Frölunda HC

60410 inlägg · 3402 ämnen

Timrå - Frölunda

« · 680320 Till forumet

Sv: Timrå - Frölunda
mattias - 74: Jag anser fortfarande att machen mot Timrå är hyperviktig för Frölunda. Kanske inte lika viktig som den är för Timrå, men viktig är den.
Kommentera

Danne_l:

jaja petitesser.. :) nu vet du!!
Kommentera

mattias - 74:

Det skrev du inte. Du skrev att Frölunda inte har direkt mycket att spela för. Skriv rätt!:)
Kommentera

Danne_l:

Jaja jag anser iaf att timrå har mer och spela för än ni för ni klarar 2:a platsen ändå tror jag!
Kommentera

mattias - 74: Säger som Danne tycker vi har extremt mycket att spela för fortfarande. LHC äter sej närmre och 3a vill vi verkligen inte hamna i skulle nu HV falla ihop som ett korthus sista omggångarna så kan vi faktiskt gå förbi dom med :)
Kommentera

mattias - 74: Inte direkt mycket att spela för? Hur menar du nu? Vi har ju Linköping flåsande i nacken jagandes den åtråvärda andraplatsen i serien. Det är viktiga matcher kvar.
Kommentera

mattias - 74:

Inte mycket att spela för?? Vad sägs om att försvara andraplatsen som kan vara skillnaden mellan guld och silver. Och skillnaden mellan en miljon och två miljoner i intäkter.
Kommentera

Friman SR:

4 - 1 till timrå.. Sorry frölunda men ni har inte direkt mycket och spela för :-)
Kommentera

mok: Nej, vi vänder på siffrorna, 3-2 till hemalaget blir det. Ditt tips 2-3 är annars ett väldigt gångbart resultat för Timrå den här säsongen. Jag har inte siffrorna i huvudet, men ett betydande antal matcher som Timrå spelat har nog slutat med just de siffrorna. Allt talar väl för det den här gången med, men det passar ju inte sig att tippa något annat än hemmaseger. Jorå så atte.. vi får se hur det går!
Kommentera

mok: Tur att jag rättade till det då. :-)
Kommentera

mangan: Hon hade ju egentligen inte valt ett bra resultat (iaf inte för oss) då hopn valde 5-2 seger för TIK liksom :)
Kommentera

Linnea: Täcker upp med 2-3 uppe i halvnorrland.
Kommentera

Linnea: Jag kan inte sno nåt resultat på över en och en halv vecka. Ville bara påpeka att du valt ett bra resultat.
Kommentera

mangan: Jamen jag menade ju det. 2-5 ska det givetvis vara. Så om du försökte sno det så gick du bet=)
Kommentera

Dragan 2k: Tycker det känns som en övertygande 3-6 match den här gången, om nu inte Salo står vill säga, då blir det 1-11.
Kommentera

mangan: Ja vi får hoppas det. Har väl inte riktigt förtjänat min plats i expertpanelen än; )
Kommentera

Linnea: 2-5 är gångbart i E-on Arena..
Kommentera

Dragan 2k: 5-2 är inte taget ser jag. Då tar jag det. Besparar er den bakomliggande uträkningen=)
Kommentera

Klinth: Underabra räkningsövningar helt i min smak. Jag tror dock på en fin 4-2 seger till Frölunda. Det kommer presteras topphockey av Frölunda. I jakten på bättre målskillnad tar Frölunda ut målvakten i slutet men då lyckas Timrå göra sitt andra mål för kvällen.
Kommentera

Klinth: Ähhhhh, som faan läser bibeln gör du dina tolkningar... 4 - 2 blir det, till hemmalaget ÄLSKADE TIMRÅ IK alltså...
Kommentera

Timrå - Frölunda
Ahhh... Det är nu "bara" en vecka kvar till återstarten av eliserien och början på säsongens höjdpunkt - slutspelet.

Det börjar med Timrå borta, och den matchen kommer att sluta på följande sätt:

2005-12-27: Frölunda-Timrå 3-2
2005-11-05: Timrå-Frölunda 2-5
2005-10-08: Frölunda-Timrå 4-3
2005-02-17: Timrå-Frölunda 1-2
2005-01-11: Frölunda-Timrå 2-2

Timrå: ((2+2+3+1+2)/5)=2 mål
Frölunda: ((3+5+4+2+2)/5)=3,2 mål

Rent teoretiskt Frölundaseger...

Men:
Timrå spelar hemma +1 mål
Sundin spelar OS och blir hjälte +1 mål