Hälge: Timmy har skött sig mycket bra hittills.. En kanon back.. Bättre än förväntat, fint skott... Bra lagspelare, duktig även i box-play, bra i power-play.. Skjuter som sagt ruggigt hårt!
Det behövs ju inte. Lindman kommer ju tillbaks inom 2-5 veckor vad det verkar. Hade vi värvat någon hade vi haft för många backar när Peller kommer tillbaka. Nu fick vi ju tillbaka Josefsson och det löste ju de mest akuta problemen. Dessutom hade en värvning blivit dyrt.
OskarB: Tippar du med hjärtat eller med hjärnan Oskar? Jag vill inget hellre än att HV71 SKALL vinna.... Men jag tror att SSK vinner efter straffar... De vill visa sina fans att de kan, de har inte lika många skador+hemmaplan...
Men vinner HV71 ikväll, då är det mer än väl bevisat att man kan ta GULD...
Jag undrar varför inte Huusko spelar idag. Han står inte med på uppställningen på swehockey... Det har inte sagts något om honom inför matchen, plötslig sjukdom?
Comhem kör gratis webradio idag också. Det får man väl ta och lyssna på. Alltid kul att se hur partiska kommentatorerna är, senast mot Modo trodde man matchen såg ut på ett helt annat sätt än som den beskrevs efteråt...:-D
Själv tror jag på en komfortabel HV seger ikväll. 5-2. Det blir nog en någorlunda jämn match, men jag tror Liv spelar bra och HV är effektivare i avsluten. HV rycker i andra perioden.
Nu. Com Hem och DIF-TIK.