Juniorhockey

3180 inlägg · 143 ämnen

Junior VM

« · 962056 · » Till forumet

Sv: Junior VM
Hedman med i All star team vilket skämt, inne på alla Kanadas mål idag, bjuder på 3an.
Han lär ju bli påmind i varje närkamp resten av säsongen, hånad av publiken på alla bortamatcher
Kommentera

ajon:
Ja, du kunde ha kommit över på en hämtpizza.
Kommentera

Et tu Brute: Kul att se de ditresta kanadensarna applådera Sverige när de fick medaljen.

Kul även att se deras coach vara lite stor i segeryran.
[url=tsn.ca/world_jrs/news_story/?ID=226550&hubname="The Swedes were unbelievable in the third period and we couldn't beat them," coach Craig Hartsburg[/url]
Kommentera

Metal Guru: ja tänk vilken fest vi kunde ha haft nu om dom hade vunnit.
Kommentera

Bissett19:

Knappast. Den största chansen att vinna J20-VM infaller de närmaste tre åren. Men du är väl begravd i 08-journalistikens retorik om den svenska hockeyns snara undergång.
Kommentera

ajon:
Jag tycker vi klandrar Sverige för att de inte förgyllde vår lördagskväll.
Kommentera

Jajjen: öh jag fattar inte ens hur du kan klandra. Enroth för förlusten idaghan var då en av dom bättre på plan. Ska man klandra nån så är det ju Hedman man ska klandra han skulle ju. Ha täckt upp bätrre på sista målet.
Kommentera

ajon: Det var åtminstone 4 svenskar som fattade felbeslut vid det avgörande målet, så att peka ut en ensam syndabock är vara fjantigt. Synd var det dock.
Kommentera

ajon: Det var ingens fel. Det var flera mindre bra insatser som ledde fram till målet. Svensken som tappade balansen nere i hörnet som gav Canada chansen att komma upp i banan, Hedman som inte kliver fram och täcker första stolpen och Enroth som inte har flytet. Lägg till detta en Knickedick som med lite flyt och en j-a massa anamma knappt får in trissan.
Kommentera

ajon: Enroth var 86-procentig, Mason var 93-procentig. Hade Enroth haft bättre stats hade Sverige varit världsmästare.
Kommentera

ajon: håller med, det är samma sak som han gör hemma i modo.
Kommentera

Jajjen: hur kan ni säg att det var Enroth fel att vi förlorade. Det var ju snarare Hedmans fel han skulle ju täckt upp bättre tycker jag,
Kommentera

NuMo: Word på det!

Nu blev det natta!
Kommentera

Jajjen: Jag kan inte lasta målvakten på något mål. Det är försvarsmissar, där man naivt inte tror på den typen av mål.
Kommentera

Ambroo: Skall man se något positivt så är det att de här killarna aldrig mer kommer att ge sig lättvindligt. Det är för jobbigt och försmädligt. Därför är många av de här killarna ikapp när de blir seniorer. De kommer heller inte att vara bortskämda.
Kommentera

NuMo: Vem lastar enbart Enroth? Hade han varit lika stensäker som i Tälje hade han tagit 2 av 3 mål idag.
Kommentera

NuMo:

Jonte Carlsson o Victor Hedman står ju o peta sej i näsan framför målet.

Riktigt trist,en sån här bra chans att vinna ett J-Vm lär dröja många år.
Kommentera

Wayne Gresky: synd att Hedman skulle göra den där Tabben så att det blev mål.
Kommentera

Metal Guru: Jag trodde, som bäst, på kvart.
Kommentera

Salle: Det är den Hedman vi är vana att se i MoDo. Om 5 år skulle han aldrig fatta samma beslut. Surt slut på en fantastiskt spännande match i en oerhört underhållande turnering. Fan!
Kommentera

EfordeM:
Thumbs up för killarna. Jag trodde INTE på en final innan turneringen.
Kommentera

Jajjen: Det är snarare en försvarsmiss, varenda gång. Hur skall man kunna lasta enbart målvaten för det här?
Kommentera

Salle: jo jag också dom har gjort en bra turnnering synd. Dock att det ska avgöras på ett skitmål,
Kommentera

Självklart är man stolt .. men man lider likaså med grabbarna, denna bragdturnering skulle ha fått krönts med ett guld.
Kommentera

Förlust för ishockeyn varje gång Kanada vinner. Sverige måste ha en bättre målis för att rå på flytkanadicker.
Kommentera

FANFANFAN!!! Tre, nästintill, identiska mål som inte ska vara mål överhuvudtaget. Det är lätt att såga Enroth och backarna vid dessa mål, men dessa killar ska hyllas, hyllas och åter hyllas!
Kommentera

Otroligt tungt att tappa in den där pucken.

Som helhet måste man ge laget all heder åt den här turneringen, men som sagt...det känns tungt nu.
Kommentera

Salle: Nej absolut inte. Så här går det ju till. Det handlar inte om hundradelar. Kanada lägger in pucken värdelöst framför stolpen sen köttar man. Plötsligt så är motståndandarna gjorda av tuggummi. Det är en utpräglad taktik och Sverieg tror inte att det fungerar i sin naivitet.
Kommentera

Vilket jävla skitmål. Dom är glada nu på TSN kan jag informera om.
Kommentera

Salle: Så jävla tung jävla skitmål från Canada.
Kommentera

EfordeM: tabe av backen i hörnet. Klent av Hedman framför mål och oflyt för Enroth.

Men jag är ändå stolt över grabbarna. Jävligt Stolt.
Kommentera

NuMo: Hedman skulle kunna blocka stolpen och då skulle det inte hänt nått.
Kommentera

hur gick det där till egentligen..?
Kommentera

EfordeM: fyfan vad Orättvist.
Kommentera

NuMo: Dags för en Wassberg/Mieto... Fast knickedickerna är inte så stora människor.
Kommentera

SATAN VAD ORÄTTVIST!!!!!
Kommentera

Salle: Sicket j-a skitmål... IGEN!
Kommentera

Et tu Brute:

Ett äkta Kanadamål. Sverige får skylla sig själva. Första stolpen alla målen.
Kommentera

Salle: FAN!!!
Kommentera

Salle:

Det här gynnar oss verkligen. Det är egentligen bara så här vi kan vinna. Laget finner energi i motgångarna och reser sig kollektivt. Det här är Mårts specialitet, men passar väl också det svenska lynnet perfekt. Vi är gula som kycklingar, men fightas värre än stridstuppar. Gud ske lov att vi inte ha Nicke Lilltroll i båset. Hans fokus hade förstört det här totalt.
Kommentera

Ambroo: Hoppas hemmalaget vinner även denna gång. Men då jublar vi unisont för en gång skull. :-)
Kommentera

NuMo: Ja det här är lika äckligt som sjunde kvarten i våras, faktiskt!
Kommentera

NuMo: jaa, jag hörde det. men marie sa först att det skulle vara 10 sen straffaer: P
Kommentera

Ambroo: Jag är riktigt nervös. Det var jag inte tidigare idag. Men å andra sidan så trodde jag inte att svenskarna skulle kuna resa sig ikväll. Desperation är en fin liten uppfinning vår skapare uppfunnit.
Kommentera

NuMo: Helt rätt, men det känns ändå som 60-40 i favör för oss. Rädslan hos mig ligger i hur domarna ska klara pressen. Det här får bara inte sluta i en skandal.
Kommentera

oscaaaar: Nix. Man säger att det är tjugi minuter i finalen. Men det olyckliga i det är att Kanada nu hinner gå in och samla sig. Utan spolning så hade Sverige verkligen haft momuentum. Kanada är skärrade.
Kommentera

Ambroo: Håller med vinner dom det här måste det ju bli bragdguld till småkronorna.
Kommentera

NuMo: det var bara 10 minuter sen straffar.
Kommentera

Modoante: Det är en bragd och vinner man blir det dubbla guld. Förutom VM-guldet så måste ju bragdguldet vara givet!
Kommentera

NuMo: Skit i siffror, in med pucken bara.
Kommentera

« · 962056 · »