Det är väl lite av kanadensarnas problem och ha så varit i många år att de gärna slåss eller spelar fult om de förlorar.Lik förbanant gillar man deras respektlösa fysiska hockey många gånger. Minns ett JVM där alla spelare slogs med varandra, tror det var ryssland de mötte!
Frisco: Våra juniorer håller överraskande bra ikväll i genrepet mot "fantastiska" Kanada. 1-2 är ställningen efter två perioder, skotten 26-15 till Sverige (17-5 i andra perioden)!!! Det svenska målet inspelat av Jonas Ahnelöv.
Alla matcher är inlagda. Dock är det svårt att skriva in lagens namn i matcherna efter grundserien så där står det endast en massa bokstavs och sifferkombinationer. Dessa ändras naturligtvis när grundserierna är färdigspelade. Man kan dock redan nu skriva in resultaten och försäkra sig om att man inte missar att tippa.
Grupp A Kanada USA Sverige Slovakien Tyskland
Grupp B Ryssland Finland Tjeckien Schweiz Vitryssland
Inte förvånande att Andersen skulle få lämna men Ritola trodde jag i ärlighetens namn inte skulle få gå från truppen. Han har spelat opp sig betydligt de matcher han varit med men det räcker tydligen inte för Bendelin!
JimmyH: Starkt av Bendelin ändå att våga peta Modig eller Gistedt.. då Enroth är ett år yngre och spelar i allsvenskan. Jag har hela tiden hävdat att han är den störste talangen och jag tror absolut han har överlägset största högstanivån.
mattias - 74: Det är väl klart att vi förmodligen inte kommer att vinna junior-VM. Det vore ju en jätteskräll!
Däremot så ser jag att vi har en rimlig medaljchans den här gången, medalj är ju något vi inte tagit på snart 11 år i den här turneringen.
På de senaste 10 turneringarna så har vi tagit oss till semifinal två gånger och båda gångerna blivit 4:a.
Men vi har Bäckström, Berglund, Hörnqvist och förhoppningsvis Bergfors framåt och bra målvakter bakåt.
"Modig ocg Gistedt" säger Wennerholm, själv anser jag att Södertäljes Jhonas Enroth den bäste målvakt vi har under 20 år, han räddar nära 94% av skotten i Allsvenskan. Han har dessutom ALLTID varit magnifik i j-landslags sammanhang tidigare vilket man inte kan säga om de andra två.
Rayman: Sveriges chanser? Mjaa....Bronspeng kanske, med en portion flyt förstås.Men inte helt omöjligt! Målvakterna kommer att bli snorviktiga, kan dom spela på topp då är mycket vunnet.