Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
[url=
www.youtube.com/watch?v=a6po1t1SRUo&feature=related]Nu Behöver Inte Oskar Sundh Vara Rädd För Att Få Mer Stryk[/url][url=blogg.hv71.se/?p=402]He's Back[/url]
[url=hv71.hockeyligan.se/?contentid=4045974529]Första Intervjun[/url]
Olle:
Eftersom Liv numera är småbarnsförälder så tror jag inte KHL lockar heller de närmsta åren. Det enda som egentligen skulle kunna få honom att flytta på sig efter denna säsong är ett envägskontrakt med ett NHL-lag och det är ju högst osannolikt som det ser ut idag.
Johan har ju erbjudits tvåvägs ett antal gånger och har väl också passerat bäst före när det gäller envägs. Tror inte att han är intresserad av KHL, men förmodligen ytterligare ett långtidskontrakt med HV. Han har redan feta bankkonton så en säsong eller två i Ryssland gör inte så mycket...till och från.
Pettan och Melin har ju aldrig varit utomlands och skulle säkert inte tacka nej till att tjäna feta hockeypengar en säsong eller två. Sedan kommer de förmodligen hem och avslutar karriären på mammas gata.
Att Vouti och Niinimaa inte kommer att stanna i Jkpg efter karriären får man nästan räkna med i denna bransch. Att Pelle G gör sin sista eller näst sista säsong överraskar nog ingen heller?
Skåningar?
Tomas Ros har gnuggat och putsat sin kristallkula igen :-)
"Men när domaren släpper pucken i Cloetta Center i morgon klockan 19.00 för matchen mellan Linköping och HV71 är det starten på sista kapitlet i framgångssagan om HV71."
Sista kapitlet? Minns var ni lästa det först :-)
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockeybladet/sverige/elitserien/hv71/article5823286.ab
[url=hv71.hockeyligan.se/?contentid=840987736065]16 Minuter Johan Davidsson[/url]
Djurgården till final i Rump-NT efter 3-0 mot Frölunda idag. Försäsongen smått intressant som vanligt. Inte bara DIF:s finalplats, utan även att FBK missade det åländska slutspelet helt. Lika uppseendeväckande lär det inte vara när serielunken väl satt sig.
The Mule startar upp försäsongsträningen i KA för femte året på raken.
NuMo skrev: "Kort och ful"
Klassisk hälsenebitare med andra ord. Vad tror du om rallarslagsmål då?
"Matchen avslutades med ett riktigt rallarslagsmål där FBK:s Jesper Mattsson och Dragan Umicevic samt HV 71:s Mattias Tedenby och Per Gustavsson fick sätta sig på botbänken."
Haha! Tedenby och rallarslagsmål? Låter nästan lika roligt som när Jämtin fick för sig att bita Zdeno Chara i hälsenan.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockeybladet/sverige/elitserien/farjestad/article5646122.ab
mattias - 74:
Tror du :-) Jag väljer nog att inte dra några växlar alls på resultat i kräftskivortider.
[url=www.nj.com/devils/index.ssf/2009/07/mattias_tedenby_scores_four_go.html]Djävulsk Vecka Av Tedenby[/url]
Honken still going strong. Här tillsammans med sin fru Lotta, vid invigningen av Hva Stadshotells "tredje våning" i förra månaden.
[url=www.hv71.se/Hv71/templates/NewsPage.aspx?id=3476]Tedenby Skrev 2-årskontrakt[/url]
[url=www.hockeyexpressen.se/Nyheter/1.1576435/mastarforward-till-vasteras]JJ Till Västerås[/url]
Som jag tidigare rapporterat, [URL=www.jnytt.se/nyhet/23667/bakslag-for-hrdina---nu-lamnar-han-troligtvis-hv]bakslag för Hrdina, dessutom lär inte Jonas Johansson få nytt kontrakt[/URL]
[URL=www.hv71.se/Nyheter/Bengtsberg-lanas-ut-till-Troja-Ljungby/]Bengtsberg byter Växjö mot Troja-Ljungby[/URL]
distanserad:
Jag, ääähhh, reviderar mig lite. Ditt trådval kan ju tyda på en viss fingertoppsskänsla och framförhållning. Den här tråden kan bli nog så användbar i framtiden med tanke på hur en stor del av HS klientel tacklar en förlust.
Sedan måste du ju förstå att det inte är lätt, att ensam försöka styra upp HS mest välbesökta forum. Du har åtminstone Larionovs axel att gråta ut mot, när det inte går som man vill. Med lite tråddisciplin skulle vi nog kunna lyfta det här stället till oanade höjder. Tack min vän, innerst inne är du det här forumets största resurs.
[URL=
www.youtube.com/watch?v=nqtsOmgZR2I]Först Sången[/URL][URL=www.tsn.ca/nhl/story/?id=277645]Sedan Artikeln[/URL]
Loob skickar brev...ja, ja...
73Sjöbba:
Det verkar dock som om du skulle vara lite överraskad av detta faktum?
[URL=www.hv71.se/Nyheter/For-svensk-hockeys-basta/]Klubbdirektör Fritz Fortsätter Att Mörka Kring Den Stora Glädjen Att Få Möta Vladivostok Och Murmansk Samt Att Vara På Roadtripp i Sibirien[/URL]
distanserad:
Skit på dig! Du är nu halvvägs till en utmärkelse och egen kladdtråd. (Minns Lex Källan).
Som många redan konstaterat [URL=www.hv71.se/Hv71/templates/NewsPage.aspx?id=3381]Ledin är klar[/URL]
I och med detta har jag också fått det tråkiga beskedet att Hrdina gav upp sin pågående rehabilitering redan i fredags. Det funkar inte i nuläget, samma problem uppstår trots vårens operation i USA. Tydligen blir det nu en längre vila och ett nytt försök framåt sensommaren.
falo:
Jag tror inte att Lance Ward kommer att användas i en kedja som dessutom saknar center...
distanserad:
Hördu din östgötaflarne! Vad var det som hindrade dig från att kladda i löjliga-tråden?
Vilken medial fullträff utbrytarligan fick till och till på köpet behövde de inte ens skicka ett enda pressmeddelande innan cirkusen var i full gång.
Undrar om de rumphuggna förstår att de binder ris för egen rygg? Ett spel för galleriet som bara gynnar de redan besuttna.
Skulle vara lite kul om även de finska NT-lagen dök upp lite sådär solidariskt och uttryckte tankar kring sin framtid. I Berlin och Hamburg finns också lag med mycket höga publiksnitt som säljer ett hockeykoncept. Den samlade gräddan av norra Europas hockeyadel. Raseriet och tandagnisslet når då helt nya nivåer runtom i Svedala.
Visst finns det en enorm potential för en nordvästeuropeisk liga? Rent kommersiellt. Självständig eller som en del av KHL. Frågan är ju vad marknaden eller KHL är beredd att betala för TV-rättigheterna? Det är ju här intressena ställs mot varandra när nettona för ES-spel hamnat på marginalen och det är svårt att generera högre intäkter på annat sätt.
Nej, själv är jag måttligt intresserad, även om jag ser det kontinentala utbytet som något ofrånkomligt i framtiden. Men visst borde det räcka att hålla sin inom CHL:s ramar.
Fast när det värsta raseriet lagt sig och femtekolonnarna har kölhalats, doppats i tjära och rullats i fjädrar samt förpassats till Div 4 så kommer det en ny morgondag. ES är jävligt beroende av ett bra TV-avtal. De här fem lagen i utbrytarligan finns i regioner som motsvarar ca 60% av Sveriges befolkning. Då har jag ändå inte räknat med Blekinge, Halland och Bohuslän/Dalsland.
Visst Gudmundsson kan ju stå där och proklamera kring sin suveräna kvalitetsprodukt, det rumphuggna ES. Han kommer inte att övertyga mig och framförallt kommer han inte att övertyga C+ eller andra intressenter på marknaden i samma utsträckning som tidigare. Några nya TV-avtal i paritet med de två senaste som varit rekordhöga lär det inte bli. Förmodligen får man vara jävligt glada om de bara bli halverade...eller att det åtminstone finns intresse från Z-TV eller 4Sport. Redan hårt ekonomiskt pressade ES-lag (kvarvarande) kommer att få stor anledning att syna sina budgetar på riktigt.
En lösning skulle kunna vara att låta klubbarna själva får sälja sina TV-rättigheter. I dagsläget finns det väl åtminstone 2 klubbar (som jag själv har sett) som skulle kunna göra minst lika bra produktioner (med lite inhyrt folk) som 5:an gjorde under slutspelet. Dagens hockey handlar ju inte längre om att bara vara bäst på isen...inte om man vill ha någon framtid i alla fall.
Så klart att det stickar i ögonen på klubbarna som ligger långt fram, när man delar lika på TV-rättigheterna med andra klubbar som knappt är kapabla att uppdatera en hemsida. Sådana som inte vill gå före, inte inser potentialen och som bara i undantagsfall lyckas fylla sin hall.
Men man är nog väldigt tacksamma för den stora uppmärksamhet som detta givits. Det snabbar naturligtvis på lösningen kring problemen med de ytterst ömma tvrättighetstårna.
[URL=www.hv71.se/Nyheter/Kris-Beech-fortsatter-i-HV71/]Beech Kritade På Ett Tvåårskontrakt[/URL]
Sådärja! Detta är nog en bra lösning, ungefär som tankegångarna var under förra säsongen. Beech är en hyfsad back-up för Hrdina som center i andralinan.
Däremot är jag inte helt nöjd med hans tvåvägsinsatser, fast och andra sidan sitter jag och jämför med Janne och det kanske man inte skall göra. Men hade det varit klart att Hrdina inte kan spela mer, tycker jag att man skulle tittat efter ett annat centeralternativ eller byggt en andraformation runt Falk.
Nu hoppas jag på följande: Laine-Hrdina-Beech. Janne kvicknar naturligtvis till och då blir det naturliga steget för Beech att dra sig ut på kanten, där skulle han nog, med den omgivningen, kunna blomma ut till en riktig målspruta. Det han egentligen visat sig vara bäst på.
Iom detta kontrakt så tror jag knappast att vi få se Ledin i HV i år. Kunde för all del varit en möjlighet om det nu varit slutspelat för Hrdina. Kombinationen: Laine-Beech-Ledin hade väl varit smått spännande, men nu blir det troligtvis inte så.
Nu fattas väl egentligen bara Tedenbys underskrift så att Melin och Falk får tillbaka sin lekkamrat. Det är inga större förändringar på forwardssidan sedan förra säsongen. Kontinuitet är inte att förakta.
Nu är det väl egentligen mest frågetecken kvar kring backsidan. Hur blir det med Luoma? Det är ju inget man ersätter i en handvändning. Synd att det sket sig med "one game wonder", Mikko Jokela, som istället satsade på att bli rubelmiljonär.
Portello:
Den tanken slog mig också och jag sitter här och försöker få ihop det. Sundh måste ju vara tänkt för 3:e eller 4:e linen.
Förstalinan lär ju vara intakt. Det är ju det här med andra. Kommer Hrdina att bli frisk? Tror att Falk skulle kunna ta den rollen annars. I så fall lär det behövas en center för tredjelinan senare.
Ena vingen är klar i och med att Laine skrev på igår........det blir nog så här....antingen Beech eller Ledin som sista länk i andralinan. Vore perfekt om Hrdina står pall.
[URL=www.hv71.se/Hv71/templates/NewsPage.aspx?id=3375]Oh Shit! Där Sjönk Lagets Medelvikt Betänkligt. Nu Får Vi Hoppas Att Nestor Davidsson Kan Lära Honom Vad Man Skall Ha Käften Till :-)[/URL]
[URL=www.hv71.se/Hv71/templates/NewsPage.aspx?id=3371]Liv Stannar![/URL]
[URL=www.hv71.se/Hv71/templates/NewsPage.aspx?id=3370]Laine Förlängde Med 2 År[/URL]
Et tu Brute:
Skön musik från Rocky 4 filmen när han kommer in genom dörren. Han påminner om Dolph litegrann eller :)