HV71

7183 inlägg · 782 ämnen

Forum

« · 1136926 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A Bucket Full Of Vomit - Kvartsfinalen 2009
Et tu Brute: Riksvagina låter ju lite vackrare :)
Kommentera

Et tu Brute: Vad fabulerar du i?
Kommentera

73Sjöbba:

Då kan ju du får vara runner-up med dina tidiga fittkommentarer, med risk för att bli modererad, som du brukar uttrycka dig :-)
Kommentera

250kg kärlek:

Åh gud! jag känner mig lite vimmelkantig. Här snackas det helt plötsligt hockey...jag älskar nog det.

Som du beskriver det har vi nog sett samma match...fast vi inte ens håller på samma lag :-)

Thörnberg har gjort många dumheter, men det som hände idag har jag svårt för att se som något medvetet. Det är så som han satsar i de flesta närkamper vid sargen. Det olyckliga är väl att Lethonen hinner vända upp och ta ett skär åt sidan. Men visst är han (Thörnberg) ansvarig för det han företar sig. Det kunde gått riktig illa. Nu fick han väl "Match" men jag tror nog ingen utomstående vill backa på detta med någon mer avstängning.

Tycker det är lite tråkigt att man skall använda slutspelseurofonin till personliga påhopp. Finns så mycket annat man kan använda det till. Exempelvis har ni ju era juniorer som gjort en enastående säsong både i ES som i J20-VM. Varför inte fokusera på det som är positivt?

Det här med Thörnberg och filmningar har tagit oerhörda proportioner. Exempelvis infördes divingregeln innan Martin ens var en etablerad ES-spelare. Detta iom att man generellt ville stävja en utbreddande företeelse som knappast som knappast har något med vårat hatobjekt att göra.

Som jag redan bloggat tidigare under säsongen blev Martin utpekad i en enkät som gjordes bland 144 ES-spelare, till skillnad mot andra erkände han att han ibland förstärker situationer, men att han också är utsatt för en "sanning" som media blåser upp.

144 spelare är ganska mycket. Det är ungefär hälften av alla ES-spelare. Fast det enkäten kommer fram till är ju att 87.5% av spelarna anser att Martin inte alls är den som filmar mest. Enkäten påvisar ju istället att i stort sett alla ES-spelare filmar. Så problemet i stort torde ju vara att domarna är väldigt dåliga på att använda sig av just den regeln. I de fall där de nu ändå använder den så brukar det bli dubbelutvisning som kvittat. Det torde vara det stora problemet och inte schavotteringen av Martin Thörnberg.

Något liknande kan också sägas om HV:s bortastå. Sämst i landet enligt experterna, men ändå den bortastå som har i särklass högst beläggning under säsong. Högst beläggning och sämst går liksom inte ihop.

Däremot är jag av den gamla skolan och anser att alla arenor borde erbjuda 500 biljetter till bortastå åtminstone när det gäller slutspel. Fast detta borde gälla alla arenor. Då blir det som oftast ganska tyst...tills det är dags att lägga nästa spya i Kinnarpshinken lagom till varje slutspel.
Kommentera

Et tu Brute: Omognaste skribenten i denna GB sedan något dygn tillbaka, det måste vara du det. :)
Kommentera

Et tu Brute: Tack för god match. Ikväll förtjänade vi tre poäng trots att vi slutade spela smart efter två perioder och 14-15 minuter av den tredje. Jag begriper icke varför det ska vara så in i helsike svårt att spela det spel man är bäst på. Jag begriper heller inte varför Challe INTE tar en timeout då han ser hur defensivt Timrås spel blir sista 5-6 minuterna.

Spelet i afton var väl rätt typiskt en kvartsfinal mellan HV71 och ett hemmastarkt Timrå IK. Timrå dominerade och borde igentligen ha avgjort på de chanser laget radade upp. En ruskigt bra målvakt i Stefan Liv räddade matchen till en början. Även om Thörnberg utgick så var det ändå(tycker jag) Livs förtjänst att HV faktiskt tog ledningen. Timrå arbetade sig tillbaka och avgick med en rättvis seger sett till tre perioder.

Tråkigt dock att domaren skall behöva stå i händelsernas centrum och är det man kommer att minnas den här matchen. Jag tycker inte att Persson gjorde en dålig insats men det blev lite väl mycket Persson ett tag och tyvärr ryckte det sönder matchen en aning.

På lördag lär det bli omvända roller. HV kommer att ha favör av hemmaplan och kommer säkert också ha det mentala övertaget. Dock tycker jag mig skymta ett aningen sämre HV-lag i år än förra, då ni vann. Tyngden saknas och det kan mycket väl bli något som kan fälla den här matchserien (även om jag fortfarande håller HV som stor favorit).

Till sist en kommentar kring den enorma uppståndelse som uppkommit efter Jimmys blogg: du har sagt till mig för en tid sedan att Jimmy Hamrin oftast är saklig i sina diskussioner, och att du gillar att läsa det han skriver. Det öppna brevet till domarbasen verkar ha tagit hus i helvete, lite varstans. Var någonstans står du i den här debatten? Jag har bara kunnat gissa mig till att du inte gillar hans blogg som handlar om Thörnberg. Stämmer det, och i så fall får du gärna utveckla varför.

Kommentera

mikenomad:

Nämen, ytterligare en idiot från socialbidragspackets och alkolisternas Mecka...Timrå.

Själv är jag jävligt nöjd med tre SM-guld och att slippa livnära mig på de patetiska personliga påhoppen som är eran regions adelsmärke.

Våran "fitta" gjorde 27 mål den här säsongen.

Jag såg nog när eran dagisklass skuttade omkring häromsistens för att någon lyckats överträffa 20 mål. Det är ingen riktig fitta det...luktar mest kiss.

Som förra säsongen när ni blev överkörda av Nils Karlsson Pyssling. Tjejligan lipade ihjäl sig.

Ta tag i eran situation och gör något åt det om det är så stora problem...men jag är skeptisk...på grund av kisslukten...
Kommentera

Et tu Brute: Fröken Thörnberg är ES största idiot. Jag är glad att inte ha en sådan kille i "mitt" lag....
Kommentera

0-1 i matcher.

Samma start som förra årets semiserie. Fast den här gången fick inte Tikarna det lika lätt.

Suveränt målvaktspel från båda håll. 95.0 på Backe och 94.1 på Liv.

Thörnbergs "massiva insats" får väl ses som lite matchavgörande. Båda TIK:s mål kom under hans pim.

Sett över hela matchen så var TIK smartare och hade de bästa spelvändningarna. Segern var rättvis!

Andra bullar i Jkpg på lördag?
Kommentera

Tikinmyheart:

Ossj devon! Kära hjärtanes! Det är alltså så att herr Hitler är en beundransvärd djurvän, Mr Stalin är av världens främsta trädgårdsmästare och sedan har vi alltid våran charmör i i alla salonger, Ted Bundy, social kompetens ansikte.

Bara för att man dör så upphör man att vara mänsklighetens gissel, diktator, massmördare, psykopat eller jävla rattfyllo. Så bra det blir den dagen Martin Thörnberg drar vidare till de sälla jaktmarkerna, för den dagen upphör han väl antagligen att vara en myglare...fast jag är skeptisk efter att ha tagit del av Sveriges i särklass mest utpräglade loosermentalitet.

Sedan är vi väl alla människor med fördelar och nackdelar. Då kanske man förväntar man ju sig att det vore klädsamt med en viss ödmjukhet i vissa läger.

Fast någon sa väl någon gång att sanningen oftast är så mycket värre än lögnen.

Sug på den du, så skall jag gratta dig senare i kväll när ni vunnit. Men lägg ner skitsnacket...så gör jag det också.
Kommentera

Et tu Brute: Du har i de flesta fall varit nyanserad i dina inlägg, men när du slår på de döda går du över gränsen. Du får kalla oss precis va fan du vill, men ge fan i de döda.

Har du ingen skam i kroppen?
Kommentera

gud:

Allt är ju möjligt. "Hjälten" hade väl teoretiskt sett, haft möjlighet att istället för att köra ihjäl sig själv, kunnat köra ihjäl någon annan? Exempelvis Owe Thörnberg och då hade det inte funnits någon Martin och "bloggarna" hade förmodligen haft mindre viktiga saker att fokusera på så här års.

Lycka till själv förresten! Men jag tror vi tar hem det här i år också. Visserligen är HV sämre i år, men i mina ögon har TIK falerat ännu mer.

Stefan Liv vinner målvaktskampen mot Backlund igen. Över 7 matcher, om det nu blir så många, kommer HV:s pp att avgöra.

Defensivt sett räcker inget av lagen till i år. LHC möter FBK i finalen...så det finns väl egentligen inte så mycket att bråka om...:-)
Kommentera

Et tu Brute:

Klart det ska kräkas överallt..Det är ju slutspel..

Det jag egentligen jag reagerade på var om våran hjälte
som är upphängd i "ladan

Är lite förvånad att det inte har blivit något tjöt ännu mellan oss fans..Förutom inne på Jimmy blogg..

Passar även på att inte skicka över lycka till i denna kvartsfinalserie..;)
Kommentera

gud:

Vis av erfarenhet, efter att ha gått igenom förra säsongens semiserie lagen emellan.

Lyckas du hitta något, förutom min och 250kg:s konversation, som inte stämmer in på profilen kan du ju hojta till. Det är möjligt att jag glömt något.

Eller menar du att det bara får kräkas i en och samma hink hela tiden. Annars torde du väl ha ganska jobbigt med att enbart patrullera TIK:s dito?
Kommentera

Et tu Brute:

Moget..Hade du inget bättre att komma med??
Kommentera

A Bucket Full Of Vomit - Kvartsfinalen 2009
Här skändar och förnedrar vi Thörnberg och ev. andra av de regerande svenska mästarna för deras tillkortakommanden.

Liksom att vi lipar rakt ut kring domarinsatserna, som naturligtvis komma att vara till HV:s fördel och inget annat.

stats.swehockey.se/0809/html/elitserien/page0023.html

Övriga sågningar kring arenas faciliteter eller temperaturen på korven mottages tacksamt även dessa i denna tråd.

Någon gång kommer väl vi också att få någon form av tradition och hockeykultur. Förmodligen den dagen vi hissar upp ett rattfyllo i taket. Det är etik det!

Väl mött!
Kommentera

Sv: Blogg.
Nja, skulle nog inte funka nåt vidare. kuttrasju med en skenhelig håveare should't "do it" for me så att säga.
Kommentera

Et tu Brute: På din och "distanserads" jarong ser ni nästan ut att vara ett äkta par:)
Kommentera

distanserad:

Jag tror bara du fått en liten släng av 6-1-influensan. Vila så mycket du kan och öka vätskemängden när du känner att du får behålla. Vätskeersättningsmedel är aldrig fel liksom lite blåbärssoppa. Krya på dig :-)

Kommentera

Et tu Brute: aaah, tack. känns så mycket bättre nu ;)
Kommentera

distanserad:

Välkommen till kräkpåsen ;-)

Kommentera

Om nu Ryska ligan ska tömma ES på bra spelare - varför kan de inte köpa loss Thörnberg så vi slipper den tanten en gång för alla på hockeyrinkar runt om i Sverige? Oavsett hur duktig han är så mår man så jävla illa av att se honom och hans patetiska uppsyn när han gång på gång skämmer ut sig än värre med sitt filmande och sitt finnigt naiva tonårsurskuldande.

Så. Skönt att få avreagera sig lite en fredag som denna.
Kommentera

Tikinmyheart:

Grattis till den ena poängen. Tyckte det var en typisk återstartsmatch, med en hel del sega inslag...och individuella misstag.

Livs irrfärder vid 1-1 (även om spelaren bakom mål? skall ha kred för en mycket vass pass) samt Ullströms puck out som sedemera blev 2-1 till Timrå. Sådant har man inte råd med när man dessutom släppte ytterligare ett i bp.

Så man får väl vara nöjd med den där pinnen. Vi gick ju faktiskt om FBK och ligger nu bara 3 pinnar efter LHC och serieledning.

Ang. Thörnberg så tog jag det i inlägget nedan.

Kommentera

Olle:

Nej, det har väl inte varit så kul alla gånger när han försöker förstärka diverse situationer. Men diving infördes väl i svensk hockey redan innan Thörnberg gjort sig ett namn i ES?

Sedan var det en artikel i AB, med under hösten, där Thörnberg hamnar i fokus. Jag bloggade lite om den (se länken nedan), eftersom den är betydligt mer sensationell ur en annan synvinkel.

Den pekar på att Thörnberg med all säkerhet är den som är sämst på att filma...inte bäst :-) Iaf om spelarna själva får bestämma och inte fansen.

http://www.hockeysnack.com/medlem/et-tu-brute/sma-och-stora-sanningar/

Kommentera

Et tu Brute: Grattis till en poäng. Timrå fegar ur sista 10-12 minuterna, backar hem och försöker stänga matchen. Det kan man inte göra mot ett lag som HV, och kvitteringen kommer som ett brev på posten.

Thörnberg är en riktigt *** hockeyspelare och ett erkännande från min sida får han den dagen då han slutar med sina filmningar. Hade matchen haft en rutinerad ES domare som vet hur Thörnberg spelar hade fem mot trean aldrig inträffat.

Det är klantigt och beklagligt för både HV och Timrå att man väljer en allsvensk domare med så lite rutin från ES, allra helst nu när varje poäng är så viktig.

En sista sak och här får du tro på mig. Per Styf brukar aldrig öppna käften mot domaren när han vet att utvisningen på sig själv är korrekt. Igår var han rejält förbannad när han drabbades av Thörnbergs filmning.
Kommentera

Et tu Brute: Haha även hv-supportrar måste ju kunna medge att Thörnberg är en skam för sporten :)
Kommentera

superfalle:

Nämen gamle superfalle har hittat tillbaka igen. Vad det inte du som med en dåres envishet påstod att HV skulle åka i kvarten förra säsongen? Soplag etc.

Är det här ett nytt expertutlåtande? Tror inte Thörnberg var indragen i några utvisningshistorier idag. Däremot Teemu Laine, men det är väl klart att du kan se skillnad på Laine och Thörnberg, du som är expert på filmningar.

Kan inte annat än tycka synd om ett lag supportrar, som till och med har hemmadomaren emot sig.

Hur går det i slutspelet i år?

Kommentera

Tikinmyheart: kände du igen thörnbergs karakteristiska döende svanen .. kan inte finnas någon spelare i historien som filmat till sej fler utvisningar
Kommentera

Tikinmyheart:

Tror det är svårt att ge Thörnberg osynliga rapp, förutom när han står framför mål. Fast då kanske det är andra saker man skall prioritera först och främst. Många av de 24 mål han gjort hittills i år är i den positionen. Lås klubban!

Kommentera

Et tu Brute: "Det gäller väl att neutralisera några av nedanstående fenomen."

Lättare sagt än gjort, men om Lotvonen och Robin åker skridskor istället för att haka och hålla så har vi neutraliserat en sak som ni är duktiga på.

Om sedan Bagarn kan ge Törnberg några osynliga rapp på hans vader kanske svanen blir grinig.

Vad man ska göra åt Davidsson vetifan:)
Kommentera

Tikinmyheart:

Hehe, har laget gjort samma insiktsfulla analys som du så kan det nog gå vägen. Har man respekt för sin motståndare, så vet man vad som krävs för seger. Det gäller väl att neutralisera några av nedanstående fenomen.

Kommentera

Et tu Brute: Fy fan, ikväll blir det hårt. Jag kallsvettas när jag tänker på Davidssons uppåkningar och eminenta överlämningar av pucken. Törnbergs blixtrande handledsskott. Livs enorma förmåga att stänga igen. Voutilainens direktskott i PP och Kentas förmåga att coacha.

Men jag tror vi vinner ändå. 3-2 på övertid:)
Kommentera

distanserad:

Ja jävlar du. Killen kommer snart vara så nedtyngd av medaljer och utmärkelser att han förmodligen stupar innan han når legendstatus.

En Timrå Bo? Kan det vara "Bulla" han menar? För han har väl om möjligt ingenting med LHC att göra och det är ju det som är poängen i västgötaklimaxet.

http://www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=20493

Kommentera

Jag har givit honom utmärkelsen "årets skribent" hos LHC också för detta lysande och i sammanhanget helt "källanmässiga" (meningslösa) inlägg:

En gris, en ko, en Timrå Bo!

källan @ Skövde
2009-01-29 19:39
Kommentera

Metal Guru:

Taget!

Kommentera

Et tu Brute:
Nja, han KAN säkert bli avstängd också i SSK-boken - han har bara ännu inte frövat gränserna tillräckligt bra. Men det kanske går att fila ihop en utmärkelse ändå..?

"The SSK More Openminded Award" kanske?

Kommentera

Metal Guru:

Går det inte att ordna en utmärkelse även i SSK:s bok. Om nedanstående inte är Årets Avslöjande (Janne Josefsson-priset) så är det åtminstone Månadens Avslöjande:

"Ja blir avstängd om jag skriver konstiga saker i Modos forum men inte i Södertäljes!"

Kommentera

källan:

Hälsade han dig välkommen att vandra omkring på hans ägor i all evighet?

Kommentera

Et tu Brute: Ja fick ett meddelande av Webmaster nu också ;) Det här blir bara bättre och bättre!
Kommentera

Metal Guru:

Jag har gjort vad jag har kunnat. Jag har sällat källan till den exklusiva skara som fått en utmärkelse i denna gb. arne1900 och arne19695 har fått sällskap av den vandrande modoiten.

Kommentera

Et tu Brute:
Hur gör man när man röstar tummen upp för ett mess?

Jag vill nominera källans sista till "Message of the Month"

Kommentera

Metal Guru:

Vafan har du bakat om komikern till en knalle. Dömd att i evighet vandra omkring på HS som ambassadör för MoDo.

Kommentera

källan:
Vi har slagit knut på din sladd, så nu kommer du inte härifrån!

MouhahaHAHA!!

Kommentera

Förresten, vad har hänt med Datorn? Ja kommer inte ur Hockeysnack !!!!!
Kommentera

Et tu Brute: sluta whinea Pippi :)
Kommentera

källan:

Jag älskar Västergötland. Jag bor till och med med ena foten där (typ en km från landskapsgränsen).

Dessutom älskar jag klichéer. Det är ju möjligt att du inte är medveten om det själv, men du är som en reinkarnation av den gode Bengtsson och håller traditionen vid liv med dina helt poänglösa inlägg i fel trådar. Västgötahumor? Antiklimax?

Däremot är det väl helt uppenbart att man inte uppskattar Västergötland/västgötahistorier uppe i Ångermanland. Du blir ju avstängd av dem om du fortsätter med dina regionala spetsfyndigheter.

Så är det ju inte hos södermanländska SSK, som du själv erkänt eller här hos småländska HV71.

Keep up the good work!

Kommentera

källan: Ibland regnar det.
Kommentera

Et tu Brute: Nej det är jag inte men varför gillar du inte västergötland?
Kommentera

källan:

En konstart du otvivelaktigt behärskar till fullo:

http://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4stg%C3%B6taklimax

Kan det vara därför som du inte får kladda i MoDos gb, men gärna i de andra?

Kommentera

källan:

Du råkar inte heta Bengtsson i efternamn? Jag tänker närmast på God Dag Yxskaft och liknande.

http://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4stg%C3%B6ta-Bengtsson

Kommentera

« · 1136926 · »