Håller helt med, det spelar ingen större roll hur Thörnberg tacklade. Man ger sig inte på en spelare efter att man crosscheckat ner honom, och crosscheckar igen upprepade gånger när han bara ligger och försöker värja sig.
En jävla tur att Thörnberg inte verkar ha blivit skadad. Jag hoppas verkligen att Lintner är avstängd åtminstone förbi nästa möte mellan HV och DIF. Honom slipper vi gärna se i laguppställningen för DIF...
Föresten kul att du hittat hit, det kan aldrig bli för många HV-fans här på SpS. :)
Törnberg var högt uppe med hanskarna i tacklingen på Lintner. Inte så snyggt, men sådant händer ju så gott som hela tiden och är inget märvärdigt. Det är visserligen onödigt, men inte något speciellt med tanke på vad som hela tiden händer på isen...
Låt så vara att Lintner ilsknar till och ger Törnberg en crosschecking, men att fortsätta slå och hugga. Det var vidrigt.
Se länk och debatten på sidan för mer av mina åsikter, vid intresse.
Jag kan tillägga att jag satt perfekt för att se vad som hände, och jag råkade ha ögonen på Törnberg just när han gick in med tacklingen på Lintner.
Nej, det här var ren och skär misshandel. Att slå ner någon och sedan banka med en klubba i ryggen och huvudet när dom ligger ner borde väl i en domstol ge några månader i finkan, åtminstone...
Dysso: Mmm. Tragiskt att se sådant agerande som Lintner visade i dagens match. Skall bli intressant att se hur man från disciplinnämnden agerar den här gången. Senast det begav sig när HV Och Frölundaspelare fick lite hjärnsläpp blev det som bekabt inget men det här KAN man bara inte släppa.
Jag håller med om att det Lintner gjorde var helt idiotiskt... tacklingen kanske var oschysst, det vet jag inget om... men det där hör inte hemma på en ishcockeyplan... jag skämdes f*n när jag såg det på hockeykväll. Tror nog att det blir en rejäl avstängning, men man får hoppas att DIFiplinnämnden slår till igen ;)
Dysso: Dags för Wikegård att agera. Bifogar en länk där Wikegård tycker att Luleå ska ta itu med Ledin. Få se vad han gör själv när det gäller Lintner.
Om inte disciplinnämnden agerar hårt i detta fallet så är det någonting som är mycket sjukt i dagens hockeysverige. Vad försökte egentligen Lintner uppnå, för det såg ärligt talat ut som han ville slå huvudet av karln.
Såg det på hockeykväll nu... Och det här MÅSTE bli avstängning, det finns inget annat. Många matcher.. Han följer efter en liggande(!) spelare och crosscheckar honom i ryggen upprepade gånger. Som du sa Oskar, sinnesjukt!
Jag har alltid ansett Rickard Lintner vara en av de bästa backarna i ES, men så som karln betedde sig ikväll så undrar jag om han inte är den sinnesjukaste också.
Jag ska ärligt säga att jag missade upprinnelsen till situationen. Wikegård ville ha det till armbågstackling på Thörnberg, men inte fan motiverar det att Lintner försöker slå av Thörnberg huvudet!! Och inte bara en gång, utan 3-4 ggr cross-checkar han Thörnberg i bakhuvudet när Thörnberg ligger ner på mage på isen!
Den klaraste match-penalty jag upplevt, och karln har dessutom mage att protestera efteråt... Det ska bli mycket intressant att se vad disciplinnämnden ger Lintner för straff, jag jämställer det med Sjögrens överfall förra säsongen och straffet bör bli i den klassen. Skulle inte förvåna om det stannar vid 1-3 matcher dock när DIFiplinnämnden sagt sitt...
Brukar väl snarare vara tvärtom, att lag blir revanschsugna när dom åker på storspö. Spelar HV på topp så ska det dock inte spela någon roll alls. Återstår att se på lördag vilket lag som är mest taggat...
En tia, ja. Som jag också skrev lite längre ner. :)
danoj:
Enligt Loppan som sitter som bisittare var det det fulaste han någonsin sett en hockeyspelare göra... Det säger väl allt? Loppan har trots allt spelat rätt länge. Han trodde att Lintner skulle bli borta ett tag...
Dig lyssnar jag inte på, du önskar bara massa förluster åt HV :P
Börjar tro på uddamålsseger för HV. Trodde på seger före matchen, men efter första perioden började jag tvivla. Nu verkar vi ha vaknat, men det kommer bli en tuff tredjeperiod. Djurgården är inget lag som brukar lägga sig och dö direkt, det lär vara kamp om varje puck!
Oduya verkar leva upp till det som vissa sa innan serien började. Åkte ut på 2+2+10...
HV inleder alltså tredje period med strax under 2 minuter i powerplay.
Spännande! Nu är det bara att gå in i tredje och köra stenhårt. Borde ha orken att göra det när man låtit juniorerna vara inne och lira, alltså trots skadeläget rullat runt på mycket folk.
Hoppas HV vågar fortsätta den här satsningen, INTE värva någon utan låta juniorerna få lite istid. Har man tur så blommar någon av dem ut när dom får chansen, har man otur så tycker jag de andra tre kedjorna ska vara bra nog att kompensera. :)
1 - 2, markeringsmiss av DIF så Sahlstedt får stå fri och sätta den.
Juniorerna (fjärdekedjan) verkar få spela en del, kul iallafall, även om dom tydligen tappat en del markeringar. Dom måste få försöka för att ha chansen att lyckas, kämpar gör dom iallafall.
Fruktansvärt tungt, Jonte fri och sätter 0 - 1 på i princip första ordentliga chansen DIF har. Nu är det bara att ta nya tag för HV, men det här var verkligen inte starten vi ville se.
HV verkar pressa inledningsvis, flera bra chanser på rad nu. In med pucken! Lovande första minuter iallafall, bara hoppas att dom får hål på Djurgårdens tidigt och sen fortsätter pressa.
Jag hyser då verkligen inga sympatier för DIF men jag hoppas ändå att det blir ett oavgjort resultat där dom drar längsta strået på straffarna :) Állt för att värna om vår tabellposition :)
Håller helt med, det spelar ingen större roll hur Thörnberg tacklade. Man ger sig inte på en spelare efter att man crosscheckat ner honom, och crosscheckar igen upprepade gånger när han bara ligger och försöker värja sig.
En jävla tur att Thörnberg inte verkar ha blivit skadad. Jag hoppas verkligen att Lintner är avstängd åtminstone förbi nästa möte mellan HV och DIF. Honom slipper vi gärna se i laguppställningen för DIF...
Föresten kul att du hittat hit, det kan aldrig bli för många HV-fans här på SpS. :)