HV71

7183 inlägg · 782 ämnen

HV71-DIF

« · 228974 Till forumet

Sv: HV71-DIF
OskarB: Slipsnissarna på sittplats i KA är ju ökända för att kasta in saker på folk. Rätt komiskt... ;)
Kommentera

TobbeA:

Dessutom har han väl tyckt att publiken i KA var dumma mot honom för att det kom något programblad flygande in i båset vid något tillfälle och att de säger elaka saker till honom. Det kan inte vara lätt att vara sådan tuffing som Wikegård i alla lägen...:-/
Kommentera

Hmmm han svingar vilt med sina verbala knytnävar den gode Wikegård. Tydligen anser han att spelare ska tacklas rakt in i sargen med huvet före (Viktorsson-Belov). Klubbor ska användas för att pilla bort skräp i ögat(Ekelund-Gustavsson) och dessutom så har han ju anklagat HV för våldtäktshockey vid ett tidigare tillfälle... Får inte riktigt ihop det sista med hans sista utspel. Men han har ju inte heller alla hästar inne.

Snart bär det av...
Kommentera

OskarB: Slå ut DIF i fyra raka. Sedan kan vi hoppas att Wikegård tränar Åhus i danmark nästa säsong. Eklund skall inte spelar mer i år, allt annat är ett justitiemord. Lycka till HV.
Kommentera

Dragan 2k:

Det var med tanke på den artikeln jag skrev mitt tidigare inlägg...:-)
Kommentera

OskarB: Hmmm. Han verkar inte vara för glada i er. Se länktips men ni är har väl så pass bra framförhållning att ni redan läst artikeln :)
Kommentera

Wikegård är ju bara för rolig... Jag garvar fortfarande när jag tänker på intervjun där han anger som sin starkaste personliga egenskap att han är väldigt empatisk...:-D
Kommentera

OskarB:

Underbar stämning på läktaren, härligt att se HV på G ..

Men.. Djurgården gjorde sig verkligen förtjänta av klackens "hyllningar" igår.

"Sinnesjuka Djurgåårn, Ja det är sinnesjuka Djuuuuurgåååårn!"
Kommentera

Cantona:

Det blir nog så att Eklund inte får någon avstängning alls eftersom han fick Game Misconduct vilket är det lindrigare straffet. Match Penalty innebär automatiskt minst 1 matchs avstängning. Men snyggt var det inte... Men det var heller inte Niklas Falks slashing mot Jouni Loponens onda hand i ett av de första bytena i matchen. Tyckte DIF uppträdde allmänt grinigt genom hela matchen...
Kommentera

Skall bli roligt att se hur många matcher som DIFiplinnämnden utdömer till Christian Eklund för överfallet på Per Gustafsson.
Kommentera

Livs dans eller vad man ska kalla den....den e ju inte så fin....=)
Kommentera

Gone:

Sant, men HV kommer till globen med självförtroende och ett minst sagt fungerande spel. Detta har inte DIF just nu samtidigt som man måste vinna på måndag. Det sätter press på laget som man säkert hade klarat sig utan...
Kommentera

OskarB: Äsch, än så länge står det lika. Ni måste vinna i Globen innan ni har någon fördel. Lycka till.
Kommentera

Fy fan vad HV är bra!! :-)

Matchen idag var bland det bästa jag sett laget prestera. Man gav inte DIF skuggan av en chans utan spelade fruktansvärt stabilt både framåt och bakåt. Målchanserna avlöste varandra och 7-0 hade varit mer rättvist än 4-1. Djurgården hamnade mest i sarghörnen och de halvchanser man lyckades vaska fram tog Liv enkelt hand om.

Djurgården har nog fått en del att fundera på till på måndag och nu ligger all press hos dem. Vinner HV på måndag tror jag inte Djurgården orkar resa sig igen. Spelar HV som idag, så blir det inga problem...
Kommentera

Dysso: Nej du, inte kommer det att gå till 7 matcher inte. Ska DIF spela på korpnivå som idag, så tar HV det i fyra raka. :-/ Det var inget snack idag. Skönt att Gustafsson är ok. Hur som helst, grattis till första ronden.
Kommentera

Sitter och laddar inför matchen, avfärd om sisådär 2 och en halv timme. Kunde fan inte ens sova, nu börjar hockeyfebern gå riktigt högt här...

Jag tycker det börjar bli dags för lite matchtippning, och jag öppnar med att tippa en vinst (vad annars?);
5 - 2

Vinner vi den här matchen så ska det väl inte behöva gå till 7 matcher? :)

"Don't look back, the lemmings are gaining on you."
Kommentera

I morgon går Peter Ekelund in på sitt åttonde SM-slutspel för HV. Då finns det bara en spelare kvar som medverkat vid fler SM, detta är Stefan Falk som är noterad för 9. Innan morgondagens match så står "Ekan" noterad för 44 matcher i SM. Med detta är han redan rekordinnehavare i HV. Med en någolunda tight matchserie mot DIF så kommer han att nå upp till 50. EN EXTRA säsong bara i SM...IMPONERANDE.

Pelle G. inleder i morgon sitt åttonde SM-slutspel även han. För backar är detta rekord då han passerar Stillmans 7. Pelles 39 SM-matcher är även det rekord för backar. Total poängkung i SM är han redan också, 12+12 har det blivit så här långt. Ingen har heller gjort fler mål i SM än vad Pelle mäktat med, även om Falk står noterad för samma summa.

Bosse Ahl inleder sitt 6:e SM för HV och med det blir även han rekordman bland målvakter. Kenneth Johansson gjorde 5 under sin karriär. Ahl ligger även långt framme när det gäller spelade matcher, med 33 ligger han i en klass för sig själv när det gäller målvakter. Även spelade minuter, 1 375, är långt före alla andra. För Liv skulle detta innebära 12 raka matcher med 100% istid för att passera Ahl.

AB har visat prov på överstyvt kaos när det gäller att redovisa historisk SM-statistik mellan HV och DIF. Det är naturligtvis 95 och 98 som gäller, vad än "Pravda" tuggar ur sig.

HV:s totala hemmastatistik mot DIF i SM är följande:

3 matcher, där HV vunnit en efter fulltid, en efter sudden, samt förlorat en efter sudden. Målskillnaden är 9-6 till HV:s fördel.

HV:s totala bortastatistik mot DIF i SM är följande:

5 matcher, där HV vunnit 3 och förlorat 2 och där målskillnaden är 17-14 till HV:s fördel.

Sammanlagt ger detta HV en tabellrad enligt följande (matcher-vinster-förluster):

8-5-3 och målskillnaden 26-20.

Faktum är att DIF och MIF är de enda lag som HV har plusstatistik emot när det gäller SM.

Lägg därtill att klacken kan både sjunga, trumma, larma med tutor, dricka kopiösa mängder öl och samtidigt tugga tuggummi, så är både utgången som läktarkampen avgjord på förhand :-) (Vissa har ju usel simultanförmåga och kan bara göra en sak åt gången och de t o m skryter om det)
Kommentera

Dysso:

Det kommer finnas på plats precis som vanligt. Resorna till Kvartsfinal 4 o 5 komemr kosta 150kr/resa (biljett ingår som vanligt) om du är medlem i NBS.
Kommentera

Gone:

hehe... =)
Kommentera

TobbeA:

Jag nöjer mig med att vänta till matchen på lördag, eventuella resor borde väl finnas för uppskrivning där i vanlig ordning?

Nu börjar slutspelsfebern komma krypande, känner redan sugen i magen inför matcherna!
Kommentera

Gone:

Det kanske kan stämma. Kvartsfinalen räknas ju i alla fall inte. Djurgården blir nämligen ingen match. :-)
Kommentera

finne85: De är och planerar semestern förstår du väl. De har ju bara fyra matcher kvar den här säsongen stackarna... ;)
Kommentera

finne85:

Jodå, vi finns här. Fast de flesta håller till på siten jag länkar till...
Kommentera

Finns det överhuvudtaget några HV supportrar här på hockeyligan?

Tycker Er gästbok är lika tom som vanligt, iaf om man jämnför med andra lag.
Kommentera

Dysso:

Kolla på NBS telefonsvarare (036-308677) om besked angående brotamatcher. Tror nog det kommer arrangeras resor till samtliga matcher men som sagtr bara ringa o kolla. Vill du prata med någon person så rekkomenderas att du ringer mellan 18-21 återstoden av denna veckan. Annars kan du säkert få besked under länktipset.
Kommentera

Patrik87:

Tycker att du ska ta frågor riktade till vissa personer via internmailen, och diskussioner som rör alla hör på GBn i fortsättningen.

Har själv suttit på sektion M, rad 1 och gillade inte platserna. Jag satt mittemellan tekningspunkten och blilinjen, och visst såg man bra när spelet var i den zonen, men när spelet är i andra zonen var det svårt att hänga med. Det blev att titta på jumbotronen då...

De andra platserna på sektion F och G ska väl vara ok, förutom att det är på den sidan där bortalaget anfaller två gånger.
Kommentera

TobbeA:

Det har du givetvis rätt i. Skrev lite fel... :)

Någon som har koll på NBS's resor mot Globen? Deras hemsida innehåller exakt ingen information om det. Sitter just och funderar på om det inte vore värt ett par tusenlappar till att vara med på en bortamatch... Fan va dyrt det är med HV i slutspel när man bor i götet och bara har obetald semester att ta ut.. =)
Kommentera

Dysso: Du skrev: "Hursomhelst så ska vi försöka lyfta fram HV till vinst på lördag.." och där har du allt fel. För vi SKA lyfta fram HV till seger på lördag, och ytterligare tre matcher efter det :)
Kommentera

Patrik87:

Finns väl inga direkta dåliga platser i KA, man ser rätt ok överallt vad jag har sett iaf. Det är iallafall inga platser ala dom dåliga platserna i scandinavium där man knappt ser nåt alls... Får väl låta någon som suttit på hockey i KA mer än 4-5 gånger svara lite mer noga, kanske.

Varför valde du sittplats? "Att sitta på hockey är som att stå och skita, det blir inget tryck!" :)

Hursomhelst så ska vi försöka lyfta fram HV till vinst på lördag..
Kommentera

Dysso, Et tu Brute och Oskar: Jag fick tag i biljetter idag till både lördagens och onsdagens match...

Men, på lördag sitter jag på rad 1, sektion M. Tror det är precis över båsen, men sitter man dåligt där, ellerr för långt ner??

På onsdag sitter jag på sektion F, eller G, har två biljetter, då rad 15. Bättre platser det eller?

Tacksam för svar främst på fråga nummer 1, om rad ett på den platsen, dvs sektion M, över båsen är dålig plats, eller?

MvH Patrik
Kommentera

OskarB: Visst kommer det att bli tufft för båda lagen.
Ni har ju desutom Liv. Men vår gage i tillbax så det blir iaf jämmnare vid målet =)
Det kan mycket väl gå till 7 matcher.

//Trogen Djurgårdare
Kommentera

OskarB:

Det var tydligen ännu mer fel tidigare på morgonen. Enligt en skribent på forumet på www.skategate.com som stod det att första mötet i slutspel mellan de två skedde 1989, något som de senare ändrat till det lika felaktiga 1996 :) Bra jobbat Zlatan-bladet!!!

(Och... jo då, visst fanns det en artikel idag med om Zlatan!)
Kommentera

Dysso: Har även jag två biljetter till både lördagens och onsdagens match nu.
Underbart!
Kommentera

Och så har pressen kommit igång. Rent pinsamt att läsa inför-artiklarna i dagens AB:

Jill Sjölund: "Sist Djurgården mötte HV 71 i ett sluspel var kvartsfinalen 1996. Då segrade HV 71 med 3–0 i matcher."

-För det första var det 1995 och för det andra möttes HV och DIF i kvarten 1998 då DIF vann med 3-2 i matcher.

Patrik Thornéus: "Låt vara att HV 71 vunnit en i förlängning och en efter straffar, men psykologiskt står det lika om man tittar på den statistiken. En seger är alltid en seger."

-Hmmm, HV har en två poängare och en trea. Djurgården har detsamma...

Thornéus igen: "Alltid fullsatt på hemmaplan. Där ger Blue Bulls sitt lag en extra fördel när domarna påverkas av trycket från läktarna. Sämre med engagemang med bortaresor."

-När bytte NBS namn till Blue Bulls??

Varför kan inte dessa sk journalister göra lite efterforskningar innan de sätter sig vid sitt tangentbord?? Det är ju rena faktafel alltihop...
Kommentera

Osså var det nere på "Fåtal" biljetter på båda matcherna. Ska bli kul att se hur lång tid det tar innan det står "Slut"
Kommentera

OskarB:

Wunderbar. Har nu 2 biljetter till lördag, och två till onsdag. Alles gut, nu blire sluuutspel. :)
Kommentera

HV71-DIF
Det här får väl bli matchtråden för ett tag framåt...:-)

Det blir alltså DIF som får göra sin andra lördagsmatch på raken i Kinnarps Arena. Det känns som att det är två formstarka lag som kommer drabba samman, stentufft!!

HV var snäppet bättre i Lördags, men vi måste vara effektivare än då för att kunna gå till semi. Det skulle inte förvåna om den här matchserien går till 7 matcher...
Kommentera

« · 228974