Soulless: Ja, faktiskt. Det som stör är hur det kunde bli så svårt att knyta ihop säcken bara. Vi vann ingen tekning de sista fem minuterna tror jag. VIK satsade så klart allt på ett kort, men det är jobbigt att de var så nära att lyckas. Flyt med en seger. Den behövdes...
dempa: Tyckte matchen kändes mycket tryggare än vad resultatet pekar på. Vi har ett bra försvar och drev spelet mestadels men har tappat effektivitet och slarvar i anfallen. Trodde nog vi skulle klara vik enklare och tydligare än vad hittills iaf.
Walle2: Hahah dagens underhållning kommer vara modoboken. Det är ingen armbåge i huvudet och det sade Harald igår också, däremot är den inte rumsren. Men älskar att se alla modosupportrar gråta i modoboken hahah
Klåparna: nån i Modo? nej men han den jättelovande snubben du vet, som fick spela JVM och sen lämnade Umeå så fort han kunde, fick stort skägg och gick tillbaka med jättestort skägg och inget uträttat men sedan beter sig som en liten omogen bebis som ska knuffas vid första bästa playdate i sandlådan.. HAN RAHIMI
puffe: Dominerade fullständigt första fem i matchen och bra första period, vet inte vad dom gjorde i pausen mellan första och andra. Andra perioden, helt utspelade av VIK. Går inte glida runt på 70%, då åker man på stryk. Tredje perioden också dålig men bättre än andra. Allt som allt, underkänt så det skriker om det
Klåparna: ah, det hade jag missat. kul o se ändå! :) tänker på jesper jäger och beliavski och visst var semjonovs med där också? plus nån snubbe i frölundas sportsliga organisation som jag glömt vad han heter.. 1999 var det va?
Pinaceae: Man skäms nästan för att säga det men Lynx-stället var rätt snyggt i matchen. Dom svarta hjälmarna måste ha skrotats bort, jag tror inte klubben var sugen på att handla nya.
Mezdah: snart ett dygn sedan matchen och JFK kan fortfarande inte sluta tänka på Rahimi 🤣😂 Karln är ju som besatt, iof inte konstigt han blir lite betuttad i seriens bästa back men detta är ju sjukt 🤦♂️
Vi kändes stadiga bakåt idag. Vi är bra i underläge. Och i överläge smäller det ganska snabbt när vi lyckats ställa upp. Jag tycker det känns bra. Fint tempo i längre stunder. Bara att hoppas vi får kortare serier än ifjol.
Nisse på Mon or: Ingen aning faktiskt, kommer ändå vara 15e forward när han kommer tillbaka så tror inte han kommer spela någonting mer i år om vi inte åker på riktigt mycket skador
puffe: man kan aldrig så noga veta, men hoppas kan man alltid. Det vore en bra final. Fast vi får skärpa till oss om det skall bli så. Det tror jag vi kan.
Tja, ska man säga något positivt om denna match så fick vi i alla fall träna boxplay. Där var vi i alla fall rätt ok. I övrigt kan man inte vara stolt som det utvecklade sig. Vi behöver kunna hantera även såna här matcher. Men Södertälje ville mer ikväll. Skall bli skönt med slutspel nu. Bara vinna eller försvinna.
Gårdagens match var seg, tycker jag. Ingen prepp för slutspelet, men en säck som skall knytas ihop. Förvånande nog knöt vi ihop säcken utan problem, något som vi haft svårt för. Betydligt intressantare blir sista matchen mot Södertälje. Där är det ett bättre genrep. Bara hoppas att grabbarna kan fokusera. Jag tror dock MoDo tar förstaplatsen i serien, känns som att de har det i sig och är svårslagna just nu.
Från Hörnefors: Tycker du har goda poänger i din kritik. Därutöver alltid tråkigt när retroställ utförs halvdant, borde inte varit så svårt att fixa svarta hjälmar när det finns så mycket pengar över att köpa Americanos för.
Dock imponerande att de lyckades hitta en högupplöst variant av den logotypen, riktigt ont om den varan på internet. Förvisso är det 23 år gammalt material.
Mezdah: Vinst 4-0 mot Nyköping. Segern aldrig hotad. Tack. Ja, tuffare än på ett tag va. Svårt att förutse något alls. Det lär kunna bli hett på många håll.