IF Björklöven

3900 inlägg · 101 ämnen

Forum

« · 2162087 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
puffe: håller med...Harjus "svepare" från blå som tog i ribban ska ju bara inte hända...stod på knä tidigt 🙈! Inte en chans att Löven tar sig till final 😬!
Kommentera

MrLöven: Om Poulin står upp lite oftare, blir det mindre nät att sikta på. Tror på norrländsk final
Kommentera

Mezdah: hoppet är ju det sista som överger en men det ser mer än lovligt mörkt ut! En sak är då säker, vi är inte favorit nånstans när vi går in i slutspelet! Slå ur underläge brukar gynna Löven! Kan vi överleva kvarten borde vi få tillbaka lite självförtroende och tron på att vi kan...då kan vi bli farliga! Men som sagt...just nu känns det otroligt långt borta!! Inte ens Poulin förmår att hålla oss vid liv f n, idag ca 78%...
Kommentera

MrLöven: Ja, tur man vet hur man hanterar motgångar. Det är gröngula fans vana.
Men skulle Wallson lyckas få grabbarna att vakna och vända, så skulle jag nu bli otroligt imponerad.
Jag kan liksom inte se några tecken på att det skulle kunna gå.
Man brukar säga att konstigare saker har hänt, men jag kan inte påminna mig att ett lag varit trasigt i mer än en halv säsong och sedan plötsligt fått till det.
Det är nog bara att stå ut med att det blev som det blev. Och gratulera Timrå eller vem det nu kan vara som tar sig hela vägen. SSK ser starka ut.
Kommentera

acerjocke: vi är katastrofalt usla! 3:e-platsen kommer att ryka med! I nuläget får man vara nöjd om vi lyckas klara 4:e! Fast det spelar egentligen ingen roll var vi hamnar känns det som, vi kommer att ryka i kvartsfinalen! Timrå varvar väl upp som bäst nu, åker de inte på en massa skador på nyckelspelare så ligger vägen öppen till SHL! Det är bara att gratulera...för oss är det bara att bryta ihop och hoppas på att nästa säsong blir nåt att glädjas åt!
Kommentera

acerjocke: verkar inte vara nån kvar med för fan nått som helst löven hjärta, mår illa efter dagens prestation, kräks usch
Kommentera

acerjocke: Förstår din frustration var själv frustrerad på vår match mot Tingsryd, ni kommer vara livsfarliga i ett slutspel så är det, har man en sån laguppställning som ni men även vi har så är man ett hot.
Kommentera

DonCherry: va fan är det fråga om? Avsätt hela skiten, vilket jävla dynglag ja hejar på, avlopps fasoner finner inte ord på min vrede......
Kommentera

JoseGonzales: Vi går inte direkt bra vi heller just nu, eran plusstatistik på oss håller mig jävligt ödmjuk iaf, bättre torska nu om man ska se något positivt på allting, ska dock inte sticka under stolen att de var mysigt att se Poulin åka av, däremot gillar jag JT Brown, kämpa på så gör vi detsamma, som sagt ingen formtopp på oss heller direkt.
Kommentera

Nisse på Mon or: jo, nog undrar man. Man undrar. Första perioden mot hästen var i alla fall tuff och hård. Här var det liksom ingenting. MoDo fick göra som de ville. Det var liksom ingen noggrannhet. Och, ett blodflöde måste man stoppa innan det blir fem mål i baken.
Resten av matchen var ett resultat av inledningen.
Jag tror att om inte Wallson läxar upp gänget så kommer Poulin att göra det ikväll.
Det enda som är bra just nu är att det är MoDo igen imorgon.
Kommentera

JoseGonzales: dryg knappast. Fler än jag undrar vad ni håller på med..spel på egen match igen?
Kommentera

Nisse på Mon or: Släpp på ölen och håll dig i Timrås forum om det enda du ska göra är att uppenbart vara dryg.
Kommentera

är ni supporters nöjda ned laget?
Kommentera

JoseGonzales: Oavsett om du räknar kalenderår eller de senaste 365 dagarna, så har vi inte mötts 8 gånger.
Kommentera

Nisse på Mon or: Varför? Ni är chanslösa mot oss. 7-1 i matcher senaste året. Även när vi är dåliga vinner vi mot er.
Kommentera

Nisse på Mon or: snart är det bra idé att Timrå väljer Löven i kvarten...
Kommentera

Mezdah: finns det någon gräns för hur mycket Löven kan skämma ut sig? Gång på gång på gång...vill inte tro att det är medvetet...
Kommentera

Och denna inledning är bedrövlig. Bara bedrövlig. MoDo gör det bra. Men Löven är helkassa nu.
Helt enkelt.
Kommentera

Förlusten mot Hästen tog mig hårt. På det sättet det gick till. Det stör mig att vi har så mycket puck och spel i första och ändå inte lyckas trycka hål på dem.
Jag skulle vilja att vi visar vad vi kan mot MoDo i helgen. Vi behöver dessutom poäng. Men framför allt behöver vi lite feeling.
Kommentera

acerjocke: inga kommentarer 😗
Kommentera

JanneG: gillar de riktiga AIK laget ett klassiskt fint ishockeylag med supportrar över hela landet..... Lär dig krypa, lär dig gå, lär dig älska AIK, från Solna, de andra som kallar sig AIK är inget annat än en allmän idrotts klubb😀😀😀
Kommentera

MrLöven: ja, jag förstår inte varför vi skall dra oss tillbaka och bli så defensiva. AIK gjorde det bra, det gjorde de, men vi släpper på nåt vis in dem till det. Kanske ett bra sätt att spela mot riktigt bra motstånd men lite farligt.
Bra med tre poäng.
Kommentera

Mezdah: vi gav ju bort 1-2! Manberg på vippen att sätta 3-0 precis innan. Vi har trots allt 3-1, hoppas dom kan spela av det här på ett bra sätt i tredje...
Kommentera

MrLöven: åh, det är tufft. Efter chocken i början har AIK kommit igång bra. 1-2 låg i luften. Nu är det bara att vara noga noga för löven och gärna dra upp tempot.
Kommentera

JoseGonzales: Holm också avstängd och backen man lånat från Malmö har återkallats då man fick ytterligare backskada igår mot Djurgården...
Kommentera

Mezdah: Weigel är avstängd idag med Max Lindholm och en till.
Kommentera

JanneG: Jag tycker ni var bra senast mot oss. Läskigt disciplinerade. Weigel känner vi ju till mycket väl, en fantastisk kille. Ingen enkel match.
Men visst inget av lagen har sin storhetstid just nu heller. Minns tiden då ni hade Råttan mfl och vi hade Sundströms. (nu blir man lite tårögd...)
Kommentera

MrLöven: verkligen, men vi är så jävla sköra
Kommentera

MrLöven: Det tror jag också. AIK var bra senast och jag ser inte varför de inte skulle kunna göra en bättre match nu. Löven skall akta sig för att räkna hockeymatte. "Vi slog Timrå och Timrå slog AIK...." Hockeymatte funkar inte.
Puck i mål funkar. Det och endast det funkar.
Kommentera

Lub: det rann väl iväg några mål när man kände att matchen var körd...🤔! Säker på att det kommer att vara helt annat fokus i morgon...
Kommentera

MrLöven: Håller med, men AIK måste prestera ett bättre försvarsspel om de ska kunna matcha Löven...
Kommentera

JanneG: varför tror du det 🤔! Revanschlusten måste ju vara stor efter förnedringen mot Timrå...
Kommentera

Mezdah: imorgon får ni tyvärr lätta poäng
Kommentera

Mezdah: Jesus gav er wallson, Jesus hade fel, jag tycker wallson är en katastrof i media, inte bra för er!
Hoppas han är bättre i omklädningsrummet och rink klubben , jag gillar inte honom
Kommentera

puffe: Men Gud gav oss Västerås. Så att vi kunde få upp självförtroendet lite. Både MoDo och Löven. Men, jag känner inte att jag litar på detta förrän de vunnit några matcher till.. Men alltid bättre med en vinst än ytterligare en förlust.
Kommentera

Mezdah: Finns en gammal skräckfilm från 1979/1980 nåt, bra om man gillar sånt.

'Huset som Gud glömde'

efter det så lämnade Gud MoDo 2016 , så visst finns han, men ingen man kan lita på
Kommentera

puffe: Jo, om vårt kära lag ökade lika mycket i aktivitet så skulle vi ligga bra till. Men detta följer ingen riktig logik. Jag blir mer och mer förvirrad. En sak är jag glad över, det ser inte ut som att vi kommer att åka ur i alla fall. I övrigt har jag ingen aning om vad som kommer att hända. Vi verkar inte kunna skärpa till oss i matcher vi utan tvekan borde vinna. Möjligen vill någon gud straffa oss för vad vi gjorde med Väsby 1988. Det var överkörning det. Ibland undrar jag vad gud håller på för lag egentligen.
Nåja, imorgon har man hämtat sig. Då kanske det är dags att tvätta den gröngula halsduken så den blir mjuk och fin igen.
Kommentera

Eller: Kul att det blivit mer aktivitet på denna sidan
Kommentera

Andersson: Det har väl ingenting att göra med den här matchen. Men du, har du hosta bör du gå och göra ett covid-test.
Kommentera

Andersson: Inte Du kanske, många andra har det låter det som..
Detsamma :)
Kommentera

Pricken: Dahlen var inte speciellt övertygande idag . Har inte tagit ut nånting i förskott , ha en trevlig kväll
Kommentera

Andersson: Ja Du har helt rätt! Herregud Paulin har bara fejkat sina skador och alla andra är bara skit, titta på Per Svenson, vilken lirare, vilket cv han har! Och för att inte tala om Dahlen, han levererar och klarar av att spela i vilken liga som helst!

Förstår att Du tänker som så, men tyvärr det är lite DT över ditt uttalande och går inte ta på allvar ens.. I era huvuden är ni redan i SHL och det ska bli intressant att följa TIK boken här inne om ni misslyckas!!

Nu finns det väll risk att man blir avstängd här inne på Löven boken efter som moderatorn är Tikare
Kommentera

Eller: För Björklöven får ju aldrig domarna med sig i andra matcher ... host ... Poulin ramlar ju om nån är 2 dm från honom o gapar om målvaktsinterference .... o Vesslan är inte bättre han
Kommentera

JoseGonzales: Det är ju absurt hur dåliga beslut de tog, domarna borde granskas i efterhand och inte få döma mer i år.
Kommentera

Eller: Två absurda domslut men vi ska inte släppa in 7 mot Väsby.
Kommentera

acerjocke: Man vad var det för domare? Först utvisning på William Eriksson som får en armbåge i ansiktet och sedan gör Väsby mål på Williams utvisning. Sedan blåser inte domaren av för en solklar icing och Väsby gör mål.
Kommentera

6-7 Tennis ?
Kommentera

Mezdah: oj vad jobbigt att se löven i år, de spelar som juniorer i egen zon, släppa så många mål mot Väsby är helt enkelt underkänt, vi är absolut inte värda att överleva semi i år, jävla skithockey
Kommentera

MrLöven: så klart inte lika tungt över hela serien. Men senare månaderna har det gått ganska tungt. Timrå matcherna var liksom det stora undantaget. Jag tycker löven har haft bra tryck men inte fått ut vad vi borde i resultat, alltså vinna matcher.
Löven kan bättre. Men jag blev bara lite ledsen när jag såg MoDo ikväll. Det skall nog gå över.
Kommentera

« · 2162087 · »