Danne_l: Tyckte det mer såg ut som handsken kom upp i ansiktet,,,, och där i höll han ju klubban. Men e tveksam om klubban faktiskt tog i ansiktet på Luleå spelaren.
Danne_l: Trist när spelare/supportrar bra klandrar domarna för att do förlorar, Oftast tycker jag dom är lika dåliga åt båda hållen, Men ibland blir man ju givetvis lite "hemma blind"
Danne_l: Stabilare nu än tidigare under sösongen får man säga men tycker fortfarande nivåerna kan svänga för mycket under en och samma match. Rönnmark var la godkännd sist. Dock hans 2+2a på Johnson var bessynerlig.
Men jag tycker faktiskt, nu får man väl skit, att det snackas för mycket om domarna nu för tiden. Jag tycker faktiskt att nivån är helt okey nu. Visst, vissa stolpskott faller alltid dit lite titt som tätt men de senaste matcherna har jag i alla fall vart helnöjd med domarens insatser. T o m Rönnmark var ju bra sist...
Danne_l: Jensa håller Jämtin på isen, horisontellt, vertikalt, diagonalt... Det bästa Jämtin kan göra för sitt HV är att fejka kosjuka och stanna hemma i Jönköping.
I övrigt saknas harmoni och trygghet hos HV, något som "nästan" finns i överflöd i Frölunda. Alla formationer är starka, finns inte en endaste svaghet. Huvva vad lätt det blir...
Jag tror Jämtin är för dum för att kunna hålla igen. Det kommer smälla, kanske inte som sist men visst kommer han dra på sig minst två klantiga utvisningar. Sen gör han visserligen smålänningarnas enda mål, men då leder redan vi med 6-0.
Sannes: HV kommer inte att orka. De börjar ganska bra, men när Frölunda får ett par snabba mål så faller de ihop som ett korthus. Frölunda drar lätt ifrån och vinner till slut med klara 9-1, sedan Olausson tröstmålat en bit in i tredje.
Klinth: Efter en match som kunde slutat med många fler mål hoppas jag att de kan få lite mer skärpa i avsluten. HV har haft några tunga förluster på det senaste, men vi vet alla hur bra dom kan vara när dom får det lilla flytet. Dom är säkert sugna på att ta 3 friska... Kan bli tufft.
Mycket intressant "matchup" imorgon. Ett HV som nu är i stort poängbehov, men som inte har kunnandet. Och kunnande har Frölunda, men kanske inte poängbehov...
...alltså säger logiken att Frölunda vinner. Varför? Jo, eftersom vi kan så mycket mer än HV att motivationen inte slår klass. Det är för stort glapp mellan de bägge lagen helt enkelt.
darktroll: Yes men det stog väll i tidningen :) Men dom kan ju ha det hemma utan att han smittas för den delen. Hoppas Högardh blir frisk snabbt bara. INte för att Jensa gjorde bort sej igår.
Danne_l: Det visste vi ju redan innan iofs :) Men det spelar liksom ingen roll hur jag tippar så går det inte oin ändå. Kallio verkade veta hur jag tippade igår och ville hjälpa mej men dte var ett tungt lass att bära själv.
Jensa var som sagt annars bra igår igen. Men hoppas Högardh e tebax imörra.
Snabba bud mellan matcherna nu. Efter en tillställning igår som var sådär hoppas vi på bättring redan imorgon. Får dra till med ett av mina gamla favvo resultat som numera aldrig går in när jag vill ha det :) Alltså 4-2. För övrigt vill jag även ha 4-2 vinst för Frölunda i söndagens match mot Mora så nu slipper jag missa det :)
There has been a rumor on our Ilvesforum about Klingberg. Could there be a point? Can anyone tell? Anna Klinberg has started following Ilves on Instagram. Is she someone Carl knows?