65selander: Han kanske har kvaliteter som inte har med hockey att göra? Det är väl bara att gå igenom hur spelarna blivit draftade för att avgöra vilka förväntningar man kan ha på laget? Om vi i stort sett har ett helt lag med spelare som gått i de första rundorna så är det ju idiotiskt att säga att vi ska vara chanslösa mot USA.
Hade inte Svt råd att ha EurosportChris och Skrikegård kvar i Kanada eftersom dom nu sitter i en studio i Stockholm och kommenterar Bronsmatchen? Skrikegård sitter mest och berättar alla fel Mårts gjorde i Semifinalen.
Annars är Bronsmatchen ett sömnpiller,Sverige för bra för Schweiz än så länge.
Salle: Har bara sett 1:a perioden och redan där förstod man att domarna inte håller måttet när såna här stora turneringar går i Kanada. Man ville ha Kanada och USA i final och domarna gör alltid sitt för att det ska bli så. Försöker absolut inte skylla förlusten på domarna trots att jag inte sett mer än 1:a perioden, men just domarbiten än nåt man irriterar sig på lika mkt varje gång i dom här sammanhangen. Att Sverige sen i vanlig ordning har svårt mot transatlantiska läg när det verkligen gäller, förvånade mig inte speciellt mkt. Nu återstår bara att läsa svensk medias sågningar och och dom sedvanliga katastrofrubrikerna efter att man själva bidragit till att skriva upp det svenska laget efter alla enkla vinster fram till semifinalen.
Tyvärr förlorar vi rättvist. Inviduella misstag avgör. Att sen domarna var kassa mm kan vi bortse ifrån. Så är det ju alltid så länge vi är "over there". Blir istället ett enkelt brons och sen en grym final. Tycker j-t synd om Lander som var överlägset bäst i Swe. De andra "Lirarna" var väldigt bleka.
RavenLord: Trist, USA har varit värdelösa och är inte värda att ens gå vidare, maken till talanglöst gäng har jag sällan skådat. ' Sverige är klasser bättre
Oavsett vad resultatet blir så MÅSTE ju sverige lämna in en protest mot domarna i denna matchen, inte för att det förändrar medaljskörden eller så utan för att dom har varit så urusla att en avstängning (lååååååång) borde vara på sin plats, de förtjänar fan inte ens att döma korpen...
HEJA USA!! Skulle vara så skönt om Kanada kunde bli knäppta på näsan trots hemmaplan och förmodligen massa fördelar..
Redigerad kommentar