HV71

7183 inlägg · 782 ämnen

Nya Kinnarps

« · 352470 Till forumet

Sv: Nya Kinnarps
OskarB: Hah nej burar vill jag gärna slippa nu när skrället e borta från Karlstad. På Sittplats i Globen/Scandinavium ser man ju iaf bra på bortsektionen. Sen lite dumt att jämföra med både Malmö och Linköping som håller på att bygga om eller har planer- Är säker på att det blir bättre där. KLart borta stå är sämsta kunderna men man måste ju iaf erbjuda något vettigt men vi kanske inte skall gapa för mycket innan det är klart.
Kommentera

MoK:

Så vad förespråkar du? Supporterbur á la gamla Karlstad ishall? Sittplatssektion á la Scandinavium/Globen? Undanskymt hörn á la Stångebro/Malmö Isstadion?

Det är ju bara att inse att bortasupportrar är sämsta ”kunderna” i arenan. Jag tycker nog att de som kommer till Kinnarps har det riktigt bra i jämförelse med vad som erbjuds på andra ställen.
Kommentera

OskarB: Det som vart ruggigt dåligt är att borta supportrarna inte har en egen del utan det brukas spärras av med ett snöre. Och HV folket blandas med supportrarna vare sej det finns plats eller inte. Brukar vara ruggigt trångt där. Sen e det trångt att ta sej upp o ner. Halvbökigt helt enkelt. Men att stå längre ner låtre ju helt klart som den sektionen försämras. Skandal isåfall att ingen bryr sej om hur bortasupportrarna står. Men vi får la se när det e klart
Kommentera

Dysso: okejj
Kommentera

OskarB:
Bortasektionen är det inget fel på hos er..
så det skall bli roligt att höra vad Mok har att klaga på...
Kommentera

Dysso: Jag tror de har klurat ut något sätt... Att lyfta taket känns så dyrt och omfattande att man nog hade nämnt det någonstans. De säger ju att de ska flytta väggen, känns ju konstigt att man inte skulle nämna taket i samma mening då.
Kommentera

OskarB:

Nej, det har inte jag heller egentligen, men kan dom verkligen få in allt dom har planerat utan att göra det? Var väl mest ytterst lösa spekulationer från min sida. Jag hoppas att man inte behöver det, högre tak lär inte förbättra stämningen direkt. :)
Kommentera

Dysso: Jag har inte sett något om någon höjning av taket... Jag undrar om det behövs.
Kommentera

heart:

Arenan blir 12 meter längre, det är väl den största förändringen. Har jag förstått det hela rätt så kommer även taket höjas.
Kommentera

Dysso: Höjer dom taket eller bygger dom på bredden?
Kommentera

heart:

Det handlar om ekonomi, ska man bygga ut större så skulle det kosta väldigt mycket mer, helt enkelt.
Kommentera

MoK: Förresten, blir det bättre för en bortaklack än vad det varit i Kinnarps? Vad är det du inte gillade?
Kommentera

Dysso: okejj.. ä inte det för lite för Smålandspubliken.. Ni ha ju knökafullt varje match nu...
Kommentera

MoK: Jag är skeptisk till att det blir till det bättre. Kapaciteten kommer halveras och sektionen flyttas ner till de första raderna nere vid isen.
Kommentera

OskarB: Bortastå har ju inte vart så bra så det kanske blir till det bättre. Vart ner skall det flyttas?
Kommentera

MoK: Bortastå flyttas ner, väggen vid bortastå flyttas ut och det kommer även byggas på höjden där, verkar det. Dessutom tillkommer en balkongkonstruktion ovanför den höga sittplatsläktaren.
Kommentera

Dysso: Hur är det tänkt dom skall bygga om egentligen? Borta stå som modifieras?
Kommentera

heart:

Nej, drygt 7000.
Kommentera

Gone: Visst kommer nya Kinnarps att ta 8000 åskådare?
Kommentera

Dysso: ...och därav mitt svar ;-)
Kommentera

Lothar:

Exakt var ryktet startade är oklart. Det nämdes iallafall både på radiosporten och hockeykväll (fast jag gissar på att dom fått det från radiosporten). Jag skulle tro att källan är att HV hade kallat till en presskonferans idag, och folk försökte gissa vad den skulle handla om. Som bekant så handlade det hela om en utbyggnad av arenan och inte om någon spelarvärvning.
Kommentera

Vad har ryktet ang att Niklas Anger ska lånas ut till er i HV kommit ifrån?
Någon HV supporter som har spridit ut det eller finns det belägg på att det kommer genomföras?

MVH//En orolig Brynäs supporter
Kommentera

Gone:

Enligt min erfarenhet brukar dom flesta ta sina time-outer mycket senare än Mårts, när det redan är ett par måls underläge. Nu har jag inte sett Djurgården särskilt många matcher, bara ett par mot HV och nån mot LHF så jag kan inte riktigt uttala mig om Wikegårds användande av det. Därav min fråga.. :)
Kommentera

Gone: När tränare tar timeout i mitten av matcherna brukar det ofta vara efter att det rasslat bakåt ett par-tre gånnger under kort tid. Det är i alla fall min erfarenhet. Mårts gör det om han tycker laget spelar på ett sådant sätt att risken finns att det går illa. Tycker att det har lönat sig riktigt bra också, faktiskt.
Kommentera

Dysso: Enligt min erfarenhet så är det väl rätt vanligt att tränarna tar sina time-outer både nu och då? Vanligast är det onekligen att det sker i slutet när man ligger under med ett mål och vill gå igenom taktiken och samla styrkorna innan sista stöten men visst händer det hos fler än HV att man tar den genomgången rätt tidigt i matcherna också om det ser mörkt ut. Wikegård gör det i alla fall rätt ofta. Dessutom har han börjat (?) med sin nya grej att ta ut målvakten med typ 4-5 minuter kvar och det har faktiskt lönat sig rätt bra hittills.
Kommentera

OskarB:

Mmm.. Skönt att han inte ska spela landslagshockey iallafall, jag tror det han behöver är att slippa spela match ett tag.
Kommentera

Dysso: Japp. Nu får vi bara hoppas att uppehållet kan få lite fart på Dvidsson också, så ska det nog bli bra det här...:-)
Kommentera

OskarB:

Hehe, äsch, några tusen hit eller dit. ;)

Föresten, vad gäller Mårts... Hans utnyttjande av time-out'er är väldigt speciellt, finns det någon annan tränare i elithockey som gör något liknande? Tycker det verkar smart att försöka utnyttja de saker man har till sitt förfogande, istället för att vänta och ta en time-out bara ytterst sällan, och då under sista två minuterna. Lite sent att vända matchen då...

Nä, nu börjar det kännas bra igen. Svackan kom, men var bara ett par matcher (var väl bara två riktiga bottennapp) och nu ser framtiden ljus ut igen! =)
Kommentera

Dysso: Ja, man kanske skulle investera i en 5årsbiljett...:-)

Men att hosta upp 30k känns lite väl saftigt på ett bräde...
Kommentera

OskarB:

Jo, måste säga att jag ser framtiden an med tillförsikt nu, den här nyheten var väl den bästa (rimliga) man kunde fått idag. Hoppas försäljningen av femårsbilejtter på nya platserna går bra!
Kommentera

Dysso: Nej, jag tycker inte heller vi behöver Anger. Betänk också att vi har ny tränare med den inkörningsperiod det brukar innebära. Jag tror det kommer bli bättre än så här innan slutspelet drar igång.
Kommentera

OskarB:

Jag började bli orolig när jag såg folk spekulera om spelarbyte i samband med Anger. Jag ser inte någon forward i HV (som BIF skulle vilja ha) som jag kan tänka mig att byta bort mot Anger. T.ex. Hassinen har ju kommit igång ordentligt efter axelskadan.

Nu har vi ett lag som har slagit FBK två gånger i rad, och utklassat DIF i senaste mötet. Behövs det verkligen så mycket nya spelare då? :)
Kommentera

Kan ju förresten ta och punkta upp ombyggnaden lite och göra det lite mer överskådligt.

På den stora sittplatsläktaren på långsidan kommer 250 sittplatser till via en balkonkonstruktion.

Bortastå kommer minskas med 300 platser och flyttas ner till de första raderna vid isen (stackars bortafans ;-P)

Ovanför borta stå kommer finnas en sektion som väl mest kan liknas vid en familjeläktare som kommer ta 850 sittplatser.

Ovanför familjeläktaren kommer dessutom en restaurangdel som ska ta 250 matgäster. Lite oklart om dessa 250 ingår i de 850 som jag placerade på familjeläktaren, eller om det inte kommer kunna vara så många där under match (låter mycket).
Kommentera

Nyheten finns nu på hv71.se
Kommentera

65Selander:

Om inte annat får du väl se efter 11-tiden någon gång...;-)
Kommentera

OskarB: Vet inte om jag skall hoppas att du har rätt om Anger eller inte!
Hade nästan hoppas på något spelarbyte här!

Men jag ser dig som en seriös skribent så vi får väl tror på dig då ;-)
Kommentera

Nya Kinnarps
En liten fågel viskade precis till mig att HV trots allt kommer bygga ut Kinnarps Arena. 850 nya platser ska till, mer detaljer än så vet jag inte men det skulle visst bli presskonferens idag vid 11-tiden.

Däremot blir det ingen Anger till HV.
Kommentera

« · 352470