HV71

7183 inlägg · 782 ämnen

The race is on!

« · 407801 · » Till forumet

Sv: The race is on!
OskarB: Fullt var det inte så många matcher typ 6 eller 8st om jag inte minns helt tokigt. Skumt att MIF lockade mer folk än HV. Men ofta spelar ju datum och dag in då matcherna går. DRaghjälp... låter så illa.... men ok då :) I Oktober har ju knappt allsvenskan slutat ännu och en del av folket i scandinavium lägger energin på fotboll o tar sedan hockeyn.
Kommentera

MoK: Roade mig med att kika på VFs publiksiffror i Oktober i fjol, och av 6 hemmamatcher var det inte fullt någon gång i Scandinavium. Trots att VF var mästare och spelade bla "derby" mot HV och mot Leksand som ju alltid drar mycket folk. Märkligt nog hade ni störst siffra mot MIF.

Kanske inte är så fel med lite draghjälp ändå? Det verkar ju som att den som vill får biljett i Oktober...
Kommentera

OskarB: Yes det vet jag men tror inte Frölundas egna publik behöver några borta supportrar för att dras dit. Tycker vi bevisat det genom dom siffror vi haft i Scandinavium senaste åren. Men dete ju roligare med bortasupportrar så publiken o alla kommer igång mer.
Kommentera

MoK: Nej, men det har jag aldrig pratat om heller. Det var ju dragningskraften på publiken som var mitt argument från början.
Kommentera

OskarB: Det e klart det drar extra folk när det är lite spektakel på läktaren det har jag aldrig sagt något om. Men att komma o säga VI vann iaf på läktaren är för mej bara en klen ursäkt för att glömma matchen. Ni är iaf välkomna till Scandinavium!!
Kommentera

OskarB:

För att inte tala om att det blir mer ös i största allmänhet ... Även om man inte tänker befinna sig i endera klack, så är det i mina ögon klart roligare att gå på matcher där det är två stora, aktiva klackar.
Kommentera

MoK: Har inte alla möjlighet att köpa säsongsbiljett då? Vad jag menar är att det handlar om 8% av biljetterna i er arena. Flera gånger tidigare har lag (även HV) släppt större andel av biljetterna än så.

Och någon bryr sig uppenbarligen om vilka som vinner på läktaren. Eller varför tror du DIF mobiliserade halva fotbollsklacken när NBS kom dit med 1500 man? Det drar extra folk.
Kommentera

OskarB: 11 000 att slåss om. Njaee antar att 5-6000 är säsongsbiljetter + sedan sponsor biljetter. Finns inte så många över faktiskt. Sen snittade vi ju ca 11 000 förra säsongen och det lär knappast bli mindre denna säsongen.

Utsjungna.... vem bryr sej egentligen?
Hur ofta har man inte hört: Vi förlorade matchen med vann på läktaren. So what?
Kommentera

MoK: Det finns väl fortfarande 11000 biljetter att slåss om? Jag tror nog istället VF mest är glada över att kunna sälja 1000 av de sämre biljetterna så här tidigt. Och så kanske man räknar med att VF-supportrar själva kommer mobilisera för att inte bli helt utsjungna på hemmaplan? Då har man ju garanterat en utsåld match i alla fall.

Bortastå i KA har vi ju redan diskuterat 2ggr, något nytt du vill plocka upp? Annars går det ju alltid att köpa sittplats som alla andra, om det inte passar.
Kommentera

OskarB: Tycker bara det är konstigt att man inte skulle ge det egna lagets supportrar lika stor chans att köpa biljetter som bortasupportrarna. Annars e jag helt med dej. Stämmer det att borta supportrarna i Kinnarps skall stå på 3 futtiga rader precis bakom sargen? Tala om dålig respekt för bortasupportrarna.
Kommentera

MoK: Enligt ticnet är inte VFs biljetter släppta, och enligt NBS har man 1000 bokade. Någon annan förklaring?

Varför skulle inte NBS och VF kunna komma överrens om en sådan sak? Det är ju enda möjligheten om man vill ha många biljetter. Vet att HV och Tokiga masar gjort så, och att många bussbolag får möjlighet att boka tidigt i Kinnarps Arena.

Tycker det låter konstigt om det inte skulle gå då det trots allt inte bör vara svårare än att fråga och få ett ja...
Kommentera

OskarB: Tror inte dom släpper biljetter innan det skulle ju förvåna mej. Men ni kan väl få stå nere vid isen annars.
Kommentera

MoK: Nja, det vet jag inte. Gissningsvis har väl NBS tagit kontakt med Frölunda innan biljettsläpp. Lite svårt att få 1000 biljetter på sammanhängande platser annars...
Kommentera

Patrik L: Inte som Miffona då som hunnit skrika sej trötta på den innan ens matchen börjat :)
Kommentera

OskarB: Trodde faktiskt inte dom släppt biljetterna i Scandinavium ännu men tydligen har dom det. Enda chansen att få 1000 biljetter e ju att boka tidigt. Kul som sagt med lite klack brukar bli trevligare då.
Kommentera

Kunde ju vara lämpligt att länka rätt också...
Kommentera

MoK: Biljetterna dit är redan bokade av NBS, som kan läsas på deras hemsida (se länk).
Kommentera

MoK: Tycker "Hata Göteborg" är en rätt kul ramsa. Den retar verkligen upp folk i Scandinavium iaf...Klart att ingen egentligen hatar Gbg utan det är ju ett sätt att få igång sina egna ( de i klacken) och få alla att sjunga och skapa lite "hatstämning". Jag gillar den:-)!
Men det får inte bli överdrivet; dvs för mkt utav den!
Kommentera

OskarB: Aldrig fel att smågnabbas lite o avsluta med ett litet småflin i ansiktet., Precis vad man behöver så här någon timme innan det är dags att pysa hem från jobbet,
Kommentera

MoK: Jo vars. Tycker allt den var lite märklig redan från början. Men det var kul att smågnabbas lite, fick mig ett gott skratt där. :-)
Kommentera

Patrik L: 1000 HV supporters? Får ni ens tag i så många biljetter tror du? BLir kul annars alltid kul med lite bortasupportrar som kan föra liv. Men varför detta Hata Göteborg? Enda fördelen med den ramsan är att den eggar den annars ibland svår startade publiken. FÖrr var det bara Malmö som drog den ramsan förstår inte varför NB sjunker så lågt.
Kommentera

Bor själv i Gbg o det blir roligt den 24.e oktober då 1000 HV-supporters ( c.a 20 bussar rullar in). Vad sägs om "Hata, Hata, HATA GBG"...Lär reta upp publiken rätt ordentligt:-)!
Kommentera

OskarB: Känns som vi förverkat detta ämne för stunden eller vad säger du?
Kommentera

MoK: Inte kl 14.25...;-)

Nåja, hur som helst syftade jag enbart på ramsan, utan att lägga någon vikt vid vem som framförde den.
Kommentera

OskarB: Haha jo visserligen man jag skrev er klack :)
Kommentera

MoK: Det var du som började...;-P
Kommentera

OskarB: Du sade som NI sjunger därför antog jag du menade även mej.
Kommentera

MoK: Jag blandar inte in någon i något. Jag själv är heller inte med i NBS eller står i klacken. Det var ju ramsor vi pratade om, inte vem som sjunger dem.
Kommentera

OskarB: Huga blanda inte in mej i vad Goa Gubbar sjunger. Inte många i SCandinavium som gillar just den kan jag säga typ några i Goa Gubbar bara. Gick ur GG för några år sen.
Kommentera

MoK: Tja, smaken är som baken. Just den ramsam gillar jag skarpt när den sjungs i rätt läge. För att kontra då, är 'synsam' som ni sjunger mot domaren en ramsa som vi brukar göra oss roliga över...;-)
Kommentera

Vad tror ni andra om motivationsfrågan och hungern? Orkar man vara lika hungrig som spelare efter ett guld. Vi supporters? Visst känner man ibland en viss mättnad; inte samma hunger men det är också en viss tillfredställelse, man vet ju att man för tillfället är bäst, ellerhur?
Kommentera

OskarB: Jo budskapet helt klart blir tjatigt men som du säger finns det många andra ramsor som jag ogillar och en av dom gillar verkligen ni. Vart vi än kommer..... tycker den är så B :)
Kommentera

MoK: Men i så fall kan det ju inte vara ramsan i sig som du ogillar, utan budskapet. Och det finns ju många töntiga ramsor som skriks.
Kommentera

OskarB: Jo klart det är men jag tycker själv det blir tjatigt o nästan töntigt efter ett tag. Oavsett om det skriks från din egen klack eller ej. Visst skall man vara kaxig men det är ändå ny säsong , nya spelare o nya förutsättningar som gäller.
Kommentera

MoK: He he, är det inte just därför den sjungs från första början?? ;-)
Kommentera

OskarB: Visserligen kan man ju bli trött på alla ramsor. Men känns som om man skriker SM Guld i omgång 30 att man bara försöker kaxa sej. Jag tröttnade iaf rätt fort på den. Kul i 5 omgångar eller när man möter kaxiga FBK typ.
Kommentera

MoK: Det gäller väl för vilken ramsa som helst, i så fall?
Kommentera

OskarB: Ja att dom fick höra det igår tycker jag e helt ok. Men i omgång 30 är det rätt förlegat o inte många andra bryr sej.
Kommentera

Vad som kan vara lite oroväckande är frågetecknet för hungern denna säsongen. Det är ju ett tämligen känt faktum att efter ett guld så innfinner sig iaf en liten, liten mättnadskänsla. Så var det väl för VF ifjol och för FBK året inna och för DIF året innan osv. Det är antagligen en omedveten grej. Efter 9 år av drömmar så uppfylldes drömmen....orkar HV ladda om igen till 110 %?!

Hoppas det...Räcker att man tappar 3-4 % så kan det vara skillnad på nytt GULD eller semifinalförlust....

Hoppas o tror att HV kan motivera sig på samma sätt som tidigare och jag tror att Mårts/Stille är helt rätt personer att styra i båset!
Kommentera

MoK: Inte för att jag kan påverka, men jag tror inte du slipper undan. Växjö-borna fick i alla fall höra det igår...;-P
Kommentera

OskarB: Jo man kan väl kanske leva på det till mars'/april. Men hoppas jag slipper höra er klack varje match: Svenska Mästarna.

Tyckte det var kul dom första matcherna men sen blev det bara pinsamt när GG drog igång detta i Scandinavium och borta.
Kommentera

MoK: Nåja, fram till mars/april någongång är vi mästare, det kan ingen ta ifrån oss. Och det enda som är större än att vinna SM-guld inom svensk klubbhockey är väl att försvara titeln, så det finns nya meriter att jaga ännu...:-)

Från Växjö kan annars rapporteras om mediokert spel där det märktes att HV gjorde första matchen för säsongen och dessutom hade två(!) träningspass i benen under dagen. Men HV visade klassen när lägena dök upp och effektiviteten fällde avgörandet. Bosse Ahl klart bäst i HV.

För övrigt bör nog Per Claesson återgå till att vara assisterande domare, för som huvuddomare var han inte särskilt lyckad.
Kommentera

Dysso: Guldet är i Jönköping men snart är det ny säsong och då kan man inte leva på gamla meriter. Men klamra dej fast så länge du kan vid tanken :) Jag vet hur det känns.
Kommentera

Paddan:

SM-guld .. Tack för påminnelsen, det värmer alltid.

För guuuuuldet är i JÖNKÖPING! :)
Kommentera

Dysso: Äh, vilket jäkla sopgäng, vinner bara med 4-2 över Växjö Lakers...och ni som har vunnit SM-guld och allt.
Skandal!
;)
Kommentera

Ah, hittade liverapportering. Ingen mening med att kasta in resultat här då. :)

Se länktips.
Kommentera

Kan meddela att det står 3 - 1 till HV, 2 - 1 efter första perioden.
Målskyttar är Huusko, Loppan och Skröder.
Kommentera

Dysso:

Bortamatcherna står inte i den ordning de spelades om du tittar på datumen. Detta var näst sista omgången i serien och Växjös sista hemmamatch. De var ordentligt körda hade lyckats skrapa ihop 9 poäng. Det fattades 12 upp till Karlskrona som låg ovanför strecket.

Fast detta var riktigt bra siffror i det sammanhanget. Värre var det borta mot Fagersta AIK i kvalserien till ES 1975, endast 110 besökande.
Kommentera

Et tu Brute:

Tackar, då vet jag det. Det hela är lite före min tid, född 79 som jag är. :)

Hm, stämmer det verklgien att det bara var 112 personer på en av matcherna? Låter sjukligt lite...
Kommentera

Dysso:

Nja, senaste mötet handlade det knappast om. Lagen möttes dessutom i Rosenlundshallen dagen efter aktuell match i ditt länktips.

I seriesammanhang spelade både lagen också i Div 1 Södra samtidigt, 77/78.

771023, HV71 - VÄXJÖ HC, 7-3 (3-1, 3-2, 1-0) Div 1 Södra
Publik: 2 894
780219, VÄXJÖ HC - HV71, 1-7 (0-1, 1-4, 0-2) Div 1 Södra
Publik: 112
780104, VÄXJÖ HC - HV71, 3-5 (2-1, 0-1, 1-3) Div 1 Södra
Publik: 1 549

Som kuriosa kan nämnas att Honken vaktade målet i de två första matcherna. Ola Svensson i den sista. Vid första bortamötet i Växjö noterades "Bergan" för hattrick. Vid sista matchen gjorde Tennis-Mats brorsa, Anders Wilander, samma bedrift.
Kommentera

« · 407801 · »