HV71

7183 inlägg · 782 ämnen

Patrik87's tråd

« · 266067 Till forumet

Patrik87's tråd
Oskar och Et tu Brute med flera: Det spekuleras ju i Kenny Jönsson om han kommer spela i ES kommande säsong mm och de hetaste klubbarna verkar vara VF och HV.. Enligt Expressen idag.. Klarar HV att finansiera honom? Budgeten är ju ganska maxad och han lär ju kräva minst 200/månaden...
Kommentera

Sv: Patrik87's tråd
Patrik87:

HV är en rik klubb, det vet väl du? Få man möjlighet att ta en sådan spelare, betalar man vad det kostar. Man lär söka hjälp hos sponsorer och ta av sitt egna kapital.

Pengarna är inte tänkta att sitta på banken, de ska användas i verksamheten. Man har den typen av buffert just för att inte ha händerna bundna när sådana tillfällen dyker upp.
Kommentera

OskarB: Håller med om att HV är en rik klubb. HV är också en sparsam klubb och smart klubb. Men vi fåt hoppas att det är som du säger Oskar att de kommer plöja ner delar av sina pengar och att sponsorerna verkligen ställer upp!

Det är ju faktiskt bara HV, Färjestad och nu också VF som har den lyxen att bara kunna värva in en sådan spelare utöver budget. Iaf pga sitt egna kapital!

Men här komemr nästa fråga Oskar:

Vi kan ju ställas inför ett dilemma, dvs att både Uffe och Kenny blir aktuella (om man nu kan kalla det för dilemma...)

Men då blir det ju mycket extra kostnad. Sög att både Dajhlén och Kenny vill ha 200 000/månaden...

200000*12= 2, 4 miljoner styck + extra kostnader, sociala avgifter mm så hamnar vi bort mot 3 miljoner styck, då är vi uppe i 6 miljoner. Och HV:s egna kapital är väl bara ca 12 miljoner. Inet vill man plöja hälften med en gång?

Eller?
Kommentera

Patrik87:

Det behöver du nog inte bekymra dig om. Ulf Dahlén tror jag knappast kommer spela i Sverige igen. När han är mätt på NHL så tror jag att han lägger av.
Kommentera

Jag skulle lugnt vilja se Ulf Dahlèn avsluta sin säsong här, men den är i princip omöjlig just nu iaf. Men att Kenny Jönsson skulle komma till HV71, skulle vara så gott så det inte var sant. Ett riktigt tungt backnamn är precis vad Håve behöver.
Kommentera

Clock:

Ett tungt backnamn vore helt underbart, det känns som om det är det som saknas i HV. Man såg vad som hände när Pelle var skadad, en till stabil back är nästan ett krav, tror jag.

Patrick87:

Snälla, sätt rubriker på dina trådar.
Kommentera

Dahlén kan vi med all säkerhet glömma för all evighet. Jag tror, precis som Oscar, att om och när han lägger av i NHL så lär han lägga av helt och hållet med ishockey. Om inte annat så har han säkert ett eller annat staket, uthus eller någon annan form av tillbyggnad att färdigställa i Östersund....
Kommentera

Patrik87: Visst förstår du att det blir betydligt dyrare än 3 miljoner per spelare om de ska ha 2,4 miljoner i lön...
Kommentera

OskarB:

hv har ca: 12 mille !!! Att röra sig med !
Kommentera

« · 266067