Frölunda HC

60410 inlägg · 3402 ämnen

Timrå - Frölunda

612067 · » Till forumet

Sv: Timrå - Frölunda
Hej alla glada Frölundaiter. Måste vara skönt att vara en av Europas bästa klubbar. För det är ni. Det är en fröjd att se era spelare lira där på isen.
Ni är förtjänta att ligga 1:a, för ni är bäst just nu !

MVH//Mackan
Kommentera

danoj: Nja, jag skulle nog säga att Frölunda spelade på en hög nivå under större delen av matchen. Hade man inte gjort det så hade man inte heller fått med sig några poäng från gårdagens match, så mycket bättre spelade Timrå under större delen av matchen. I den tredje perioden kunde man trots stundtals hård Timråpress kontrollera spelet i egen zon på ett hyfsat sätt. Hemmalaget fortsatte att skapa lägen, med då målskyttet uteblev tröttnade man väl mentalt och Frölunda kunde gå ifrån.

Robert Carlssons 2-0 samt Tomi Kallios 3-2 var matchens höjdpunter!
Kommentera

gud: Ja annars hade det blivit ett A4-ark med en logga gjord i Paint till flagga nästa gång; ))
Kommentera

Linnea:
Ditt val av maskin är så ok..
Kommentera

gud: Man kan inte sy flaggor på en dator...; )
Kommentera

danoj:
jag har en till salu..

Linnea fick chansen att köpa den med tanke på att
Anders alltid har bokat upp den dom har...

Men hon köpte en symaskin i stället..;)
Kommentera

Linnea:

Hmm ok, då säger vi 11-1 !

Måste för övrigt köpa ny dator snart, den här åker ut genom fönstret vilken sekund som helslt.
Kommentera

danoj: Nu vet inte jag om du försöker sno mitt tips här, men 10-1 håller jag hårt i=)
Kommentera

10-1 till Frölunda idag.

Således 1 mål mindre än när vi spelade i Scaniarinken.
Kommentera

Sannes: Antti-Jussi Niemi sköt (59.23) 5-2 i tom kasse. Van målskytt? Ha, tror inte det, va…? 44 mållösa matcher för finländaren, senast han nätade var i mitten av januari.

Det är ju själva F-N. Kan gubbarna inte ha lite respekt för vad expertpanelen har tippat???

Jag ska ta ett snack med Lillis om det här, nu har det gått för långt...
Kommentera

Dragan 2k:

Spana in Kallio's rackarrökare i krysset när han kommer fri med Asplund, iof hans signum men det är ju bara så himla vackert.
Kommentera

Dragan 2k: Ni skulle kunna få vedhuggar Aalto med jättebössan i utbyte mot Koivisto faktiskt...
Kommentera

Bonuz: Tja vad säger man. En helt otrolig matchutveckling. Vem hade trott detta efter Timrås 2-0 i andra.
Kommentera

He he he! 2 - 5
Kommentera

Intressant att det är samma visa hos motståndarna varje gång vi vinner på bortaplan, vi var inte bra men vi var effektiva...hum...kan bjuda på det.

Södertälje hemma imorrn, dags att plocka fram kulramen?
Kommentera

mok: Grattis till vinsten jag slpper bjuda laget runt på puben ikväll men jag får höra allt snack om hur bra fröl. är ok visst fröl. är bra.men nu får jag höra både på puben ikväll o på jobbet på måndag av alla jävla c-supportrar här i kungsbacka som aldrig ser en match utan bara tjötar. lata o bekväma är dom.
Kommentera

Sannes: Lycka till på dansen då :)
Kommentera

Sannes:
Ha det så trevligt ikväll...

Och grattis till segern..
Kommentera

Sannes: Perkele 2-5 blidde det till slut, Niemi får in det vilket är enormt kul för honom även om det var i öppen kasse.
Kommentera

gud:

Och nu skall jag trolla mig iväg att dansa.
Kommentera

Sannes: Haha ja då kan han ju iaf va extra kaxig på "hemmaplan" :)
Kommentera

mok:

Klinth har 2-4, Bonuz har 2-5 och Dawidovski 3-4.
Vore kul om Klinth kunde få in ett resultat, då står det iallafall 1-1 i brödrakampen. :)
Kommentera

mok:
Äääh..Han kunde trolla sig hem i stället..;)
Kommentera

Sannes: Tror Klinth har 2-4 men att utmanarna har både 2-5 och 3-4 :) Jobbigt!
Kommentera

mok:

De lever ju sig med i matchen och det är det inte många som gör, iallafall inte de som jag har hört.

Det räcker att just nu säga: Kallio!
Kommentera

gud: När man talar om trollen så laddar Kallio om bössan igen :)
Kommentera

Sannes: Absolut men ibland undrar man allt vad dom håller på med för ibland har dom noll koll på lagen och spelarna men visst kan det vara värre.
Kommentera

mok:

Fast jag tycker ändå att dessa kommentatorer är suveränt bra, de finns många som är betydligt sämre än dessa.
Kommentera

gud: Förstår vad du menar man reagerar ju så när man ser bra spelare i andra lag men handlar ju inte direkt om avundsjuka som du säger.
Kommentera

Sannes:
Avundsjuk är kanske ett för starkt ord men jag hade
inte tackat nej till Kallio i Timrå IK..
Kommentera

Sannes: FInt när dom säger på radion att Niemi kanske har en nyckelbenskada o 5 sekunder senare så är han med i ett anfall :)
Kommentera

gud:

Nu vet jag! Du är avundsjuk, så är det ju såklart...:)
Kommentera

Och Salo verkar spela i trans..Jädra Göbbe det med...;)
Kommentera

mok:

Gudomligt bra till och med :)
Kommentera

mok:
Göbbjäkeln är för bra..
Kommentera

gud: Förstår inte varför han som är så bra :)
Kommentera

mok:

Ja tänk, vad lite träning kan göra. :)

Och att människan blir så glad efter varje mål är underbart att se, han gillar verkligen uppmärksamheten han får.
Kommentera

mok:
Näää..Ikväll tycker jag inte om honom...;)
Kommentera

Sannes: Jo förra säsongen var han ju skadad under sommaren och kunde inte köra för fullt o nu ser man hur det går när han kunnat träna som han skall. Man ser under matcherna hur intensiv och hur gärna han bara vill göra mål. Underbar kille :)
Kommentera

mok:

Han har fått en hysterisk start på säsongen, på gränsen till sjukligt.
Kommentera

Sannes: Perkele vad den däringa Kallio pojken verkar poäng sugen denna säsongen :)
Kommentera

norrland: Vemn vill ha en förlust? O visst e Frölunda bra och borde inte förlorat mot DIF... men tänk om allt vore så logiskt.
Kommentera

norrland: Det verkar som du har missat mig lite.MITT LAG ÄR TIMRÅIK DOM BÄSTA.men det är klart jag bor mitt i frölundaland så det är lätt att tro att jag är fröl.supp.MEN SÅ ÄR DET INTE.får vi en pinne ikväll så är jag väldigt nöjd.
Kommentera

kungsbacka: Verkar som om ni fått fart och är på väg att vända, visst är det ett härligt spel.
Kommentera

kungsbacka: Jo helt klart fick ni det. Men ett så pass bra lag som ni har så ska ni inte förlora så mot Djurgården.
Men det ser ut som om ni får det tungt ikväll också, om ni inte får fart under rören. Ni vill väl inte ha en till förlust ikväll??
Kommentera

norrland: Tycker du inte att frölunda fick en bra revanch mot färjestad i torsdags eller?
Kommentera

Bonuz: Nä kom igen nu gubbar, inte torsken mot Timrå ikväll. Revanch för matchen mot Djurgården.
Kommentera

Opps! Hoppas dom är piggare än i globen så inte TIK sätter 2:an
Kommentera

Bonuz:

Det gör vi inte längre.
Kommentera

Jaaaa! vi leder!!!
(moraliskt alltså)
Kommentera