OskarB: "Ett fullsatt Kinnarps och ett fullsatt Scandinavium skiljer inte jättemycket i biljettintäkter...".
Jo det tror jag nog faktiskt. Nu höjer dessutom Frölunda biljettpriserna ganska mycket till denna säsong allt enligt (GP).
Så mycket dyrare är väl ändå INTE hv kontra FBK tex? Vad kan det röra sig om? 10 %/biljetten? Glöm då heller inte att Hv71 har flera ståplatsbiljetter än i Karlstad, och de biljetterna är då inte dyra.
Så du tror inte Hv drar in mindre pengar/match netto än Fbk/VF?
Klart hallen är för liten, det är ju alltid slutsålt. Något tusental fler sittplatser på långsidan hade HV lätt kunnat sälja. Men som Dysso är inne på, det är lätt att vara efterklok.
Men HV förlorar inte ekonomiskt på det. Man har ju Sveriges dyraste biljettpriser istället, och folk betalar så gärna. Ett fullsatt Kinnarps och ett fullsatt Scandinavium skiljer inte jättemycket i biljettintäkter...
Dysso: Jo jag håller med dig att det var starkt av Hv71 att vara först ut, men det hjälper ju knappast oss nu. Frågan är om det finns möjligheter till uybyggnad, vad jag hört så går det inte, emn vad gör vi då? Jag anser att publikunderlaget är såå starkt att 1000 platser till vore grymt bra. Eller? Visst tusan skulle vi lyckas fylla den också:)?
Det är ju inte bra att ha sämre möjligheter än tex Linköping (snart), att göra ekonomiska vinster...Hmmm. Har nån lösningen?
Jag tycker det var starkt av HV att bygga hallen som de gjorde. När den byggdes ansågs den som ett ganska stort vågspel av många, mycket pengar .. "Vad händer om" började rätt många frågeställningar av de som var negativa. HV var först ute med en av de "nya" hallarna, och var pionjär på området. Kanske inte en slump att just HV, som hade den första inomhushallen i Sverige, gjorde det? (jo, jag vet att de inte ägde den..)
Jag ser hellre en hall som *alltid* är fylld under serielunken, än en hall med 8000 platser som bara är fylld för det mesta. Jag tvivlar på att så många platser alltid skulle vara fyllda, och jag tror faktiskt att lite av det som gör att det är fullt är just att det brukar vara fullt.. låter det konstigt? =)
Var det inte nåt snack om platsbrist när hallen byggdes också föresten? Ligger ju trots allt en del annat där uppe.
Hade några andra klubbar byggt först hade kanske HV satsat större, men när man var först ute tycker jag man gjorde det rätta.
Ett ämne som kanske borde diskuteras mera är Kinnarps Arena. Jag är nog ganska "neutral" här. Jag tycker den är lagom stor, men samtidigt, så måste man tänka på att FBK nu tar in 8 000, det kommer Linköpings, Brynäs, MoDO också att göra. Dvs nästan 2000 fler betalande än i Kinnarps. Det ger fina slantar i spargrisen det.
Vad tycker ni?? Byggdes hallen för liten? Kinnarps, byggas ut?