Golf

759 inlägg · 43 ämnen

Forum

« · 1158155 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Golf i allmänhet...
Salle: Aftonbladet är snabba, vi inbitna golfare fick den där via mail för flera månader sedan. :-)
Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...

Visst känns det som bara golfare kan komma på nåt sånt här...

[url=www.aftonbladet.se/nyheter/article5046113.ab]Uroclub[/url]

Här är en pedagogisk [url=

www.youtube.com/watch?v=FwU8n4AOQl0]TV-Shop-film[/url] för den samma.

Kommentera

Sv: US Masters 2009
T T: Skitkul att Cabrera tog hem skiten.
Gick till sängs när Perry gjorde birdie på tolvan, för då trodde jag att det var kört.
Cabrera har ett närspel och en fantasi av Guds nåde och såna här banor passar honom perfekt.
Kommentera

Sv: US Masters 2009
Poffa: Han var uträknad efter sina två första slag i särspelet också. Nerverna svek jänkarna.
Kommentera

Sv: US Masters 2009
Gidde: Angel Cabrera, på andra omspelshålet. Det trodde jag inte för två timmar sedan.
Kommentera

Sv: US Masters 2009
Poffa:

Haha! :)
Kommentera

Sv: US Masters 2009
Gidde: Sånt är tramsigt. ;-)
Kommentera

Sv: US Masters 2009
Poffa:

Phil har i alla tider haft problem att putta.
Han kanske borde putta från andra hållet? (A)
Kommentera

Sv: US Masters 2009

Gidde: Kenny Perry FTW. Jag har svårt för Mickelson, han kan se så dumdryg ut.

Mickelson måste läsa de korta puttarna bättre, det är andra putten inom dryga metern som han missar på kort tid. Han puttar nästan lika illa som mig.

Kommentera

Sv: US Masters 2009
Poffa:

Japp, så har det sett ut sedan första hålet, så det beror ju inte på att Woods & Mickelson spelar som furier heller.

Personligen håller jag på Perry, unnar honom den här vinsten.
Men en vänsterspelare som vinnare är ju aldrig fel heller, så jag får väl hålla en tumme för Phil om Perry viker ner sig ;-)
Kommentera

Sv: US Masters 2009
Gidde: Det drar ihop sig, ja. Roligt, eller vad man nu ska kalla det, att i princip alla följer Tiger och Mickelson medan ledarbollen med Kenny Perry och Angel Cabrera knappt har några som följer dem.
Kommentera

Sv: US Masters 2009
Poffa:

Och nu börjar det dra ihop sig!

Mickelson & Woods spelar bländande idag, kan dom verkligen hinna ikapp?
Kommentera

US Masters 2009

Sitter och tittar på första dagens spel från US Masters. Det är inte utan att det börjar klia rejält i golftarmen.

Bra väder och en perfekt bana verkar det vara och resultaten är därefter. -7 är ledarna inne på i klubbhuset. Tiger har -3 med två hål kvar.

Just nu är jag glad att jag betalar för Viasat Golf.

Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...
Frisco:

Japp, så blev det. Grannbanan, reseguiden kan tydligen inte skilja på sådana där väsentligheter!

Kul var det i alla fall, men blåsigt som tusan.

Hyfsat tidig säsongsdebut i alla fall, det känns bra! :)
Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...
Gidde: Rykten säger att det är här du spelar...

www.salinasgolf.com/campo.php
Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...
Hit ska jag fara och spela idag förresten, på tal om ingenting alltså...

:)
Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...
Huge: Hur går det med golfen, hamnar det nån bolluschling i hålen emellanåt? Om man tänker efter så är golf ett ganska så enkelt spel. En sån liten boll som ska ner i ett sånt stort hål, egentligen så är det en löjligt enkel sport.
Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...
Direktsänd golf just nu på TV8. Volvo Masters från Valderrama.
Kommentera

Sv: Ryder Cup 2008
Frisco:

Helt rätt av dig!
Men inbjudan kom i mitten av augusti, och då hade jag dålig koll på speldatum för Ryder Cup.

Maten var jättegod i alla fall, och spelet verkar varit sisådär, så jan kanske inte missade så mycket?
Kommentera

Sv: Ryder Cup 2008
Gidde: Så är det när man tackar ja alltför snabbt när det vankas gratis.
Kommentera

Sv: Ryder Cup 2008
Frisco:

Hittade ingen bättre när jag postade inlägget.

Nu ser jag på TVn hemma, Viasat Golf.
Snart ska jag dock på middag, så jag missar nog några timmar framöver...

Taskig planering! ;-)
Kommentera

Sv: Ryder Cup 2008
Frisco: Själv ska jag åka hem, knäcka en pilsner och sätta mig och se på golfen på Viasat Golf. Synd bara att jag måste sitta och läsa ett förfrågningsunderlag samtidigt.
Kommentera

Sv: Ryder Cup 2008
Gidde: Rycktigt värre på Nygatan på din länk.
Jag ser i Media Player på följande länk: mms://a1931.l4587855930.c45878.g.lm.akamaistream.net/D/1931/45878/v0001/reflector:55930

Funkar klockrent.
Kommentera

Sv: Ryder Cup 2008
Gidde: Helt Ok Livebild men jag har mkt bättre bild på min 37-tummare och ViasatGolf.... ;-)
Kommentera


Sv: Ryder Cup 2008
Gidde:

En hel del härliga bilder från banan i denna Golfblogg
Kommentera

Sv: Ryder Cup 2008
Stigsson:

Verkar tyvärr bara vara Viasat Golf som gäller!
Kommentera

Sv: Ryder Cup 2008
Gidde: Sänds det bara på Viasats golfkanal eller spiller något över på TV3 eller TV6 också?
Kommentera

Ryder Cup 2008
Hur kommer det att gå?

Hoppas att våra svenska deltagare får förtroende att spela så många matcher som möjligt i vilket fall!

Här finns en samling av de artiklar som skrivits på golf.se
www.golf.se/extra/news/?module_instance=1&id=77940


Ryder Cup's officiella website finns med som länk här nedan.
Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...
Huge: Jo men det är ju det JAG är.
Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...
Frisco: Och jag som trodde du var golfare... ;-)
Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...
Huge: Ingen idé för mig att svara på frågorna. Jag kan ingenting av sånt och är tämligen ointresserad av det hela.
Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...
Frisco: Lite dött härinne för närvarande men länkar till en vetgirigsida om USA-golfare.
Testa gärna dina kunskaper, själv hade jag faktiskt alla rätt (25 frågor).
Är man freak så är man....
Kul förresten att Faldo valde Poulter och Casey som Wild Cards.
Bra val...
Kommentera


Sv: The Open Championship 2008
The Fat Bastard: Jag kan varken bekräfta eller dementera.
Kommentera

Sv: The Open Championship 2008
Frisco:

Hörde om nån golfrunda i Härnösand?, den banan var visst jobbig för caddyn somnade snabbt efteråt? är det sant?.
Kommentera

Sv: The Open Championship 2008
Poffa: Såg att de leder på -1. En prestation i blåsten.

För egen del är golfveckan slut nu. Det blev en tredagarsvecka med 18 hål per dag.
Kommentera

Sv: The Open Championship 2008
Frisco: Toppluva, tumvantar och underställ i mitten av juli. Mysigt golfväder.

Hörde just om hål 6. Ett par 4 som är 459 meter långt. I normalt väder skulle spelarna slå driver + J7 in till green. För att ens nå fram i det här vädret och i motvinden måste man idag slå driver och.... driver.
Kommentera

Sv: The Open Championship 2008
Poffa: Det ser riktigt kallt ut...
Kommentera

The Open Championship 2008
I morse, tidigt, gick de första spelarna ute på The Royal Birkdale för British Open, eller The Open Championship, som är det officiella namnet.

Vädret lämnar väldigt mycket att önska. Det blåser kraftigt och det är spöregn, något som borgar för höga scorer och långa rundor. För tillfället leder man på par och de som hunnit längst är på hål 11 och det har tagit 3 timmar att ta sig så långt.

Av svenskarna är det endast Henrik Stenson som gått ut. Han är i delad ledning på par, efter 4 spelade hål.

Det roliga är att man idag räknar med att ledarna kommer komma in på en score ett par slag över par. Då förstår man kanske hur enormt svårt det är.
Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...
Poffa: Ja, nu ser jag i banguiden att det är hål nr 13 som då var hål nr 1.
Sen minns jag ett korthål på andra sidan vägen där det kändes som om greenen låg på en alptopp. Enorm nivåskillnad och du såg inte toppen på flaggen från tee.
Borde ha varit nuvarande 15:e green, om man nu behållt samma green men byggt ett nytt hål.
Annars ser det ut som om det mesta är ombyggt och nybyggt.
Tror inte att dom ens hade 18 hål då, men är lite osäker.
Klubbhuset var iaf nåt som liknade ett gammalt härbre med loft.
Som sagt: det var ett tag sen och mkt har hänt sen dess...
Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...
Frisco: Låter troligt. Var inte något annat hål som följde Huges beskrivning.
Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...
Huge: Hål 13 kan det vara som du menar. Kan ju varit hål 1 förr?

---
Par 4. 313 meter.
Den långtslående kan faktiskt nå green här. För dig som inte slår SÅ långt kommer nedförsbacken att hjälpa dig mycket. Fokusera på riktningen från tee. Lurig green.
---
Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...
Huge: Det var mest upp och ner på banan. Hål 1 var lite nedför i början och sen gick det uppför till greenen. Hål 2 var ett par-3 med enormt mkt nedför.

Hål 12 var en upplevelse. Uppför hela vägen och efter 2:a doglegen så var det bergsklättring upp till green.

www.harnosandgk.se/banguide.htm
Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...
Frisco: Härnösand, vilka minnen den banan väcker.
När jag spelade där 1978 (bodde tillfälligt i Härnösand och jobbade på Televerkets kustradiostation "Härnösand Radio" som radiotelegrafist/radioassistent. Vi servade kustsjöfarten på Norrland med väderrapporter, israpporter, telefonsamtal (ja, trot eller ej: det fanns inga mobiltelefoner då så man telefonerade via VHF-radio).
Organiserade och ledde även sjöräddningsinsatser.

Vill minnas att 1:an på Härnösand började uppe vid klubbhuset och var en brant par 4 i nedförsbacke a la svart pist.
Jag hade -28 i hcp och var ganska ny i gamet.
I övrigt minns jag bara att jag spelade med en hemmaspelare som fläskade till bollen som en häst sparkar och att han peggade upp sina drives med ca 10cm lång pegs. Det var när ordet "träklubba" verkligen gjorde skäl för namnet...
Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...
Härnösand idag. Utslag 11.22. I mål en massa timmar senare. Och det berodde inte speciellt mkt på oss inte. 4 herrar som tillsammans uppfann slowmotion i bollen framför.
En trevlig och väldigt kuperad bana. Dock fanns det dåligt med vatten ute på banan. DRICKSVATTEN!

Resultat i vår boll: Frisco 32, P***a 29, ****66 23 och DM 19.

Jag är inte bäst men jag vann i alla fall.
Kommentera

Sv: Golf i allmänhet...
AT & T National avgjordes under dagen idag. Man fick starta tidigt i morse då det varnades för regn på eftermiddagen, något som gjort att rundan är klar redan. I vanliga fall brukar ledarbollen gå upp på 18:e runt midnatt svensk tid.

Anthony Kim från USA vann efter att ha spelat upp sig från delad sjätte plats.

Roligast är dock att Fredrik Jacobsson slutade tvåa efter att ha spelat fantastiskt sista nio. Första nio på par med en dubbel bogey och två birdie. Sedan, fem birdies på sista nio varav fyra i rad. Och därmed klättrade han från delad elfte plats inför dagens runda till ensam andraplats. Två slag efter Kim.

Hoppas att Jacobsson nu kan behålla formen till nästa helg då det är dags för en major. Då spelas nämligen The Open Championship på Royal Birkdale Golf Club i England.
Kommentera

Sv: US Open 2008
Gidde: Jag tror jag fick lika många poäng som hål. Tur att man hittade en massa boller på hål 17 så man inte gick back på dessa. Hade nog bara ett bra slag på hela rundan. La den på green på hål 12 och tvåputtade. 2-3-3- hade vi där.
Kommentera

Sv: US Open 2008
Fet-Ecke:

Tror han skulle få problem att hinna, eftersom det är tee-off för trion om någon minut.
Kommentera

Sv: US Open 2008
Poffa: Ni slipper Tigern i erat mästarmöte!
Kommentera

« · 1158155 · »