JanneG: Jo, gnagarna är på gång och gjorde en bra match. Hockey är kamp. Vi Lövare får väl glädjas åt att skillsen inte är borta, men man måste komma tillbaka in i tröjorna igen. Nu får vi försöka bita Timrå efter jul. Inte lätt som det ser ut. I år är det Timrå som har flytet känns det som.
JoseGonzales: varför klagas det på offsideregeln på när liss skjuter sen, det är 2 meter, löven är riktig bra, men så jävla gnälliga, kommer få svårt i kval. Bra kämpat gnaget
JanneG: förstår att de ringer på 3-4 målet. Tycker det ser ut som en situation där AIK spelaren är på Poulin men på reprisen ser man att det är Fredric Andersson.
Löven äger totalt första 11 sedan efter AIKs slumpartade 1-0 är det som att psyket faller ihop. Precis dom vi sett senaste tiden. Måste hitta tryggheten igen.
Mezdah: Tränare o ledarstab borde ta sig en allvarlig pratstund. De som dessutom var medverkande i matchen borde allvarligt fundera om de är lämpade som ledare. Hade jag varit med som ledare så hade jag visat mina känslor på ett helt annat sätt än vad som syntes på TV;n.
MrLöven: Ett stort snäpp eller flera. Det måste upp. Men såklart måste vi komma ihåg hur det egentligen är att vara Löven-supporter. Förra säsongen var snarare otroligt lyckad på alla sätt. Inte sedan 2000 har vi haft sån framgång. Nu ser det ut som att Timrå håller på att få det flytet vi hade ifjol. De har behållit stommen, de har behållit tränaren och kunnat jobba vidare. Vi måste inse att framgång inte kommer gratis utan det krävs hårt jobb och fokus. Man måste vilja jobba lika hårt när det står 3-0 som när man jagar i underläge.
Mezdah: "kliva upp ett snäpp" 🤔🤔, tror inte det räcker med ETT, vi är miltals efter Timrå just nu! För tillfället känns det som Kenttä totalt tappat fingertoppskänslan i sitt lagbygge! Kan bli en riktig floppsäsong det här! Mycket tveksamt om vi ens tar oss till bäst av 7 mot Timrå...😬🙈!
Axle San: det skulle förvåna mig stort. Killarna är väl ändå proffsigare än så. Jag skulle snarare tro att det fanns folk som anade och chansade på att Mora skulle kunna komma igen då de satte sitt första mål så effektivt. Löven hade inte gjort hemläxan bra nog. Det tror jag är fallet. 3-0 och sedan var de inte med här och nu längre, utan nån annanstans.
JoseGonzales: ja, pinsamt. Bedrövligt. Helt enkelt. Nog pinsamt för att motivera hela gänget att rannsaka sig själva imorgon efter en natts dålig sömn. Skills finns, men inte lag. Just nu. Vid matchstraffet gav man upp. Men då hade det redan hänt. Hemläxa måste göras. Inte fuska med den. Man får inte slappna av nån gång. För, då kommer man inte upp på tå igen. Bit för bit. Göra jobbet. Sån tur att man inte tar med sig resultatet till nästa match, utan börjar om. Det kommer nya dagar.
jokklas: Men det är väl ändå bara förra säsongen. Jag tycker Timrå har gjort det fantastiskt i år, och med en tränare som kan jobba med kontinuitet. Så vore jag Timrå-fan skulle jag inte vara så orolig denna gång. Löven behöver kliva upp ett snäpp för att hota som det ser ut just nu. Jag tror iofs det är möjligt, men, det behöver hända också. Säga är lätt, göra är svårare.
acerjocke: Ingen större förlust, haha.. För den pengen han har spelat för kontra vad det kommer kosta att landa en ny spelare i samma klass så lär det ju vara det.. Men ifs, ni sprider ju pengar runt er så som en annan går på toa så..
jå1: japp, en säsong är lång. Den som jobbar bäst med sina hemläxor plus får rätt feeling kommer att bli farligast till slut. Men, ibland är det inte den som är farligast som verkligen vinner. Man måste ha flyt också, ovanpå allt. Men jag ser fram emot Löven- Timrå. Med skräckblandad förtjusning.
jå1: ja huvva. Hoppas det gick bra för honom. Almtuna gjorde en bra match, Löven är inte riktigt i slag. Många chanser men otroligt svårt att göra mål. Timrå har varit mycket stabilare ett bra tag nu. Men Löven kommer igen hoppas jag.
kulltorp: Blir du arg på dej själv för att du måste hata, eller blir du arg på idioter(som mej då) så du tvingas hata? Vill bara förstå, så man lär sej veta hut
JoseGonzales: Hur många jänkare ska ni värva? Ni är ju rena främlingslegionen. Pinsamt! Ni har definitivt lagt er på Köpelagslistan med Malmö och Växjö. Lag man hatar av samma anledning.
JoseGonzales: Hur många viktiga spelare var borta under kvällens match? Tänker på typ spelare av Björklunds betydelse för BIK eller Olesen för Södertälje.
JoseGonzales: om det är så, så bör vi i alla fall försöka fylla luckan efter Hellström. Tungt. Ser tungt ut idag också. Får se vad som kan hända i tredje, om det går att få upp tempo och sätta bra passningar.