Förstår inte varför man plockar med Globen på en topplista bara för att den tar in mest folk ! Globen är urkass då det gäller hockey !!!! Kikare och stor plånbok behövs !!! Hovet nästa !!
Jag tror att HV71 kommer att ta sig till Semifinal iår, AIK har jag lite svårt att placera för att det är bara en massa finnar som man inte har nån aning om vad de presterat.
Hv 71 å AIK gör sällskap ner i kvalserien om ja får tro mina beräkningar å de har ju ja gjort alltid å alla år har ja lyckats tippa rätt lag som försvinner....!! Men ni får snart hälsa Tierp å andra bra lag välkomna till eran fina hall som tar så många dårar....!!! hoppas ni får en kul tid i allsvenskan ..!!!!!!!!!!!!!!
De bästa (som ja besökt) 1. Skelleftå isstation (en bra hall) 2. Gärdehov (nå bra minnen) 3. Globen (stor, har alrig varit på HC iofs) 4. Älvrinken (min hemarena) 5. Arboga (ismaskin kopplad till en sladd i taket)
Frasse: Det finns ingen ishall i Matfors, så vi fick träna i Njurunda ishall, men så fort is var spolad på älvrinken nångång i December så tränade vi där :)
Här är mina favoriter: 1. Skellefteå isstadion (otroligt vacker!) 2. Kinnarps arena, ej varit där fåttgått på polares rekomendationer 3. Globen (enorm) 4. Kulturmagasinet (Timrå) 5. Njurunda ishall (där både jag, Modin o Z startade våra karriärer)
De sämsta: 1. Ånge ishall (ett riktigt kyligt tält!) 2. Arbogas (ismaskinen hänger ihop me taket!) 3. Gärdehov (livsfarligt låga plexin o ruskigt ful) 4. Kempis (kasst byggda läktare) 5. Ume ishall (omodernast i Sverige)
Så här tycker jag. Kanske är lite enögd med tanke på att ettan är min hemmaarena men men. 1. Klanghallen, Brunflo. En mycket fin ishall som får ta in 1580 pers om man kör ut ismaskinen! 2. Kinnarps Arena. Väldigt fin, modern och bäst tryck i hela Sverige! 3. Globen. Trots allt den största.. 4. Scandinavium. Fin och stor. 5. Färjestads nya, vet inte vad den heter och har aldrig varit där, men ändå
Dette er da min ranking over det jeg tycker er/var di beste hallerne. 1.Frølundaborg 2.Rosenlunds-hallen 3.Johanneshov
På bånn. 1.Globen 2.Globen 3.Globen
Her tok nostalgien overhand,men det er der jeg har opplevd det beste trykket,den beste stemningen+att dem 3 øverste synes da jeg er goa"riktige"hockey-haller.
Scandinavium är helt enkelt den bästa arenan i Sverige. Evenmangsstaden Göteborg har lyckats göra en konsert-, uppvisnigs-, handboll-, innebandy-, och ishockeyarena. Dessvärre är det inget bra drag i Frölundas klack Goa Gubbar men Övrig publik lever med. Inget slår ett fullsatt Scandinavium i en SM-Final mot Färjestad avgörande match. F-n vad häftigt. Det är en upplevelse utöver det vanliga.
Håller med om att Scaniarinken är i behov av en uppfräschning, vilket tydligen också är på gång. Jag har inte varit i alla de arenor som omnämnts, men jag tycker definitivt att vårt Tempel är en bättre hockeyarena än Globen. Kulan är stor, visst, men avståndet till isen och det dämpade ljudet gör att den riktiga atmosfären saknas. Jag minns en match i Globen mellan DIF och SSK (vi gör en del påhälsningar i Elitserien) då jag satt på motsatt sida mot DIF-klacken. Om jag riktigt ansträngde mig kunde jag höra ett svagt ”vi hatar Globen” från deras håll. Jag förstod dem.
Här är min ranking över Sveriges bäst hallar. 1. Kinnarps Arena, dåligt lag med bästa hall och skaplig klack. 2. Scaniarinken. En perfekt hockeyhall, men något sliten. 3. Löfbergslila eller vad den ska heta. En joker, kan bli nr. 1.
Och de sämsta. 1. Rosvalla. Grattis till en ny hall Nyköping, den behövs. 2. Globen. Ska inte användas till ishockey. 3. Malmö ishall, tror jag att den heter. Har bara varit där en gång och det räcker.
Gavlerinken och Globen på topplistan , du kan då inte ha höga krav på arenorna du åker till !!
Gavlerinken , sveriges tråkigaste arena med sveriges tråkigaste publik , träbänkar och sittdynor , dessutom omöjligt att skapa tryck i den arena då väggarna "äter" upp allt ljud från publiken !
Globen, horse show och konserter kan dom ha i denna arena men hockey NEJ TACK !!!!! Knäpptyst , dyrt , tråkigt , dålig sikt ! Varför spelar inte DIF och AIK i hovet för istället !!! Där känns det iallafall som om man är i en ishall !
Dom här tycker jag är de bästa ishallarna i sverige....har inte varit i alla så det kanske blir lite orättvist men då får nån väl säga till!
1 Globen (oundvikligt, största anläggningen i största staden) 2 Kinnarps (stark 2: a eftersom man har en mkt bra stämning och en modern hall m.m m.m m.m) 3 Färjestads ishall (sett efter det grymma trycket i finalen sist...kanske lite orättvist men ändå) 4 Gavlerinken (Bra tryck de gånger man har sett tv därifrån, verkar va rätt mysig hall också) 5 Skandinavium (lite halvbra tryck ibland men det är en mycket fin anläggning) säg till om jag har glömt någon och visa vad ni tycker!
Jag kan inte annat än att hålla med. Vill bara tillägga att förutom att de hjälper till att heja fram HV blir de förmodligen också HV trogna genom hela livet om de "växer upp" i Kinnarps Arena. Det tycker jag är väldigt viktigt.
Jag tror att Färjestad kommer att ta hem serien ganska komfortabel med Djurgården och Brynäs som närmast följande. Mellan plats 4 och 8 är det dock helt vidöppet. Omöjligt att säga nåt där... AIK kommer att fixa 12:te platsen och åker ur. Platserna 9, 10 och elva kommer Timrå, Södertälje och Linköping slåss om.
En femte plats är vad jag tror och hoppas på, men det ser ju definitivt inte så bra ut om inget mer nyförvärv kommer! Att spela med endast 11 forwards tror jag inte håller..
Ja, hade de fostrats i HV så hade de inte varit skadade nu, tack vare att de isåfall hade fått en mycket stabilare grund för en lyckad hockey karriär. Något som Frölunda inte har att erbjuda.
Det blir inte lätt när Liv står i målet.Eran skyttekung är borta så glöm några mål.HAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!Davidsson kommer och fixar målen till Hv.Glömde du det????? Tim Thomas vågar inte äns vakta kassen och Algotsson slutar ju.Sug på den karamellen.HAHAHA!!!!!!!!!!!
Det är inte klart vart johan spelar kommande säsong.Enligt mina öron såtr det nu mellan tre klubbar.Besked om vilken klubb det blir kommer senast nästa vecka. Vilka klubbar det står mellan är HV,Frölunda eller djurgården. PS. Vilka tre klubbar det gäller är min egen slutsats,men det krävs ingen einstein för att räkna ut det. DS.
Ville bara fråga om du tycker att det är fel att tolv trettonåringar står i klacken? det måste ju (tycker iallafall jag ) vara ganska bra eftersom att:fler klappar händerna i ramsorna, och tycker man att ljud volymen är för låg så är det ju bara att hämta in några äldre, då kan man ju inte gnälla över att det finns några ungdomar i klacken, för är man 13 år och inte har en sådan röstkapacitet så kan man ju tänka att det är ju bättre med några småpluttar som åtminstone försöker heja fram sitt lag än ett antal 45 åringar som bara tänkte att "å, det ä ju hockey ikväll jag sticker ner och kollar om de finns någon billig ståplats biljett kvar"
MIF Redhawks är hursom helst inte intresserade av Johan Davidsson, de var i kontakt med honom före VM men där deklarerade han att hans målsättning var att spela i NHL den kommande säsongen och så är han inte den spelare som MIF söker.
Så HV, DIF, VF tippar på DIF skulle ligga bra till för honom...tyvärr :)
Johan Davidsson kanske väljer att spela i V:a Frölunda. Det tycker jag är mycket bättre än att han väljer Djurgårdens IF. Men allra helst vill jag se honom i HV-dressen, vilket jag inte tror att han väljer.
north banks supporters är fortfarande ett protestnamn när klacken va tvungen att byta från norra ståplats till östra... namnet har behållt o det kan man kanske inte klandra dom för...
o namnen blue bulls, indians o.s.v valdes av oss... - alltså det vanliga folket... namnförslag gavs upp i tidningen (har för mig att det va aftonbladet) o vi fick sedan välja på vilket lag vi ville ha följande namn...bara o acceptera... HV71 valde alltså inte blue bulls själva... (sen kan man ju alltid tycka att aftonbladet?? kunde kommit upp med bättre namnförslag men då är det dom man ska klaga på)
..skröder tycker inte jag är ersättaren för Öberg, där skulle jag nog placera Sahlstedt, målskytt in i benmärgen!! ..Huusko tar väl isåfall över Lindboms plats, men förhoppningsvis på plan inte på sjuklistan!! ..det finns INGEN som kan ta över Stillman och Örnskogs platser! så är det bara!! ..Wallin, Forsander, Nemirovsky, Elofsson, Axelsson, Nilimaa är väl inget att ersätta eftersom de spela så pass få matcher, en del spela ju ingen match!! ..till slut kan man bara tacka och ta emot spelare som R.Pavlikovsky och Loponen.
,,,,,,,,glemte og si at jeg egentlig er frølunda-suporter da,men føllte HV i 1:divisjon frem til 1979,og fra 81 til 83,,,,,har alltid hålt med Frølunda i eliteserien.
Du måste ha problem. den där tabellen är inte från din lilla hjärna utan från ditt hjärta. tror du att VF skulle sluta på sista plats?? själv är jag inte 100 på att VF vinner men dom kommer att sluta bättre till än HV.
Ikke sammenligne NB med Klapp og klang TAKK!!!Va selv med klapp og Klang på 70&80 talet,det va på den tiden det var TRØKK på matcherne med HV,nå er det ju helt døtt,er ju bare en masse barnerumper i stemmeskifte som skriker,,,,, sommer-hilsner fra oslo,men er født i Huskvarna
Globen är urkass då det gäller hockey !!!!
Kikare och stor plånbok behövs !!!
Hovet nästa !!