HV71

SHL · 7178 inlägg · 782 ämnen

SSK-HV71

Sv: SSK-HV71
Patrik87: Bra...dream team, du vet :-)

Nu. Com Hem och DIF-TIK.

Hälge: Timmy har skött sig mycket bra hittills.. En kanon back.. Bättre än förväntat, fint skott... Bra lagspelare, duktig även i box-play, bra i power-play.. Skjuter som sagt ruggigt hårt!

Patrik87: När ni är inne på backar...Timmy Pettersson, hur är han..?

Patrik87:

Ja, det har vi ju diskuterat till leda.

Vill du ha en monolog med mig, så ta det på internmessen. Jag tror inte övriga tycker det är jätteintressant med "du frågar - jag svarar".

OskarB: Men HV71 har ju PENGAR, ellerhur.....

Patrik87:

Det behövs ju inte. Lindman kommer ju tillbaks inom 2-5 veckor vad det verkar. Hade vi värvat någon hade vi haft för många backar när Peller kommer tillbaka. Nu fick vi ju tillbaka Josefsson och det löste ju de mest akuta problemen. Dessutom hade en värvning blivit dyrt.

OskarB: Förresten vad tycker du om att HV71 inte verkar värva nån rutinerad, erkänt skicklig back?

Patrik87:

Det är inte swehockey som skriver det. Det är SSKs funktionärer som fått lagupställningen från Lückner.

OskarB: Och hur vet vi med all säkerhet att allt swehockey skriver stämmer? "Felmarginal"?

Patrik87:

De spelar från start. Kolla swehockeys online. Klicka på 'line-ups 'när du fått upp live-fönstret.

OskarB: Huusko, Skröder, Gustafsson, Lindman, det är 4 man borta....

Sedan vet vi ju inte säkert huruvida Loponen, Thorwalls, kan spela särskilt INTE hur länge de orkar....

Vet nån om de kommer spela från start?

Patrik87:

Jag tippar med lite grand av båda. Jag hävdar att HV har ett bättre lag än SSK även med 3 man borta. SSK har 2 man borta.

Vi lär spela på 3 kedjor idag, vilket bör innebära ett hyggligt tempo. Men visst kan det bli oavgjort. Eller förlust. Det är tjusningen med hockey.

OskarB: Tippar du med hjärtat eller med hjärnan Oskar?
Jag vill inget hellre än att HV71 SKALL vinna.... Men jag tror att SSK vinner efter straffar... De vill visa sina fans att de kan, de har inte lika många skador+hemmaplan...

Men vinner HV71 ikväll, då är det mer än väl bevisat att man kan ta GULD...

Bredd...

Patrik87:

Absolut.

OskarB: Tror du fortfarande tealistiskt på HV-seger?

Hittade svaret på min egen fråga...:-) Huusko fick problem med en axel under FBK-matchen (många som fick skavanker från den) och tvingas stå över.

Jag undrar varför inte Huusko spelar idag. Han står inte med på uppställningen på swehockey... Det har inte sagts något om honom inför matchen, plötslig sjukdom?

Patrik87:

De har inget försnack i 50 minuter... Testa igen vid 18.50-18.55.

OskarB: Jag är inne på ComHem nu och har klickat på Hv71:s match... Varför kommer det inget? Är det inget försnack?

Eller har jag fel real player? Jag har real player 8 Basic.

Vad händer för dig om du går in och klickar på en av matcherna?

SSK-HV71
Comhem kör gratis webradio idag också. Det får man väl ta och lyssna på. Alltid kul att se hur partiska kommentatorerna är, senast mot Modo trodde man matchen såg ut på ett helt annat sätt än som den beskrevs efteråt...:-D

Själv tror jag på en komfortabel HV seger ikväll. 5-2. Det blir nog en någorlunda jämn match, men jag tror Liv spelar bra och HV är effektivare i avsluten. HV rycker i andra perioden.

« · 126258