Klåparna: Då var han ca: 10/ 20 cm ifrån att få den in nacken , tinningen eller i ansiktet och kunnat få hjärnskakning eller en allvarligare skada . Troligtvis var det HV spelarens fel som åkte med ryggen imot Rahimi och hade inte koll på att Rahimi sköt . Tänk om den har hamnat i publiken . För ingen koll hade han vad man kan se och förstå. Lite ansvar har man och tittar upp och ser var man skjuter är det är pytte lite sekunder kvar av matchen på andra sidan av plan . Tänkte han göra mål ? Icing? Vi skiter i det , Rahimi har en jäkla tur varje match eller otur .
KB: Tycker det är extremt onödigt och osportsligt. Men skulle inte vilja att någon i HV blev avstängd för något liknande. Hade han däremot skadat Matson så är det en annan femma kan jag tycka
Klåparna: Nu tycker jag inte att det här skulle ha resulterat i något eftermäle. Möjligtvis en tvåa för osportsligt.
Det är dock löjligt att se hur ni reducerar situationen till att han endast ”skjuter på pucken” eller bara vill rensa, när det finns andra faktorer som spelar in. Samtliga på isen, inklusive Rahimi är väl medveten och inställd på att matchen effektivt är slut vid det där skedet trots att det tekniskt sett återstår någon sekund på klockan. Kollar man på sekvensen så glider han till och med själv runt som att det är slut ett ögonblick, innan han drar iväg skottet. Förmodligen av frustration. Det är jäkligt onödigt.
JonteD: JonteD, nu har du rökt nånting igen. Rahimi kom helt fel in i situationen och jag håller med om att det var riktigt jävla klantigt gjort men Rahimi är aldrig ute efter att skada någon spelare för livet.
Däremot eran Walli-Walterholm gick in med en armbågstackling på vår back Plant som nyss kommit tillbaka till från en hjärnskakning, han har knappt spelat på hela säsongen pga er spelare som förvärrade hans skador. Idiotisk kommentar från dig och du borde rannsaka dina egna först.
Rytter: Fortfarande riktigt klumpigt och ovårdat beteende från HV:s spelare, vår back blev dessutom skadad av överfallet. Skjuta pucken under match är inte förbjudet men bentacklingar är.
8839: Jo klart han var frustrerad men gränsdragningen blir svår om man skall förväntas sluta kämpa när man inte längre har chansen att vinna matchen. När infaller den tiden? Ett lag som ligger under med flera mål i sista perioden kan ha som mål att få med sig sista målet. Vanligt att göra så för att vinna någonting mentalt. I alla fall jag har sett otaliga gånger att någon slänger iväg pucken mot mål när man inte längre hinner spela fram och klockan tickar ner. Hopp om ett Vitrysslandsmål.
Men stänger de av honom för detta så är det ju bara att ta emot. Det handlar ju inte om lag och rätt. Disciplinnämnden bestämmer, that's it.
Jag hoppas bara att Löven inte funderar på detta nu utan bara förbereder spelet inför ikväll. Vilket jag tror att de gör. Med allt hopp om en bättre match ikväll.
Mezdah: Kan genomföras med vilken idiot tackling som helst detta skott .. Så han visste inte att dom låg under och matchen var slut ? Han var frustrerande och över förbannad , .så blit det när man spelar den hockeyn han gör . Synd om honom att han inte kan tygla sitt humör men synden straffar sig själv ..som man säger .
hajraj: jag kollade på filmen efter detta berömda slagskott och min enda kommentar är att jag är förvånad över att de ger matchstraff och ev avstängning för att någon drar på ett skott i slutsekunderna. Hur vanligt som helst när klockan börjar gå ner mot noll att någon provar att dra på sista skottet. Jag trodde att det handlade om gruffet efteråt, men så var det ju inte. Blir Rahimi avstängd för detta är det ju en loss. Nåja, ny match imorgon. Bara att kämpa på som i första perioden. Den tycker jag vi kan ha med oss.
Micke Magic: Tacklingen tar olyckligt, och tror inte Huhtala går in för att träffa benet. Dock har spelarna ett ansvar, och tacklingen kanske var onödig att slutföra. Andra sidan går det så snabbt, det är konstant tävling och fysiskt spel. Enkelt att analysera något efteråt och säga att han gjorde fel i sin bedömning. Dock verkar den inte vara mer än 2min enligt regelboken enligt domarna och situationsrummet.
JoseGonzales: Förstår om du har lässvårigheter, inte lätt när baskunskaper som läsförståelse inte fungerar i vardagen. Jag tänker inte ens besvara något du skriver, eller du kanske inte har förstått att Löven inte längre lirar mot Modo? För din info så fick Löve vidare och spelar mot ett överlägset lag som heter Hv71 och är från Jönköping/Huskvarna. Förstår att hv71 inte är ett lag du har hört talas om när Löven har spelat i pajasligan hockeyallsvenskan
Realisten: Beaudoin* heter vår back som blev skadad av överfallet. Annars har du helt rätt i det du säger. Makalöst, man blir paff av domarsituationen i svensk hockey.
Micke Magic: hajraj: Han träffar Matson i låret. Huhtalas knätackling på Beaudoin som blev skadad anmäldes inte. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Late hit my ass.
Nu har jag sett knätacklingen flera ggr. Huhtala ser Matson klart och tydligt långt innan smällen. OK, tacklingen kanske inte är den fulaste man sett i sina dagar, men påstår man att att den inte åtminstone "halvt som halvt" är medveten, då är man milt uttryckt enögd. En femma är det ju, och minst en matchs avstängning ska det ju vara.
hajraj: Han träffar Matson i låret. Huhtalas knätackling på Beaudoin som blev skadad anmäldes inte.
Det är tyvärr alldeles uppenbart att SHL vill ha upp HV igen, det är tragisk hur tydlig korruptionen i Svensk hockey är. SHL/Förbundet är en klubb för inbördes beundran, där man byter tjänster & positioner mellan varandra. Wettergren, Wessner, Hiljanen, Referensgruppen är fina tjänstehjon som snart tar ett nytt steg upp på karriärstegen efter detta.
Klåparna: Äntligen fick grisen Rahimi sitt straff, han borde fått matchpenalty när han högg dommaren med klubban. Nu fick han det istället när han avsiktligt skjuter pucken för att skada HVs spelare. Dock vet ju alla att ifall Löven ska vinna måste de skada minst 4-5 spelare till, precis som de gjorde mot Modo (Vigge)
Ozzy: Det får inte bli för mycket fokus ditåt från vår sida nej. Men att HV har domarna och hela pamperiet på sin sida är det ingen tvekan om, det är upplagt på förhand att HV ska ha alla fördelar dom kan få oavsett vilket lag dom skulle ställas mot i finalen.
Det är ruttet rakt igenom men vad kan man förvänta sig av pamparna i SHL och domarna?
Klåparna: tycker vi lägger på tok för mycket fokus på domarna vi håller på att låta som vissa modofans lät mot oss,om vi istället fokuserar på vad vi ska göra så blir det garanterat inte sämre