Frölunda HC

60410 inlägg · 3402 ämnen

VF - SSK

« · 672634 · » Till forumet

Sv: VF - SSK
Sannes: Då får du använda rösten åt mig oxå, när du hejar fram om till seger. jag kan inte lyssna på matchen imorgon. Ska spela innebandy i annelund kl 16.
Kommentera

Boråsindian:

Ja, det skulle verkligen ha varit en upplevelse för alla, men så roligt skall vi inte ha det. Jag utgår ifrån att sjuksköterskeläraren fixar detta galant utan min hjälp.

Kommentera

Sannes: Du kan väl vara med och sjunga duett imorgon :)
Kommentera

Nationalsången sjungs imorgon av en Uddevallabo, hoppas nu att människan sjunger hyfsat men framförallt rätt, ytterligare en Uddevallabo förgyller Scandinavium imorgon och då vill jag få uppleva en 5-2 vinst till Frölunda. (Jag tror att 5-2 inte är tippat av någon annan)

På tal om att uppleva, undrar om jag skall få uppleva Vinnerborg imorgon, förra säsongen råkade jag alltid ut för han, men icke i år. Fast när jag tänker efter så blir det nog den däringe Lindh istället...

Kommentera

piff: Jag såg det efter jag tippat , Salo får väl hålla tätt istället 7-0 .
Kommentera

Alisandali:
Men det har jag redan tippat lite längre ner här dessutom med en bra förklaring om varför..
Kommentera

Klinth: Tror att du fixade till en till poäng till utmanarna/utbölingarna genom att sno mitt tips .
Är rätt säker på att det blir 7-1 .
Kommentera

Då kör jag på 3-1 då. Krog assisterar till Kahnbergs två mål och Antti briljerar med ett skott från blå som lirkar sig in under en skymd Stana.
Kommentera

mok:
Många ser jag har tippat stora segrar så kommer även jag göra.
Salo storspelar med nytt självförtroende!
Förstafemman är obeskrivligt bra i andra perioden och finnarna stänker in varsitt mål i pp, Niklas som smart framspelare. Matchen avgörs helt i slutet av andra när Joel-Kahnberg-Krog spelar bort SSK totalt!
I den avslutande perioden kämpar alla för Salos första nolla men tyvärr kommer den inte och matchen slutar därför 7-1 :)

Enkel logik..
Kommentera

Friman SR: Sablars om det nu skulle bli 8-2 :)
Kommentera

Grattis igen då för det blir 8 - 2. Tack mok, du räddade mig....;-)
Kommentera

Bonuz: 6-1 tror jag stenhårt på
Kommentera

4 - 1
Kommentera

kentalalarsson: Ja det står ju vilken match det gäller :)
Kommentera

Klinth:
Samtliga resultat måste väl vara för nästkommande match?:-)
Kommentera

Frölunda - Södertälje

Expertpanelen:
Dragan 5-1
mok 6-2
Klinth 7-2 (sorry Alisandali)
Danne_l 4-0
Linnea 7-3

Utmanare:
Boråsindian 8-0
mattias -74 5-0
Frasse 8-1
gud 4-2
Kommentera

mok:
Seger för ditt lag blir det..Mycket tuffare blir det än vad folk tror..

4 - 2 slutar matchen till Frölundas fördel...
Kommentera

Friman SR: Jop jag vet redan att det blir 6-2 för det tipset klippte jag direkt så du får se dej om efter ett annat :)
Kommentera

Frasse: Fan vad gött. Storhetsvansinnet är fött igen och jag njuter ;-)
Kommentera

Linnea:
8-1 till Frölunda
Kommentera

Klinth: .. du & jag Emil; )
Kommentera

Linnea: Japp, det är ju tur det... Du & jag Alfred....
Kommentera

Klinth: Då kanske du ska vara glad att vi är på samma sida=)
Kommentera

Klinth: Underbart Klinth. Det är just sådana uträkningar som jag var ute efter. Helt klart intressant. Anledningarna till avdrag och tillägg är det Seikola klass på tycker jag.
Kommentera

Danne_l: Men samtidigt har det ju varit något varje match hela säsongen ;-)

Eller så är jag helt enkelt kass....
Kommentera

Klinth:

Haha, just den lilla detaljen är ju fullt förståelig att du missade på:)
Kommentera

Klinth:
Så träffande..
Du nämner det jag har misstänkt..Linnea är en häxa..
Kommentera

Klinth: I have my ways... Muuuhaaaaa!
Kommentera

Linnea: Du är ju otäck. För att veta sådana saker måste man ju vara häxa, eller åtminstonde väl insatt i svartkonst, spådom och mörk magi.
Kommentera

Klinth: Ja du har ju redan kommit med uträkningen, men jag ser att du missat att i slutet av tredje hoppar materialar´n in i ett desperat och fåfängt försök att försöka byta ut en trasig klubba vilket leder till en tvåa för för många spelarepå isen och ett tröstmål för SSK. Således 7-3.
Kommentera

Danne_l: Jag kände fan inte till att Krog skulle lira i Frölunda när jag la det tipset ju ;-)
Kommentera

Klinth:

Öh, min formulering var kanske inte den bästa. Men hur kunde du missa att Krog skulle passa fel och även göra ett mål?

Det jag menar, typ.
Kommentera

mok:

Jag tippar 5 - 0 till frölunda
Kommentera

Det blir 6 - 2, grattis i förskott...;-)
Cool och begriplig banner, tack för det Dragan.....;-)
Kommentera

Klinth: Dete la lika bra man ger upp kanske o gör det gubbar skall göra... :)
Kommentera

Danne_l: By the way, motivera gärna det där med "det är väl avdragen och varför avdragen skall vara där som ställt till det så här långt"....
Kommentera

mok: Är det inte ALLTID det???? ;-)

Vi gamla gubbar ska inte försöka vara hippa och inne och morderna... Det blir bara patetiskt ;-) Eller vad säger du, homie?
Kommentera

Klinth: had emed siffror i mina betyg men försökte vara lite modern men det sket sej det oxå :) Var inte allt roligare än mattematiken på den tiden?
Kommentera

Danne_l: Det är oomkullrunkeligt som det heter...
Kommentera

mok: På min tid var det siffror man använde som betyg, inte bokstäver...
Så det har varit allt från 3 till 2 till 4 beroende på vilken årskurs och vilken nivå i skolgången man befann sig i. Naturligtvis påverkades man även av yttre faktorer som att man jagade brudar, lirade forboll, drack *läsk* i tid och otid och höll på med en massa saker som var roligare än just matematik...

Och gnäll inte på mina uträkningar. De är inte bara grymt vetenskapliga, de är även rent estetiskt vackra. ;-)

Sedan kan jag ju inte hjälpa om man precis innan matchstart ändrar på någon av alla mina parametrar. Då omkullkastas ju hela uräkningen och man får börja om från början......
Kommentera

mok:

Den matematiska biten stämmer ju bra, det är väl avdragen och varför avdragen skall vara där som ställt till det så här långt:)
Kommentera

Klinth: Rent matematiskt ja.... hur ofta har dina tidigare uträkningar visat sej vara korrekta? Men du kanske bara hade G i matte :)
Kommentera

mok: Vad ska man göra? Rent matematiskt så ska det sluta så här. Alisandali får helt enkelt lära sig att vänta ;-)
Kommentera

Alisandali: Ja det var icke länge du fick ha kvar ditt val av resultat denna gången heller :)
Kommentera

Dragan 2k: Sicken rutten säsong. Det spelar ingen roll hur jag bär mig åt när jag tippar, rätt blir det i alla fall inte. NU trodde jag att jag hade koll inför sista matchen mot HV71, och mycket riktigt stod det 2-4 i sluttampen. Men hade jag justerat för herr Krog? Icke! Först fjösar han till det och bjuder på en sjujävla spelvändning som slutar i otäcka 3-4. Naturligtvis reagerar Mårts på detta, ribban är satt och Liv får sätta sig på bänken. Tom kasse. Vad gör inte Herr Krog då? Jodå, han nätar naturligtvis…. Jahapp, finns det några parametrar jag missat denna gång tro?

2005-11-19: Frölunda-Södertälje 3-0
2005-11-17: Södertälje-Frölunda 7-1
2005-11-06: Frölunda-Södertälje 4-3
2005-10-01: Södertälje-Frölunda 1-11
2005-02-03: Södertälje-Frölunda 2-5

Frölunda: ((3+1+4+11+5)/5)=4,8=5

Södertälje: ((0+7+3+1+2)/5)=2,6=3

Lite justeringar pga diverse omständigheter:
Jason Krog är med, -1 mål till Frölunda
Jason Krog är med, +1 mål till Frölunda
Salo är het, -1 mål till Södertälje
Skröder i Skandinavium, +1 mål till Södertälje
Seikola är klart intressant, +1 mål till Frölunda
Johnson, Kallio, Andersson, WOW, +2 mål till Frölunda
Stana i kassen, -1 mål till Frölunda
Försvarsspelet ser ritktigt bra ut i Frölunda, -1 mål till Södertälje

Frölunda: 5-1+1+1+2-1=7
Södertälje: 3-1+1-1=2

Vad sägs om den, Einstein?
Kommentera

Hm. Borde ju egentligen bli en tämligen klar seger. Så varför inte finfina 4-0.
Kommentera

mok: Du lyckades "sno" mitt resultat fast du tippade först .
Får dra till med 7-2 och Krog gör en till på slutet .
Om nu inte Linnea och Danne eller Dragan snor det från mig .
Och Dragan , snygg banner du fixade till .
Kommentera

Sin första nolla ska det stå.
Kommentera

Dragan 2k: Salo håller ina första noll, det blir vinst med 8-0.
Kommentera

mok: Det blir finfina 5-1. Nu är jag väldigt spänd på att ta reda på The Klinthsters uträkningar inför matchen. De kan vara smått genialiska uträkningar.
Kommentera

« · 672634 · »