Gavelo: Grattis, välförtjänt vinst! Var en trevlig match och rolig att se (förutom första skitperioden XD ) och dessutom rätt schysst. Domarna missade en del, mest till lövens fördel tycker jag, men det är ju inte som att pp avgör för dessa två lag XD
Hoppas det fortsätter på samma spår ikväll, fast såklart med vinst för vår del.
TIKTok: Vi måste få se något som kan besegra HV bäst av sju, så hoppet finns hur långsökt det än må vara. MoDo's första igår var en sån period, och hade de inte tagit en så stor ledning hade de förmodligen fortsatt med det spelet i andra och tredje.
Allt som allt gör vi en bra match, det var en rolig match med tempo och mestadels schysst och med bra spel från båda håll. Domarna missade en del men powerplay verkar ju inte ha någon betydelse för dessa två lag dock XD
Ikväll...Vi får se, MoDo förtjänar sina poäng från igår så jag hoppas vi gör oss förtjänt av kvällens poäng. Ska försöka hålla mig positiv!
Mezdah: Dom gled rätt igenom oss, det var tamt som bara den och inget man vill se imorgon. Kommer inte laget ut bättre imorgon vet jag inte när dom ska göra det. Är upp till bevis nu. Jag vill se KRAFT både framåt och bakåt imorgon. Vi ska köra över MoDo över hela isen annars blir jag vansinnig.
TIKTok: håller med. Förutom torsk så var det faktiskt en kul match. Synd att släppa in fyra i första bara. Hade varit kul med mer jämnt. Men löven var för veka eller gick bort sig i försvaret i första perioden. Nya tag nästa match!
TIKTok: Vilken stämning och ÄNTLIGEN en match som sätter Allsvenskan på kartan, 2 bra lag, bra spel, böljande spel och mycket känslor, precis som det skall vara.
TIKTok: Ser allt annat än bra ut för MIK fast dom kommer att få till det. De nya forwardsen som såg bra ut på papperet har inte alls fått till det och backarna saknar tyvärr rutinen från Amner, Masuhr, Nösterbö och den inlånade Lundqvist (nu succé hos oss) och han från DIF (glömt namnet). Kul att se hur Hedberg kommer att hantera det!
MrLöven: Tycker vårt lag är lite konstigt, PP uruselt, virrigt i egen zon har vi varit med om förr, sjuk effektivitet i 5 mot 5 i många matcher och andra gånger händer ingenting framåt.
Upp med PP och bli stabilare bakåt så har vi god chans mot MoDo till helgen.
Soulless: Trots (än en gång) obefintligt PP så glider vi iväg till 8-2, det var hyfsat spel i övrigt.
PP måste göras något åt, det håller inte att fortsätta att bli nollade i PP gång per gång!!!! Verkar inte ens som det jobbas något med PP? Ser ingen förbättring.
JoseGonzales: ja, finns inget som får en att se fram emot nästa period…känner mig klar efter första, jävla skräphockey match efter match…när de andra lagen nu börjat komma igång så lär löven bara rasa i tabellen
TIKTok: löven blir bara sämre o sämre för varje vecka som går…tror jag ger upp den här säsongen snart, är ju rent slöseri med tid o sitta o kika på set här
Walle2: det mesta med laget är kasst. Känns som det är meningslöst att titta mer i år, även om de förmodligen når slutspel från mitten av tabellen så lär det ta stopp där, om inte förr så med 100 säkerhet mot hv71. Meningslös säsong, bortkastad tid också då man inte ens får se rolig hockey.
Mezdah: Vi spelade ändå mycket bättre än mot Troja men skärpan i avsluten var ingen höjdare. Jag tycker Hästen ser hiskeligt dåliga ut i år, kan få kvala.