MB: Ja, jag förstår att du vill hit där vi snackar hockey. För i timråboken är det ju inte mkt till hockeysnack.... Så, iväg med dig nu till er gästbok där ni kan sitta och oja er över Jämtin och hylla knätacklarn...
Här inne bestämmer jag vilka som skall krypa eller försvinna, eftersom just genomtänkt hockeysnack skall vara rådande i största allmänhet. Därför stannar Huge medans du får välja mellan höger eller vänster.
Sådärja, så uppvisar vi obefintlig defensiv igen. Blir stillastående och klarar inte av att räkna in.
Tafflig inledning av Johan också, som verkar osäker i det han företar sig. Dags att gå in och visa vägen i andra?
Det här gjorde ju Timrå en gång i november också. Körde i rasande fart och gjorde tre mål på kort tid. Tycker att man kunnat mobilisera bättre efter den läxan.
Ska Timrå vara med i denna matchserie bör man vinna nyckelmatchen idag, skulle man förlora idag så ser jag då inte mycket som talar för att man ska kunna rubba HV. Nä det blir intressant i alla fall. Sedan man kan ju alltid hoppas på att det blir lite känslor med i matchen och lite fighter.
Vi får se hur det här utvecklar sig. Stort hjärta kan räcka långt i den här typen av matcher. Vinner TIK idag så är det kniven på strupen i Jkpg istället på onsdag.
Et tu Brute: Ja det är en nyckelmatch idag,om vi ska ha nån chans så måste vi nog vinna idag,jag dör inte för en förlust så länge dom gör allt dom kan och spelar med ett stort hjärta.
Japp, nu känns det att det är slutspel på riktigt. Att Jönköping dessutom intagit en riktig vinsterskrud för första gången på länge gör inte känslan sämre.
Det är en nyckelmatch idag...för Timrå. Vinner dom inte idag så tror jag de får svårt att rubba HV som har fyra hemmamatcher på pluskontot.
Däremot är ju Timrå ett av få lag som har farten att demobilisera HV:s defensiv, som är ganska sårbart och svajigt på grund av backar som inte direkt är fantomer på grillerna eller ha de riktigt defensiva kvalitéerna i ryggraden. Så det gäller för Liv att hålla tät om vi ser tendenser till sådan anstormning.
Fast jag är lite osäker på hur Challe resonerar idag, eftersom den här matchen är så viktig för dem. Kanske är man lite försiktiga och prioriterar sin egen defensiv mer än försöka slå hål på HV:s. Det tror jag skulle passa oss, åtminstone inledningsvis i denna match.
Ska bli otroligt spännande att få följa denna semifinal, nu när mitt lag är ute. Fast helst hade man ju följt dom. Men som sagt ska bli kul att se denna matchserie :).
För i timråboken är det ju inte mkt till hockeysnack....
Så, iväg med dig nu till er gästbok där ni kan sitta och oja er över Jämtin och hylla knätacklarn...