HV71

7183 inlägg · 782 ämnen

Värva eller inte?

« · 201148 Till forumet

Värva eller inte?
Vad tycker ni andra? Bör HV71 värva nu eller? Alla vet ju att det är viktigt att ha bredd på truppen när man går in i de sista omgångarna och i slutspelet.. VF värvade ju Kallio och nu värvade FBK en NHL-finne i Hannes Hyvönen. HV har ju inte riktigt bredden och nu lånar man ut Arlbrandt också, så visst bör HV71 värva?

Vad tycker ni??
Kommentera

Sv: Värva eller inte?
Patrik87: Vi skåningar kan ju bara lyfta på hatten och le, vilken kille (Arlbrandt) Ruggig speed, härlig blick och precisa passningar, han gjorde debut idag och fick pris som bästa spelare, synd att han inte fick sätta sitt friläge i slutet........

Tack så väldans mycket.....
Kommentera

Trogen:

Han ÄR bra, inget snack om den saken. Problemet är väl mest att han inte lyckats fullt ut i ES, bättre att han får mycket istid i en lägre division. Sen om det hjälper er är det bara kul, då kanske det kan bli mer goodwill mellan föreningarna, vilket väl alla inblandade tjänar på. :)
Kommentera

Dysso: Mer goodwill mellan RBK och HV, går det?
Hur många legender har inte spelat i bägge dessa klubbar? En rolig sak är att i den nye HV-boken så är nog Rögle den klubben som nämns flest gånger förutom HV.
Men speciellt roligt är det för mig som bor bara ett par mil öster om Ängelholm och håller både på HV och RBK (HV kommer alltid vara nummer ett).

PS. Rögle uttalas med skorrande "R".
Kommentera

Rilleperstorp:

Mer goodwill går alltid, sen är det viktigt att hålla den som finns vid liv. Ett sammarbete mellan klubbarna lär båda tjäna på i längden, om det sköts med öppna kort.
Kommentera

Dysso: Jo visst kan bägge lagen tjäna på ett sammarbete men förhoppningvis går Rögle upp i år, om det händer kan det vara svårt att inleda ett sammarbete.
Inte alltid så kul att hjälpa ett lag i samma serie, eller?
Kommentera

Rilleperstorp:

Det är iofs sant att man kanske inte vill hjälpa sin värsta konkurent, men jag tror inte att ett Rögle i ES skulle ha riktigt samma mål som HV. HV siktar på ett SM guld inom ett en snar framtid, för Rögle skulle väl målet främst vara att hänga kvar. Sen tvivlar jag starkt på att Rögle kommer upp i år, men det är en annan femma. :)
Kommentera

Måste bara skriva i er GB att ja e j*vligt imponerad av er förmåga att hämta upp matcher. Först vända ett 0-4-underläge mot SSK o vinna med 5-4...o sen kvittera ett 0-5-underläge...imponerande!
Synd att ni inte fick extrapoängen, det förtjäna ni...
Kommentera

Dysso:
Får gratulera till en poäng, eller ska man säga beklagar att det inte blev två? Antar att Losec-knaprandet var riktigt frenetiskt under stora delar av matchen. Då är det tur att man är MoDoit och kan luta sig tillbaka medan motståndarna äger spelet och finesserna, räcker ju med att vi sätter chanserna. :)
Kommentera

Paddan:

Antar att man får betrakta poängen som en bonuspoäng, har man legat under med 5 mål i en match så är väl allt annat än noll pinnar en skänk från ovan. Själv hade jag förövrigt för första gången på flera månader oddsat, och då satsat på oavgjort. Trodde det var pengar i sjön där ett tag... :)
Kommentera

Dysso:
Har på känn att hade det varit jag själv som spelat så hade jag garanterat rivit lappen i småbitar efter 0-5 och gått miste om utdelningen. Vilket odds var det på oavgjort?
Kommentera

Paddan:

4.35 har jag för mig. Jag oddsar på nätet (givetvis via HV's hemsida så att dom får nåt öre för det :)) så jag hade ingen lapp att riva sönder...
Kommentera

Dysso:
Hmm...så man kan alltså göra sånt där på nätet också.
Jela spelombud som inte informerat mig om den möjligheten. Typiskt de där jela Tipstjänst, ja det är klart han Putte Kock, eller var det Lars-Gunnar Björklund, vill väl ha någon procentandel skulle jag tro...
Kommentera

Paddan:

Skaffa spelkort, grymt smidigt måste jag säga. Vet inte om modo har någon länk till svenskaspel, men annars kan du alltid kolla via hv's hemsida. Jag vet att du så gärna ger oss lite extra pengar. :)
I värsta fall får du väl följa mitt länktips, som går direkt. Hursomhelst är det trevligt att slippa springa till spelombud efter alla vinster...
Mitt spelkonto började på 20 kronor och ligger nu på 119, så jag har gått en del plus. Ett kul sätt att hålla räkning på hur tippandet går. :)
Kommentera

Dysso:
Hmm...spelkort säger du, det har jag redan sedan länge. Har väl bara inte orkat kolla upp det där med spelande över nätet.
Hahaha, ge er pengar....du är kul du....ja jädrar vad kul du var. :)
Hade jag spelat på nätet hade jag i och för sig sluppit att bomma chansen till 300 spänn för att ombudets spelmaskins uppkoppling inte funkade. Kändes lite surt då man för en gångs skull skulle ha fått in resultatet på Matchen.

Du får väl förresten se till så att gud inte får några knepiga nojor som att hålla på TIK pga risken för överdosering av MAX-burgare imorgon. :)
Kommentera

Paddan:

mAx burgare går aldrig överdosera, och som gammal Lulebo så är jag van vid att käka såna innan/efter match. Var lite av en tradition när jag var på hockey i delfinen faktiskt. Sista året vann ju faktiskt HV tom matcher i samband med det, så det kanske är bra. Sist jag var i Jönköping på matchresa med TIK031 så gick det iaf bra. Jag hoppas på samma lycka imorgon. :)
Kommentera

Dysso:

Hahaha, jo när jag försökte ta upp frågan om resultatet i förra matchen i KA med gud så fick han väldigt bråttom att diskutera något annat istället. :)

Gäller väl bara att ni inte ger TIK samma handikapp som ni gav MIF, tror att ett femmålsunderläge kan bli liiite tyngre att hämta upp mot TIK.
Kommentera

Paddan:

Vi tänkte nöja oss med 2-3 mål den här gången, för att säkert hinna ifatt innan matchen är över. Mot MIF blev det en liten felberäkning, tanken var att vi skulle ha slagit in 6 - 5 i slutet på tredje perioden. Lite grus i maskineriet där, menar, dom var ju tvugna att se till att mitt tips gick in... :)
Kommentera

Dysso:
Hmm...de vill inte vinna under ordinarie tid för att du ska få dina dryga 40 kronor. Jädrigt ödmjuka och fina killar måste jag säga. Då kan du väl säga åt de att förlora mot oss den 18:e februari så kan vi dela på pengarna. ;)
Kommentera

Paddan:

Jo, visst är dom helschyssta? I början av serien bad dom mig dock bara spela på vinst, så att dom säkert skulle kunna ta sig till slutspel...
Kommentera

Dysso:
Ja, ok, ni kan väl få vinna då, vi klarar oss ändå till slutspel, har jag bestämt, så de poängen kan vi ge till bättre behövande...
Kommentera

Paddanskrälle...
det finns inte en chans i hela världen att man kan överdosera MAX hamburgare...och även du är en smygTIKARE..;0)

Dysso...
det var en trevlig hemresa sist pga ditt ödmjuka uppträdande..
men i morgonkväll så kommer jag också att vara lika trevlig..;0)
Kommentera

gud:
Ok, får tro dig när du säger sådär, antar att farbror har stor vana på det området.
Hmm...smyg-TIKare, smygluling...börjar bli mycket smyg för mig verkar det som. :)
Kommentera

Grattis till 1-0 mot Timrå! Tycker Timrå kämpade på bra efter omständigheterna och föll med flaggan i topp. Men i ärlighetens namn var HV det starkare laget för kvällen, så det är väl inte mycket att orda om. Kul för er, mindre kul för oss, men "such is life".

Men nästa gång...;-)
Kommentera

Chief:

För mig som HV fan bosatt i GBG så artar sig resorna med TIK031 väldigt bra. Var en match med bitvis segt spel... Men jag måste säga en sak, Kapannen imponerande stort! Precis den målvakt som behävs i ett slutspel. Tror på att TIK tar SSK eller LIF i en kvartsfinal.... Bara att ni håller fast vid andraplatsen nu, och inte släpper den till FBK! Sett till hela matchen var HV värda vinsten, hade varit fruktansvärt bittert om TIK hade lyckats chansa in en puck i slutet...

Eventuella fel i denna post skylls helt på guds whiskey. :)
Kommentera

Paddan:

Du får inte glömma att du är smygHV fan också. :)
Kommentera

Dysso: Hm, undrar om TIK031 också tycker att resorna artar sig väldigt bra med tanke på resultaten...;-)

Japp, Kapanen var helgjuten. Värd sin vikt i guld... Håller med om att HV vann rättvist sett över hela matchen, men jag måste faktiskt säga att jag är imponerad av Timrå. Måste erkänna att jag hade tippat att vi skulle förlora ikväll, men med tanke på omständigheterna (sjukdom, skador etc) så stod de upp bra och kämpade berömvärt. Resultatet hade från min synvinkel sett kunnat bli betydligt värre. Men kvällens insats bådar gott för framtiden. Med fulltaligt och friskt manskap och sådana kämpainsatser så ska vi nog kunna ta SSK eller LIF!

Kul också att få se dig skymta förbi i den verkliga verkligheten!

Undrar om whisky är bra för sönderskrikna halsar...måste nog prova...
Kommentera

Chief:

Jo, alltid kul att se ansiktena bakom HS, inga som är mer skrämmande än mitt eget än. :)
Tycker också att TIK stod upp bra med tanke på skadorna, men sen är det eran härliga målvakts som gör att det blir ett par mål till i baken... Men det är ju faktiskt så att målvakten ingår i laget, så 1 - 0 var ett rättvist resultat. Liv är tyvärr inte alls lika jämn som Kapannen, även om hans högsta nivå ligger i minst samma klass...

Whiskey är nog ingen höjdare, och min hals lär inte heller må så bra. Tjejen bredvid stod och höll för öronen halva matchen. :)

Förövrigt kan jag säga att resorna med TIK031 är klockrena, inget strul och man kan diskutera matchen (relativt) objekivt efteråt. Tacka vet jag hockeyfans, istället för fotbollsmongon. :)
Kommentera

Dysso:
Hmm...knepigt de där dolda klubbsympatierna kommer smygande och verkar hoppa på en lite när som helst.

Få se, var det whisky eller whiskey, själv föredrar jag "Trocadero". Brukar i regel ha en omisskännlig smak och lukt av Islay...
Kommentera

Ska nog klargöra något jag skrev igår ..
"Whiskey är nog ingen höjdare" var tänkt som "Whiskey är nog ingen höjdare för halsen" .. nåja, resten gick väl förstå
Kommentera

« · 201148