JoseGonzales: Jag såg också det ikväll. Tufft men förmodligen rätt. Laget måste gå först nu. Man kan inte riskera covid-utbrott nu.
Timrå tog hem semin. Det var som förväntat. Men de gjorde det bra. Hoppas vi nu klarar av att göra detsamma. Vi har kapaciteten att göra det, men BIK leker man inte med. De kommer aldrig att ge sig. Bara att försöka vara så stabila vi kan imorgon och försöka vinna i varje moment.
JoseGonzales: ja, så otroligt viktigt! Jag har varit arg, glad, frustrerad och sedan ångest. Och nu glad. Men där släpper vi det. Ny match på onsdag. Man får inte ge dem lillfingret. Två utvisningar - två mål. Men Gu vad skönt att det fanns nog att ta av. Och vi fick ett par överlägsen också. Ny match på onsdag. Då måste vi öppna ordentligt. Inget slarv.
JoseGonzales: Inget är förstås omöjligt; kan vi spela som i torsdags och sätta in puckar i mål som i lördags eller ännu bättre, så vore det fantastiskt. Men, Karlskoga kommer inte att ge sig, så jag tror mer på hårt och tätt och snålt. Jag är glad att vi har två chanser på oss att vinna matchbollen.
JoseGonzales: Game day igen. Jag tror det blir precis som det har varit. Hårt, tufft, målsnålt. Och så vinner ett av lagen pga något flyt eller missflyt. Det enda man kan göra är att se till att man har sin Löven-mugg och halsduk i ordning. Någon som har några andra vibbar än dessa naiva uppenbara?
JoseGonzales: en pärs, ångest-match. Så otroligt skönt att vi kunde ta hem det. Jag är glad att Poulin var i praktform, det gör skillnad. Men BIK kommer aldrig att ge sig, det kommer att se likadant ut i nästa match. Bara hårt jobb som gäller. Hårt jobb och fokus. Lika i serien. Vi måste ha respekt för det och bara jobba på.
JoseGonzales: Känslan är att Löven kommer gå ut väldigt hårt idag, om ni får hål på målvakten relativt fort så lär ni nog kunna vinna med 4-1/4-2 idag, får ni inte hål på honom så tror jag det kommer bli en tuff match men till slut kommer ni vinna med 3-2.
om BIK vinner så kommer det bli i förlängningen för dom känns lite tunna med truppen men dom har sin krigar attityd som man verkligen är imponerad över
Lub: Jag hoppas vi tar den ikväll. Sjukt viktig match. Att ta tre raka efter en förlust ikväll blir otroligt svårt..
Haha löven skickade ut tips för optimala upplevelsen. Tips 5: ”Öppna gärna dörren så det blir kallt och lite fuktigt. Ta ett gäng lagomt osköna stolar med träsmak. Hockey är inte bekvämt. Går det placera bakom en pelare eller nåt annat som skymmer så är det ett plus.”
JoseGonzales: En viktig match, men det är nog inte kört vid förlust. Gäller att se varje match som en isolerad händelse. Gäller att glömma allt som varit och fokusera på varje byte. Mycket ångest dessa dagar.
Mezdah: Lite vinna eller försvinna idag för oss. Förlust idag och det är nog kört. Vinst idag och jag håller oss som favoriter. Fyfan, 8 timmar ångest fram tills matchstart sedan 2,5 timmar ångest minst under match..
Axle San: Tack! Men vi får se. Det är den skräckblandade förtjusningen. Men jag vaknade en gång i natt och tyckte det kändes varmt... Jag avundas inte Brynäs och HV. Jag har sett "mitt" lag förlora många viktiga kvalmatcher under åren. Man klarar det. Men jag har också varit med om helt fantastiska vinster, som motståndarna tyckt varit djävulska. Sådan är hockeyn. Bara att bita ihop. Än så länge finns det matcher kvar att spela.
JoseGonzales: Samt, men lite trist när man tittar på tv-sändning eftersom det blir kassa vinklar. Men Västervik har gjort det bra. Har ett par spelare som spelar hårt ibland fult. Men Karlin ska ha cred.
Lub: Älskar också att deras skärm sitter på kortsidan. Jag älskar dock att det finns sådana hallar i allsvenskan, visar att det inte endast är cash som styr!
JoseGonzales: Har själv upplevt att motståndare fått byta målis och att ersättaren får någon övernaturlig förmåga.
Det finns en risk att detta kan sätta griller i huvudet på Lövenspelarna om de inte gör mål tidigt i nästa match. Har sett sådant tidigare, mycket psykologi...
Lub: Han var en jävla demon. Pratade med en kompis innan matchen och han sa det ”Jag tror fan Steen kan vara en demon idag tyvärr”. Borde spöa honom för att han sa det egentligen..
JoseGonzales: tungt, vi körde på bra i andra och tredje. Surt att det skall vara ett indianpass som fäller oss. Det hjälps inte nu. Bara att ladda om och försöka ta det i nästa match. Det som är bra är att vi fann ett sätt att jobba bort deras uppspel i första perioden. Flera matcher kvar. På't igen.
JoseGonzales: Fyfan vilken spark mellan benen. Dominerar matchen helt och hållet efter första perioden men våra backar gör dom sjukaste bjudningarna jag varit med om. Palmquist och Eronen får rannsaka sig själva idag. Sedan måste vi vara effektivare, det går inte att ha 10 bra målchanser och inte sätta en puck.
Mezdah: Med tanke på den bedrövliga första perioden är behållningen att läsa alla motståndarfans gråta i sina forum för att vi har en restaurang i arenan. Låt alla hata oss, gör oss bara starkare.
Nooky: Tack, jag ser fram emot kvällen med skräckblandad förtjusning. Hoppas på en målsnål, hård men ej ful match. Det gäller att vara noga och jobba stenhårt. Backar vi hem så sätter BIK dit den.
Mezdah: Ikväll tror jag på en tuff batalj men jag tror Löven kommer att vinna med 3-1. Känns som löven på slutet har verkligen kickat igång alla cylindrar och erat lag drar åt samma håll
Game day. Någon som har några speciella vibbar denna vackra dag? Själv köpte jag en påse Lövenchips igår. Kan ge bra effekt kanske.. Jag hoppas bara att grabbarna orkar trampa upp tempot och hålla i hela matchen denna gång. Hela matchen. BIK är mycket fysiska och jag tror kanske Belov kan vara aktuell igen?
Lub: vi tog dem. Men onödigt att släppa in dem nästan igen. De är bra på att kämpa fast sig i zon när samtidigt våra spelare backar hem. Men kändes hårt och bra i första och andra perioderna. Jag gillar Ottosson, han har lite Karlskoga-attityd. Jag tror ni tar Västervik nu. Vi har fortfarande bäst av fem återstående... pepp Löven!
JoseGonzales: Ja, BIK har vind i seglen, men även jag tror att Löven till slut kommer orka mala ner dem. Om bara tempo kan hållas uppe och noggrannhet behållas. Men, vi skall komma ihåg att detta är tvåan i serien, de har gått skitbra i år. Det är ingen lätt nöt.
Lub: Jag tror precis som du att BIK mentalt gick stärkta ur att vinna förra matchen men om Berglund och Larsson missar kvällens match så måste löven vinna. Har dom borta Westlund, Roos och Larsson på backen samt Lindquist och Berglund som forwards borde vår bredd ge resultat i slutändan.
Det är trots allt bäst av 7 så att förlora 0-2 efter två första bortamatcherna är inte något konstigt, det är så det är beräknat. Men en vinst idag tror jag kan vara avgörande för serien!