Juniorhockey

3180 inlägg · 143 ämnen

Junior VM

« · 1107471 · » Till forumet

Sv: Junior VM

65selander:

Bring'em on!

Kommentera

Strax över 453 000 i publiken i JVM, det är inte kattskit det.
Kommentera

qslig: ja fy vilken skön seger och vilken Måndag natt det kan bli nu.
Kommentera

mangan: Jäkligt skönt men det där med Lasu såg inte alls bra ut. Så som han haltade såg det ut som en rejäl skada. Han hade behövts mot Kanada? men är nog tyvärr borta för mera spel.
Kommentera

Efter att ha sett tre perioder Rögle - Timrå så var det riktigt kul att se en sån bra match som Sverige vann ikväll.  tack för underhållningen och det grymma dribbelmålet.
Kommentera

Går Kanada - Ryssland på webben?
Kommentera

Hör iaf Wikegård så mycket hellre än ex Curre lundmark..Fy fan han förstörde verkligen matcherna tidigare(hoppas verkligen han slutat) svamel och aldrig något negativt,ut och kramas pojkar kan jag tänka mig han säga i en periodpaus då han va trnare ,kärringen som komentera ihop med han var mer man än han.
Kommentera

Bissett19: Den börjar 01.30 svensk tid.
Kommentera

mangan:

Hur dags är Kanada-Rysslandsmatchen?
Kommentera

Haha! Spela hockey kan de småpojkarna, men några sångare blir de då banne mig inte. Men oh så skönt att se de nöjda ansiktena. Ja, förutom Mårts då, som ser ut som om han just ätit 10 citroner.
Kommentera

Poffa: Ja hans ansiktsuttryck såg inget vidare roligt ut när han haltade ut där, Nicklas. Hoppas inte att något gått sönder bara för han lär behövas i finalen.
Kommentera

Poffa:
Sikken match! Trots Wikegård.
Kommentera

Och vi är i final. Skönt, så skönt.

Såg märkligt ut med Lasu nu när man fick se sekvensen. Knä eller fot som vred sig. Frågan är om han fastnade i isen eller att han hakade i slovakens skridsko.

Kommentera

Poffa: Phuuu. Skönt att det avgörs innan hjärtat når 300 slag....
Kommentera

Slovakien tar målvakten och får utdelning. Samtidigt så haltade Lasu ut i omklädningsrummet. Någon som såg vad som hände?
Kommentera

Sanslöst läckra dragningar av Tedenby innan målet där. Det såg inte bra ut för Lasu, förresten. Ajajaj. Otursminut just nu. HÅLL I!!!
Kommentera

Bissett19:
Sanslöst!
Kommentera

Metal Guru:

O vilka Krobbedragningar av Tedenby!!
Kommentera

MEN JAAA! Skapliga dribblingar av Tedenby. OJOJOJOJ!!!
Kommentera

Metal Guru:

Har du inget Wikegårdsfilter?

Fan vad gött med 3-2,längesen man jublade så mycket över ett mål av en HV-spelare.

Kommentera

Ullström gör målet.

Kommentera

JAAA IGEN! Nu börjar vi visa hjärta, vilja och jävlar anamma.
Kommentera

Fel tillfälle att påpeka, men om Wikegårdspojken hade coachat mindre och kommenterat mer hade min tv-match blivit mer njutbar.

Kommentera

Bissett19: Nu kör vi. Inte slappna av nu utan dunka på framåt.
Kommentera

Så jävla rättvist!!!!!!!!11111
Kommentera

JAAAAA!
Kommentera

Bissett19: Dom spelar som domarna tillåter. Gissa var ribban kommer att ligga för kanonmaten som ska möta Kanada i finalen.
Kommentera

Jajjen:

Slovakerna hakar sej till finalen.
Kommentera

RavenLord: Kanada är ett skämt som hockeynation. Får hoppas att ryska rubel snor hockeymakten av dom till slut.
Kommentera

ante08: Näää de var ju helt stensäkra efter den 5sek långa videokollen dom gjorde ;)
Brukar ju ta evigheter att granska en del solklara saker,det ska granskas och tittas ur alla möjliga vinklar innan man tar ett beslut,men inte här inte ...så vet inte vad det får en att tro
Kommentera

RavenLord: målet skulle ha godkänds domarskandal.
Kommentera

Tomten inför matchen sa att iom Kanadensare som domare blir det en match där man tillåter tuffare tag..menade han med det fega tag som hakningar och slag med klubban och skit.
Gå in och kör över slovaker och domare nu i tredje
Kommentera

nixXz: nä det känns inte bra det här. Känns som vi kommer att förlora i sudden i den här matchen.
Kommentera

Hård: Jag trodde svenska domare var dåliga. Dom här kanadensarna är ju ett skämt. Försöker dom skräddarsy finalmotståndarna till Kanada. Jävla mygelland!
Kommentera

Pääjärvi hänger minst en om han fortsätter sina raider mot mål.
Kommentera

Känns inte bra, tror dom inte kommer kunna fixa detta.
Kommentera

falo: ja vi får hoppas att Sverige kommer lite mer rakt på mål i den sista perioden.
Kommentera

ante08: Givetvis så har domarna påverkats av Canadensarna som INTE vågar möta sverige i en final. Men jag hoppas att de får stryk av ryssarna i nästa match.

Det här vänder vi..

Kommentera

Förjävligt att domarna tillåter alla dessa fasthållningar och hakningar. Gynnar ju inte precis lag som Sverige utan snarare Slovakien.
Kommentera

ja men i övrigt så är ju dommaren kattastrofalt dålig som tar svenskar utv men inte likvärdiga slovakiska *suck*
Kommentera

Ja domarna är inte bra. Men vi måste sätta chanserna
Kommentera

Poffa: Oj oj oj! Det är nu som det känns som att ES-domarna håller hygglig kvalitet. Hoppas bara att domaren kommer att stå i skamvrån i 18 min.
Kommentera

Poffa: Var väl nästan så att den gick när han sköt. Taskigt värre att 2-1 kom när sverige hade en spelare färre pga att domaren inte kan se att Möller hade sin klubba efter isen.

Jag kan inte tro att man skulle låtit bli att gå ut för att se en förlustmatch. Det kommer bli vinst.

Kommentera

Poffa: man kan då tro att det är Lärking som dömer. Sämre domare får man leta efter.
Kommentera

Poffa: otur så det pissar om det ! ett felaktigt utv som det blir mål på..
SEn vart det på det berömda håret för ett 2-2 mål !

Nej fy kom igen nu SVERIGE !!!!!!
Kommentera

Fan, all skit går ju emot. Tungt med utvisningen som var felaktig med mål som följd, GRGRGRGRRRRRRR.
Kommentera

Metal Guru: Nä, det är väl rätt också. Tyckte mig höra signalen innan pucken är inne.
Kommentera

Poffa:

Inte mål.

Kommentera

Poffa:

Mål?
Kommentera

En felaktig utvisning följt av dåligt BP och så är vi i underläge igen. Sverige måste upp tre hack för att vinna detta. Huvva!
Kommentera

« · 1107471 · »