästare så då finns det ännu mer tryck på er...
tror att ni får det svårt denna säsong att försvara titel.. men om inte TIMRÅ IK tar hem det så hoppas jag verkligen att ni gör det...
gud: Det är alltid illa att loosa spelar ingen roll mot vem eller under vilka premisser. Vissa finner det skönt att kunna lasta över favoritskapet på VF och FBK och säkerligen HV för att kunna säga... jaja vafan vi förlorade ju mot ett av dom lagen som skall slåss om SM Guldet. Skit snack säger jag bara, Dessa så kallade experter i media har ju haft ruggigt fel innan när dom tippat topp och bottenlag så varför lyssna på dom nu?
Danne_L: kan bara hålla med mike..det är värre för er att loosa emot oss än vi mor er..ni är Svenska mästare..alla säger att ni ska vara ett av dom två lagen som slåss om SM-Guldet...
Dragan 2k, Klinth: Är lite orolig. Vi kommer aldrig få in våra tips. Självklart kommer det bli 4-1! Någon fjärde part som har lust att glida in och tippa 4-1 måntro?
Klinth: Då har två tredjdelar av expertpanelen inkommit med sina tips. Jag vill givetvis inte vara sämre. Danne L tror stenhårt på 3-1 till Frölunda. Klinth något mer optimistik med sin tippning på 5-1. jag drar till med ett försiktigt men likväl fint tips på 4-2.
mike: Jag är såpass gammal att jag näst intill kan kallas för antik på detta forum, men trots detta satt jag glatt jollrande i blöja när dessa matcher ägde rum. Men jag är såpass storsint att jag gratulerar er till dessa överlägsna segrar, och verkligen unnar Timrå att sola i dess glans. Tror nog att Timrå är mer än sugen att sätta Frölunda på plats i hemmapremiären i nya arenan. Finns nog inga fel på motivationen där. Att Frölunda är lack efter bristen på utdelning mot Malmö och vill visa hockeysverige att de kan bättre, är nog inte heller så långsökt. Detta kan bara gynna oss supportrar, eftersom vi förmodligen kommer att få se en match av hög kvalitet. En rolig match med mycket vilja i. En rolig match.
Att Frölunda sedan vinner den med 1-5 gör ju inte saken sämre ;-)
Dragan 2k: Jo det är nog tur att människan är så pass anpassningsbar att man har lätt för att glömma. Det enklaste är nog att leva i nuet just idag och bara utgå och analysera max en halv säsong tillbaka;)
Här kommer mina sista klipp för natten:
"Sedan säsongen 1970-71 har Timrå IK bara vunnit två gånger i Göteborg. Timrå flög till Göteborg med chartrat plan. I planet fanns förutom laget, ett 25-tal supportrar vilka hördes väl i Scandinavium.
-Vi hade kunnat fylla många charterplan med supportrar. Intresset är jättestort, försäkrar Timrås sekreterare Sören Boström.
Ett charterplan kostar 14.000 kr att hyra men jag tror att våra supportrar gärna betalar en stor peng för att dels få se på matchen, dels få uppleva Kal & Adas stad. Det är inte ofta sådana godbitar ges.
Timrå lockar folk till Scandinavium! I 1974 års toppmöte kom inte mindre än 11.189 interesserade till hallen. Året före drygt 8000.
mike: Det var då en himla tur att man inte ens var påtänkt på den tiden. TÄnk att sitta här och analysera en sådan match med sådana siffror. Det val illa nog när Mif slog oss med de onämnbara siffror i Scandinavium för några år sedan.:-)
Så här utspelade har inte Frölunda blivit sedan 1959, då man mötte Södertälje och förlorade med 19-2, kommenterade Frölundatränaren. Frölundaforwarden, Emil Mezaros letade förtvivlat efter något positivt. -0-7 i första perioden, det måste vara det värsta jag varit med om. 12-1 till Timrå IK slutade alltså matchen, och bland alla busvisslingar från besvikna hemmasupporters, hördes Tiiiiimrå, Tiiiiiiiimrå, av de överlyckliga 25-talet Timråsupporters.
Dragan 2k: Den enda storm som kommer att dra fram genom Sverige är på onsdag när tidningarna skriver ner er fullständigt. "Kris i Frölunda" i stora rubriker. Fiasko när Frölunda vek ner sig totalt mot Timrå. Ni Kommer väl ihåg Söndagen den 26:e januari 1975. Ledning med 10-0 för Timrå efter två spelade perioder! Och två mål för Timrå i den sista perioden och ett tröstmål för Frölunda!
Dragan 2k: Skulle tro att den stormen är ganska mör när den börjar närma sig Gävle och kommer troligen att bedarra i Hudiksvallstrakten. Det är nog riskfritt att röra sig utomhus i när heten av Sydkraft Arena på tisdagskvällen. :)
Tydligen är det en storm på väg som kommer att svepa över Sverige. Enligt mina källor så kommer den söderifrån och rör sig sakta men säkert norröver och kommer slå till med full kraft någonstans i Sundsvalltrakten först den 30 september. Det är möjligt att katastrofberedskap kommer att utfärdas i området.
Jag är vaken, jag vet att det är match imorgon.
Fast jag trodde vi var polare även när det vankas match..... så fel jag hade.......