Nu är det klappat och klart. De hårt kritiserade bortasektionerna (N och K) byggs tillbaka till sittplats.
300 bortståbiljetter blir 150 (HL:s minimirekommendation) uppe på sektion O, jämte SkyBaren. Vid större efterfrågan kommer man att hänvisa till O:s sittplatssektion.
Fan vad man saknar Janne i nuläget. Skall det bli mycket roligare än så här så hade han behövts mer än väl.
Janne hade gjort oerhört mycket för defensiven och hade väl tillsammans med Johan gjort att HV vägt tyngst tvåvägsmässigt på centersidan.
Nu kör man och har kört Johan i smärgeln hela säsongen. Helt osannolikt att det håller så mycket längre än vad det redan gjort.
En elaking hade heller inte varit fel, en som tar plats framför eget mål och kan det här med sarg ut.
Fast nu lär det väl bli mycket tuta och köra, så brukar det ju se ut mot Frölunda. Det är väl inte omöjligt men i dagsläget känns Frölunda offensiv som det som kommer att avgöra.
Obefintligt defensivt backspel...tja eller nästintill är vad vi skall beredda oss på. Liv och Honken kommer garanterat att sprattla mest, sedan får vi se vem som sprattlar bäst. Kul hockey lär det bli även om nu inte utgången blir lika rolig...
Då är det väl egentligen bara tomten med jumbotronen kvar? Fast egentligen skall han/hon nog ha ett tack från årets vinnare av GuldHjälmen. Enligt samstämmiga uppgifter har Johans ögon aldrig varit svartare och det brandtal han höll mellan första och andra perioden lär med stor sannolikhet bli historiskt.
Et tu Brute: nu har den värsta besvikelsen lagt sej .. så de är väl bara att krypa till korset och säga grattis hv . och lycka till i semin .. thedenby är en fantastisk spelare .. kul att en junior avgör en kvart ..
Tackar! Ser faktiskt en finalchans i nuläget. Fast då måste SAIK avgöra i CC. Då får vi Frölunda istället, det enda laget som kan uppvisa skrabbigare defensiv än HV och TIK. Hur någon skall kunna rubba FBK över 7 matcher övergår mitt förstånd.
Kattgubben är en Timråit..Och jag och säkert fler ser att det finns en viss ironi i hans inlägg..
Kan dock hålla med dig att domarnivån inte har varit helt 100 denna säsong/slutspel..Tyvärr så finns det inga bra domare i Sverige..
Känns lite som HV hade med sig domarna i denna kvart..
Själv ska jag bli full och "hata" Jönköpngspacket en stund och onda som faan över deras seger ikväll..
Hoppas att halva HV lagets spelare bryter benen när dom går hem ikväll och att nån jävel släpper en atombomb över deras skitarena och gör ett kall garage av skiten...
Duktigt pojkar.. ni KAN ju ! Tänk att ni kan gå hela vägen ända till semifinal mot Timrå! Det är fan inte illa pinkat måste jag säga. Ni har haft en del tur måste erkännas, men tur FÖRTJÄNAR man, eller hur? Tänk om ni tar det här nu på måndag.. det måste ju kännas kanonskönt för er.. som sagt.. duktigt pojkar!
Tackar! Moral kan väl vinna enstaka matcher, möjligen också någon matchserie. Mästerskap vinner man dock på defensiven, något som båda de här lagen saknar de väsentliga bitarna av.
Jag är förbryllad och har ingen känsla alls för vem som tar hem det här till slut. Att inte tro att HV gör det nu, när man fått till en sjunde och avgörande hemma, är väl närmast att betrakta som tjänstefel. Så visst nu tar vi hem det här, men jag skulle inte bli ett dugg förvånad om vi inte gör det.
Efterrätt har man inte klockan 8 på morgonen, om man heter Karalahti. Möjligtvis är det en för andra benet, den man tar innan överkroppen ska ha sitt också.
Tackar som bjuder, men det hade du väl råd med eftersom ni säkerligen ta en av de två som är kvar :-)
Det HV håller på med, håller inte mer än en match. Det tog nästan 6 perioder innan förstalinan hamnade i målprotokollet igen. Lika länge sedan var det som man nätade i pp.
På de här 6 perioderna har du fått se 3 juniormål från HV:s sida. Inte ens jag tror att Tedenby eller Ullström kommer att avgöra detta till HV:s fördel :-)
Jag tror att det blir en lika tät match som de två senaste. Skall HV förlänga den här matchserien krävs lite bättre skärpa av förstalinen och framför allt att andralinen börjar producera något öhvt.
Det som HV egentligen borde ta hem den här matchserien på är Liv och det fruktade pp. Liv har väl egentligen gjort det han skall göra förutom fladderpucken. Men HV:s pp, vart har det tagit vägen?
Sedan tror jag att det börjar bli lite psykiskt jobbigt för vissa spelare. Man har bara vunnit en match av nio mot Timrå den här säsongen. Och då har ju inte TIK direkt rosat marknaden på bortaplan...men undantag av matcherna här nere och det läget vi har nu.
Jag tror ändå att man tar hem det här i kväll. Desto mer skeptisk till att man gör det ytterligare två gånger.
Nån som tror hur matchen ikväll blir då . Jag förväntar , och fruktar , att det blir HV71 för hela slanten , iaf första kvarten. klarar timrå anstormningen , då blir det en jämn historia.
Det hade varit lite klädsamt om Persson först kom in och presenterade sig, så hade jag vetat lite mer om Persson än bara hans humor. Exempelvis har ju 73:an frikort här med sin "ironi", eftersom han kan snacka också.
Så du menar allvarligt att när helt okända människor kommer fram till dig och kör ner något i halsen på dig så uppfattar du det som ironi.
Varför klarar du då inte av att se ironin i rattfyllokult? Tycker du det blir tjatigt efter ett tag?
Nyfiken som jag är.. Vad menar du med " Eftersom du nu tillhör den där rattfyllokulten, så blir sannolikt resultatet att fan far i dig."Vad var det du ville få fram??
Är du säker på att den verkligen är Hammarbys från början. K&K:s 80-87 och NBS store ramsfilosof, Joakim "Punk-Jocke" Larsson blev senare kultfigur i Bajen och var även under en period ordförande i Bajen Fans.
"Om försvarande spelare skulle göra självmål utan någon inverkan eller kontakt med spelare eller puck av anfallade lag under en avvaktande offside skall målet godkännas."
Et tu Brute: Jag var 6 år och minns när grindarna gav vika för ett massivt tryck. Folket bara vällde in och ingen av dessa betalade.(Inklusive jag). Ingen vet väl egentligen hur många som såg matchen...men det var drygt 12000 åskådare i "ladan".
Et tu Brute: Stenåldern? Det var väl -73 om jag minns rätt. Hehe, då är jag född på stenåldern. Du då? Före eller efter? Det var väl nästan bara ståplats på den tiden? Sedan kanske det kan bero på att människan har blivit bekvämare. Men det kanske du redan visste. =)
Men ni hade väl 11-12 000 mot Brynäs någon gång på stenåldern. Inte har ni väl flyttat ishallen sedan dess. Det var väl på den tiden när E4:an var enfilig :-)
Et tu Brute: Icke utsålda slutspelsmatcher är pinsamma problem för alla lag utom HV, eftersom problemet inte existerar där. Vad gäller bortastå i KA så kanske medicinen är som du säger, en bojkott av bortasupportrar. Efter gårdagens spektakel och med vissa farhågor om en icke upprättad heder i morgon så lär kanske "problemet" med utsålt bortastå i KA vara ett minne blott redan på onsdag. :-/
Hade jag fått bestämma hade jag gärna gett bortasupportrarna en plats på ena långsidan och flyttat NBS till den andra, så som det var på den gamla K&K-tiden
Problemet är ju att det numera är marknadsekonomiska aspekter kring vad som är lyckat eller fiasko. HV har inte bara Sveriges bästa beläggning utan även Europas under en längre period.
Kan du förklara för de ekonomiskt ansvariga samt HV71 Förvaltnings AB, vilket stort misstag dom har gjort, så vore nog hälften vunnet.
Annars är det väl att hålla sig därifrån som skulle kunna föranleda några förändringar.
HV har haft fullsatt på varenda slutspelsmatch sedan den 6 april 2006, inklusive bortasektionen.
Själv hade ni bara 5 616 på matchen i torsdags...I ETT SM-SLUTSPEL...vad är problemet? Fast de kanske är mer lättlösta på bortaplan än hemma?