Walle2: Lugn. Vi var klart bättre större delen av matchen men gubbarna kan inte bränna alla lägen dom gjorde. Hoppas de hittar nätet bättre på onsdag..
Liss, det var hans eget val att lämna. Tråkigt, för han var en stor profil och omtyckt innan han svek oss.
Klåparna: Dåligt intresse för analys av matchen här. Löven måste nog steppa upp för att inte bli avhängda i tabellen. Sämsta pp jag sett. Synd att Liss drog iväg.
JoseGonzales: hmm, ja, där har du nog en nyckelpoäng, kanske mer rättvisande att se de två senaste ÅR som ihopslagna och sedan snitta ut det på två år.
Padrone78: Jag har dålig koll men kan det vara så att bidragen betalats ut i efterskott och därför hamnat på denna säsongs räkenskap? Tänker borde ju inte ha fått några bidrag då denna säsong var helt öppen?
JoseGonzales: ändå spännande att man i berättelsen säger uttryckligen att huvuddelen av vinsten beror på bidrag från RF. Och tidigare säsonger utan coronapåverkan inte genererat i närheten ett sådant resultat. :) säger inte att Löven är unika på så sätt…
Soulless: Undrar hur GD agerar om Wallmark skulle vilja spela för Löven i framtiden. Han "svek" ju också löven och flyttade till Skellefteå och sedemera Luleå.
Klåparna: Icing-Ove har alltid rätt, skillnad mot att dryga sej. Men allmänt , Tifon är häftiga, men ibland undrar man om tifo-grabbarna är mer intresserade av sitt lag eller sig själva. Syftet borde alltid vara att få med en hel arena, men tifo-nissar verkar ha en annan agenda emellanåt
Klåparna: Jag var inledningsvis lite besviken på stämningen i den uppskrivna Winpos arena, men efter avgörandet var det rysningar på hur man stannade kvar och hyllade sitt lag. (Fattar dock inte varför du måste peta ner andra för att känna dig bra själv.) Både Hägglunds Arena och Husqvarna Garden kan ha ett tryck som är på toppnivå i Sverige.
Klåparna: Fröberg borde inte fått 2 minuter, men det påverkade knappast matchen. I mitt tycke skulle FBK fått en utvisning för tripping innan precis innan 0-2, och jag antar att det är främst den du syftar på? Där kunde det ha varit 1-1.
Men jag tror att du är lite fel ute om du gratulerar HV-fans till en FBK-seger. Som Martin Thörnberg lär ha sagt på frågan om vilken match som är viktigast att vinna: "-Jag hatar Färjestad, det gör man om man spelar i HV!" Jag höll en tumme för Luleå av olika anledningar.
Men oavsett det så tror jag att det jag och Hajraj opponerar oss emot vad du torgför om korruption till förmån för vissa klubbar, bland annat HV och FBK. Men jag saknar ju två klubbar i ditt resonemang, är inte Frölunda och LHC del av denna komplott också?
KB: Förklaringen jag fick om att löven inte hade något Tifo under slutspelet var att företaget som dom brukar anlita gick i konkurs nyligen och inte hittat någon ersättare. Kan vara 0% sanning och 100% sanning i det, jag vet inte faktiskt. Men brukar alltid vara stort tifo på ståplats men inget sådant heller..
KB: Exakt det där jag menar, det var "brgåvningsreserven" i Facebookgruppem som fixade det där "tifot" och dom som stod för videon också. Sjukt. Kallar man GD för "intelligensreserv" vet man inte vad man talar om.
9682: GD är Löven, annars vore vi som ni i modo eller hv71 och det är det sista man vill. Haha soulless är tappad, dom som tillhör "intelligensreserven" är dom i facebook gruppen och inget annat.
Realisten: Det var tråkigt att ni förlorade! Men som du säg, gäller att få in pucken. FD Lövenspelaren Andreasson bränner bästa läget han hade, lite symptomatiskt!!
Klåparna: japp, bra match med fel vinnare. Men jag måste säga att anledningen till att jag har svårt för FBK är oödmjukhet i den föreningen. Men inget sådant visades igår och sportsmanship visades efter avgörandet. Trist för Luleå som lag, arena och stad att inte få fira guldet. Men de reser sig nog till nästa år.
Klåparna: Löven och Luleå bortdömda mot HV OCH FBK. GRATTIS! ----------------------------------------------------------------------------------- Vi förlorar p g a att Färjestad är effektivare på sina målchanser, och att vi är vad det verkar.. för evigt tycks vara otursförföljda i avgörande situationer... Om det nu beror på det???
Vi har ju aldrig haft mer än möjligen 1 riktigt giftig målskytt i någon upplaga av vårat lag de senaste 25 åren, och då blir det tyvärr på det här viset...
Färjestads första mål är ett flytmål... sen det andra är ett kliniskt avslut. Resten är historia.
Jag trodde att jag skulle må sämre än vad jag gör, men jag vann iallafall några tusen på spel på att FBK skulle vinna, då jag i ryggmärgen faktiskt trodde att det skulle bli så, och visst..., domarna var möjligen ett uns på FBK:s sida sett till hela matchen, men vi förlorar inte p g a dom utan, SOM ALLTID, p.g.a EN ENORM INEFFEKTIVITET, och en vad det verkar ändlös OOOTUR..