Ja, det ser riktigt kul ut i år. Vi har topparna, men inte den riktiga bredden. Vi får absolut inte få så många skador som förra säsongen. Får grabbarna vara hela och friska så ser jag inga hinder för en fight om det åtråvärda guldet.
Jag tycker synd om luckner iår!! ..han kommer få ett svårt jobb att kunna sätta ihop alla femmor, i princip skulle alla spelare kunna platsa i 1:a linen!! Lycka till Harald!!
Hälge: Kacir är en jävligt bra hockeyspelare även utan spelare som Beljavski. Frölunda har gjort ett kanonförvärv! Jag önskade i februari/mars att Timrå kanske skulle ta Kacir från Löven. Så blev nu inte fallet, vilket var väldigt synd för oss Timråfans. Zetterberg & Kacir hade varit nåt det...
haha, ni är ju patetiska!! Marian Kacir är väl knappast 10X bättre än Davidsson? ..ni börjar väl känna att erat lag inte blir speciellt slagkraftigt till hösten, så då måste ni "irretera" de andra lagen?
håller med om att Davidsson är enormt överskattad.... men men vi får se , han kanske kan tillföra en del till Hv, de behöver ju all hjälp de kan få tag på.....
Jag skänker största tacksamhet till Johan Davidsson att han INTE skrev på för Frölunda, för då hade vi ju inte fått Marian Kacir. HAHA som ni har tykat ner oss vf:are p.g.a. av Davidsson, så snor vi en tio gånger bättre spelare mitt framför näsan på er. RÄTT ÅT ER!!!!
om AIK lyckas bygga upp en stomme o laganda av ett lag bestående av hälften 18 åriga pojkar så lär dom ju bli en flipp, men om inte det händer, vilket borde ske underverk till, så tror jag att AIK kommer få det svårt...
hmm men vem va det som blev VÄLDIGT besviken över att han INTE fick ha 1 som tröjnummer, för att en viss 1;a skulle upp i taket i globen, måste vart en i djurgårdare då... *funderar*
visst är canal+ dyrt men vad gör man inte för HV? =0) nått man blir irriterad är att de oftast sänder deras hemmamatcher, dom man går på själv... *suck* men men =0) sånt man står ut med, kul o va med på TV ibland *hehe*
det sjuka är ju att alla VM matcher inte sänds på TV3 utan på den där digalTV:n, o det är skjukt!! man orde rätta sig efter vad majoriteten har för kanalmöjligheter, o canaldigital kan ju inte förvänta sig att sälja mer boxar för ett par skruttiga VM matcher mellan tyskland-japan... *skakar på huvdet* men men =0) knappt nån som vi se dom matcherna endå, men det finns ju alltid undantag =0)
Jag tror Södertälje kan bli en utav flipparna...men också en utav flopparna me tanke på att det var precis att de klarade sig till kvalserien... iofs. storspelade dom där men det behövs ju mer i Elitserien.
Men floppar verkligen Djurgården. Tappar man halva laget blir det ingen flopp att missa slutspel till exempel om nu laget gör det vilket jag inte tror de gör.
Om det går dåligt för mif kanske det kan kallas flopp men jag är tveksam
Luleå räknar väl alla att det skall gå dåligt för och då floppar laget kanske inte utan mer infriar förväntningar.
Men mina aber mot dina uppräknade lag kanske är att jag lägger in anna betydele i ordet flopp än vad du gör. För mig är ett flopplag ett lag som många tippat högt upp men som istället harvar i botten.
Floppvarning ser jag på Färjestad. laget brukar ligga i topp har spelat final de senaste åren och inte tappat förfasande mycket spelare. men det kan gå troll i spelet. Jag tror dock att de klarar pressen.
Hörru du vännen nu är det ju inte så att supportrarnas kunnande har något med tabellplaceringen att göra som tur är. Både MIF och HV tar sig enkelt vidare till slutspel i år.
Hv kommer sluta runt femte plats MIF kanske något högre.
Manskap saknar väl HV knappast i år. MIF däremot ...
Ni verkar ju lite inavlade på denna sidan, är det verkligen någon som tror på HV. Fattar ni inte att ni får vara ytterst nöjda om ni ens tar er till slutspel...?
Självklart kommer man inte att hitta er i toppen då ni både saknar kunnande och manskap för detta.
Det vore ytterst förödande för svensk ishockey om man tyckte att ett lag av den småländska kaliberna vore en utmanare för SM guldet.
Bit ihop och inse fakta, HV71 kommer inte på många år att bli ett stabilt topplag.
Du verkar ju ha full koll på vad som händer.Men det är ett faktum Hv har fått en bred spelartrupp nu,det är mer än man kan säga om mif.Men pensionärer måste också få spela hockey........
Även jag hå¨ller med om att laget ser mycker slagkraftigt ut och jag längtar verkligen till första nedsläppet i elitserien. Ska bli skoj och se hur det går i träningsmatcherna också, där gäller det att testa olika spelsätt och kombinationer för att få fram den bästa.
Det är nästan så att ni håller på att glömma bort er kanske bäste poängplockare - Kalle Sahlstedt. Han kommer att få Ottosson att framstå som en spelande hockeyinvalid...
Ni har hur som helst en finfin uppsättning i år. Belov, Huusko, Ekelund, Sahlstedt och Davidsson. Återstår dock att se om ni får ut någonting utav laget. Framgångarna har ju lyst med sin frånvaro i Jönköping trots bra lag på papperet...
HV upplaga är den bästa någonsin. Bredden och topparna i år finns det ingen annan upplaga som slår. 98 hade man ett väldigt bra lag med men då avsaknades centrar.
I år kan HV mala ner motståndet, det finns tre jämna femmor och framförallt många hårt arbetande spelare. Kommer inte vara så beroende av vissa spelares formtoppar eller skador som man varit tidigare.
T ex när man byggde hela HV:s PP på Esa under två år, när inte han fanns med så var det andefattigt.
I sammanhanget kan man ju också nämna att det är det dyraste laget HV någonsin har haft!
Ska bli kul och så vad Harald kan hitta på med det här materialet. Han lyckades bra förra året efter ärke-fjollan L-E Lundström lämnade.
Tycker det ser ruskigt bra ut inför säsongen. Hv kanske har sitt bästa lag någonsin. Vi för väl se.Någon som vet tiden för första ispasset på måndag den 30/7?
själv lägger jag ingen direkt kommentar om davidsson som eventuell skyttekung... det gör jag först efter jag sett honom på första ispasset om 9 dagar =0)
Djurgårdaren Huusko har väl aldrig varit en känd målskytt !! Dessutom så förstår jag inte vissa HV-supporters som envisas med att kalla Davidsson för målskytt ! Han är passningsläggare och inget annat så , vissa hv-fans skulle kunna ta och kolla upp lite fakta först innan dom basunerar ut nästa års skyttekung i ES !!!
Bare lurer på en ting her,i Vålerenga har vi da Patrik Englund og Johan Brummer,begge har vel spilt i Hv,hvordan spilte dem der?? I Enga er dem veldi goe,men så er det ju VELDIG stor skillnad på Svensk og Norsk hockey da,er ju ikke i samme divisjon;-))
Jag såg i nåt inlägg längre ner på sidan. PP-uppställningen såg lysande ut. Belov snurrar Huusko står framför mål och skjuter, Davidsson tar returer... Sen gör det ju inget att nån back skjuter också....:-)
Vi har topparna, men inte den riktiga bredden.
Vi får absolut inte få så många skador som förra säsongen. Får grabbarna vara hela och friska så ser jag inga hinder för en fight om det åtråvärda guldet.
GO FOR GOLD