HV71

7183 inlägg · 782 ämnen

Forum

« · 2153 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Luckner
Ja, det ser riktigt kul ut i år.
Vi har topparna, men inte den riktiga bredden.
Vi får absolut inte få så många skador som förra säsongen. Får grabbarna vara hela och friska så ser jag inga hinder för en fight om det åtråvärda guldet.

GO FOR GOLD
Kommentera

TGE
Möt upp i Flen!!
Kommentera

Luckner
Jag tycker synd om luckner iår!! ..han kommer få ett svårt jobb att kunna sätta ihop alla femmor, i princip skulle alla spelare kunna platsa i 1:a linen!! Lycka till Harald!!
Kommentera

Sv: Vem fan e Davidsson
Hälge:
Kacir är en jävligt bra hockeyspelare även utan spelare som Beljavski. Frölunda har gjort ett kanonförvärv!
Jag önskade i februari/mars att Timrå kanske skulle ta Kacir från Löven. Så blev nu inte fallet, vilket var väldigt synd för oss Timråfans. Zetterberg & Kacir hade varit nåt det...
Kommentera

bula: Du har rätt i att Kacir är en bra spelare,men glöm inte att han hade stor hjälp av Beljavski.
Kommentera

haha, ni är ju patetiska!! Marian Kacir är väl knappast 10X bättre än Davidsson? ..ni börjar väl känna att erat lag inte blir speciellt slagkraftigt till hösten, så då måste ni "irretera" de andra lagen?
Kommentera

Sv: Hej
skämtar ni eller ? Hv SM-Guld, men det får ni väl ändå lägga ner....
Kommentera

håller med om att Davidsson är enormt överskattad.... men men vi får se , han kanske kan tillföra en del till Hv, de behöver ju all hjälp de kan få tag på.....
Kommentera

Vem fan e Davidsson
Jag skänker största tacksamhet till Johan Davidsson att han INTE skrev på för Frölunda, för då hade vi ju inte fått Marian Kacir.
HAHA som ni har tykat ner oss vf:are p.g.a. av Davidsson, så snor vi en tio gånger bättre spelare mitt framför näsan på er.
RÄTT ÅT ER!!!!
Kommentera

Sv: TV
Men Lille_Stille >>> Varför ska man ha Canal + när man kan följa allt på plats???
Kommentera

vilket lag är bäst
JAG VET VILKET SOM ÄR BÄST...gISSSA
HV71 VILKET ANNARS
Kommentera

Sv: Hej
ja,jag tror oxå att hv kommer att ta hem sm-guldet i år.
Det är jag nästan säker ¨på!!
Kommentera

Hej
Hv kommer att ta hem sm-guldet i år....det e våran tur nu!!!!
Kommentera

Sv: Flipp o Flopp
Flippar: 1. Luleå (kommer klarar sig överraskande bra utan Renberg o Myllys)

2. Linköping (Kan göra som TIK ifjol, dvs klara sig utan kval)

3. HV 71 (Ser stabilare ut än på länge, går till slutspel)

Floppar: 1. AIK (Knepig satsning som jag är säker på att det blir fiasko av, får spela kvalserie)

2. Frölunda (Dåliga värvningar o tunga förluster, missar slutspel)

3. Södertälje (Starka värvningar på pappret men de hade sist de gick upp oxå , hamnar nog i Kvalserien)

Floppvarning: Modo, dif, Brynäs o kanske TIK
Kommentera

om AIK lyckas bygga upp en stomme o laganda av ett lag bestående av hälften 18 åriga pojkar så lär dom ju bli en flipp, men om inte det händer, vilket borde ske underverk till, så tror jag att AIK kommer få det svårt...
Kommentera

Sv: Tröjnummer
hmm men vem va det som blev VÄLDIGT besviken över att han INTE fick ha 1 som tröjnummer, för att en viss 1;a skulle upp i taket i globen, måste vart en i djurgårdare då... *funderar*
Kommentera

Sv: TV
visst är canal+ dyrt men vad gör man inte för HV? =0) nått man blir irriterad är att de oftast sänder deras hemmamatcher, dom man går på själv... *suck* men men =0) sånt man står ut med, kul o va med på TV ibland *hehe*

det sjuka är ju att alla VM matcher inte sänds på TV3 utan på den där digalTV:n, o det är skjukt!! man orde rätta sig efter vad majoriteten har för kanalmöjligheter, o canaldigital kan ju inte förvänta sig att sälja mer boxar för ett par skruttiga VM matcher mellan tyskland-japan... *skakar på huvdet* men men =0) knappt nån som vi se dom matcherna endå, men det finns ju alltid undantag =0)
Kommentera

Tröjnummer
Läser på Svenska spel att thomaas Sjögren kommer spela i tröja nummer 1 i AIK i år. en utespelare med ettan på ryggen – lite kaxigt eller...
Kommentera

Jag tror Södertälje kan bli en utav flipparna...men också en utav flopparna me tanke på att det var precis att de klarade sig till kvalserien... iofs. storspelade dom där men det behövs ju mer i Elitserien.
Kommentera

Sv: Skyttekung
Tankekolapps av mig naturligt vis.
Tack för påpekandet.

inte heller MIF skall det vara
Kommentera

Håller med dig om flipparna.

Men floppar verkligen Djurgården.
Tappar man halva laget blir det ingen flopp att missa slutspel till exempel om nu laget gör det vilket jag inte tror de gör.

Om det går dåligt för mif kanske det kan kallas flopp men jag är tveksam

Luleå räknar väl alla att det skall gå dåligt för och då floppar laget kanske inte utan mer infriar förväntningar.

Men mina aber mot dina uppräknade lag kanske är att jag lägger in anna betydele i ordet flopp än vad du gör.
För mig är ett flopplag ett lag som många tippat högt upp men som istället harvar i botten.

Floppvarning ser jag på Färjestad. laget brukar ligga i topp har spelat final de senaste åren och inte tappat förfasande mycket spelare. men det kan gå troll i spelet.
Jag tror dock att de klarar pressen.
Kommentera

MIF saknar manskap men inte HV, detta blir i din synpunkt en högre placering för MIF...?

Aha...! avdelningen är stängd över sommaren?
Kommentera

Hörru du vännen nu är det ju inte så att supportrarnas kunnande har något med tabellplaceringen att göra som tur är.
Både MIF och HV tar sig enkelt vidare till slutspel i år.

Hv kommer sluta runt femte plats MIF kanske något högre.

Manskap saknar väl HV knappast i år. MIF däremot ...
Kommentera

Ni verkar ju lite inavlade på denna sidan, är det verkligen någon som tror på HV. Fattar ni inte att ni får vara ytterst nöjda om ni ens tar er till slutspel...?

Självklart kommer man inte att hitta er i toppen då ni både saknar kunnande och manskap för detta.

Det vore ytterst förödande för svensk ishockey om man tyckte att ett lag av den småländska kaliberna vore en utmanare för SM guldet.

Bit ihop och inse fakta, HV71 kommer inte på många år att bli ett stabilt topplag.
Kommentera

Höruddu lillgrabben mif åker ur i år, det enda dem kan är att spela grishockey. HV däremot har härliga kämpalirare allihopa.

MIF åker ur- HV blå tar sm-guldet

ha´re

Adde
Kommentera

Flipp o Flopp
Jag tror att Säsongens Flippar blir Timrå, Hv och Södertälje och Säsongens Floppar blir Djurgården, Malmö och Luleå.
Vad tror ni?
Kommentera

anders
Du verkar ju ha full koll på vad som händer.Men det är ett faktum
Hv har fått en bred spelartrupp nu,det är mer än man kan säga om
mif.Men pensionärer måste också få spela hockey........
Kommentera

Snälla lille Adde hur kan du tycka att HV ser slagkraftigt ut som lag de ska vara glada om de undviker kvalserien. Vakna upp ur drömmen.

/Rödhöken
Kommentera

Även jag hå¨ller med om att laget ser mycker slagkraftigt ut och jag längtar verkligen till första nedsläppet i elitserien. Ska bli skoj och se hur det går i träningsmatcherna också, där gäller det att testa olika spelsätt och kombinationer för att få fram den bästa.

HV mot SM-gulfd. heja heja heja HV
Kommentera

Tänkte me på det men jag tog han som "ev." för jag har inte sett han nåt...men det ser jävlit bra ut det tycker jag med!
Kommentera

Det är nästan så att ni håller på att glömma bort er kanske bäste poängplockare - Kalle Sahlstedt. Han kommer att få Ottosson att framstå som en spelande hockeyinvalid...

Ni har hur som helst en finfin uppsättning i år. Belov, Huusko, Ekelund, Sahlstedt och Davidsson. Återstår dock att se om ni får ut någonting utav laget. Framgångarna har ju lyst med sin frånvaro i Jönköping trots bra lag på papperet...
Kommentera

Sv: Flen
Inte en aning.
Kommentera

Sv: Flen
Åskan>> Vad kostar biljetten i GB-hallen
Kommentera

Flen
Svf-kungen, ja va fan ska man göra när abstinensen kommer...

Själv har jag köpt biljett till HV:s första match i Flen nu. Det lär nog bli slutsålt för hallen tar bara 1200 åskådare.
Kommentera

Sv: Bästa laget
till Svf kungen:

du kan ju alltid hålla till på lille stille hemsida, som visseligen inte finns (än) men det va bara ett tips ;0)
varför inte hålla till här?? =0)
Kommentera

Sv: Bästa laget
Bara noterar att Åskan är här och dundrar. Är det här man ska hålla till medan hvfantasten vilar?
Kommentera

Bästa laget
HV upplaga är den bästa någonsin. Bredden och topparna i år finns det ingen annan upplaga som slår. 98 hade man ett väldigt bra lag med men då avsaknades centrar.

I år kan HV mala ner motståndet, det finns tre jämna femmor och framförallt många hårt arbetande spelare. Kommer inte vara så beroende av vissa spelares formtoppar eller skador som man varit tidigare.

T ex när man byggde hela HV:s PP på Esa under två år, när inte han fanns med så var det andefattigt.

I sammanhanget kan man ju också nämna att det är det dyraste laget HV någonsin har haft!

Ska bli kul och så vad Harald kan hitta på med det här materialet. Han lyckades bra förra året efter ärke-fjollan L-E Lundström lämnade.
Kommentera

Sv: Ruskigt starkt ut
Visst det ser bra ut! men man får tänka på förlusterna me... Stillman, Öberg, Örnskog, Lindbom

Är det inte vid 7 eller nåt........,.fast lita INTE på mig..jag är ABSOLUT inte säker
Kommentera

Ruskigt starkt ut
Tycker det ser ruskigt bra ut inför säsongen. Hv kanske har sitt bästa lag någonsin. Vi för väl se.Någon som vet tiden för första ispasset på måndag den 30/7?
Kommentera

själv lägger jag ingen direkt kommentar om davidsson som eventuell skyttekung... det gör jag först efter jag sett honom på första ispasset om 9 dagar =0)
Kommentera

haha, huusko och davidsson kommer ju göra fler mål än vad hela SSK:s forwardsuppsättning gör tillsammans, så är det bara.
..det är ett faktum!

P.S men du vet iaf. att väl stavas med ETT l!
Kommentera

Djurgårdaren Huusko har väl aldrig varit en känd målskytt !!
Dessutom så förstår jag inte vissa HV-supporters som envisas med att kalla Davidsson för målskytt !
Han är passningsläggare och inget annat så , vissa hv-fans skulle kunna ta och kolla upp lite fakta först innan dom basunerar ut nästa års skyttekung i ES !!!
Kommentera

Bare lurer litt her
Bare lurer på en ting her,i Vålerenga har vi da Patrik Englund og Johan Brummer,begge har vel spilt i Hv,hvordan spilte dem der??
I Enga er dem veldi goe,men så er det ju VELDIG stor skillnad på Svensk og Norsk hockey da,er ju ikke i samme divisjon;-))
Kommentera

Sv: Han valde Hv 71
....har du drömt det eller
Ni får inte hem Alfredsson på många många år!!!
Kommentera

Sv: Han valde Hv 71
han kanske valde hv men om vi får kanske affe istället och han tio gånger så bra
Kommentera

Den ser mkt bra ut!
du får la ringa te Harald o säga hur dom ska spela ..så han vet ;O)
Kommentera

Självklart ska backarna skjuta!!
..och som jag skrev;
Gustavsson - Pavlikovsky (en right och en left "skjutande" back)
Kommentera

Jag såg i nåt inlägg längre ner på sidan. PP-uppställningen såg lysande ut. Belov snurrar Huusko står framför mål och skjuter, Davidsson tar returer... Sen gör det ju inget att nån back skjuter också....:-)
Kommentera

...Hoppas Richard är en lika härlig passningsspelare som Ratislav är för då kan det bli ett härlig snurr dom emellan, inte minst i powerplay

Pavlikovskys, en hårdskjutande back (Loponen?), en tung center (Huusko?), en målgörare (Ottosson?) i samma kedja
Kommentera

...Hoppas Richard är en lika härlig passningsspelare som Ratislav är för då kan det bli ett härlig snurr dom emellan, inte minst i powerplay

Pavlikovskys, en hårdskjutande back (Loponen?), en tung center (Huusko?), en målgörare (Ottosson?) i samma kedja
Kommentera

« · 2153 · »