Juniorhockey

3180 inlägg · 143 ämnen

JVM På TV

« · 1107543 · » Till forumet


Sv: JVM På TV
Tur Markström är van och härdad av att bli påkörd ifrån mötena med Luleå ;)
Kommentera

Sv: JVM På TV
Poffa:

Tråkigt att de två bästa lagen i världen inte får göra upp med rättvisa förutsättningar,två fjantar i randigt pallar inte trycket.
Kommentera

Sv: JVM På TV
RavenLord:
tycker någon modig svensk skall köra över deras målis nu,,det är dags..
det straffar sig ju inte iaf.
Kommentera

Sv: JVM På TV
RavenLord: Det här saknar motstycke i hockeyns historia (för att använda ett modocitat).
Kommentera

Sv: JVM På TV

RavenLord: Dom kör på Marklund igen och det händer inget.

P I N S A M T !!!

Kommentera

Sv: JVM På TV
Henksh: Nej nej fy fy Målvakten är helig där på nadra sidan pölen.................Men va fan hur kan han ta ut en svensk oxå...ska ju va solklart 5 mot 3..... när ska dom klara av att vinna något av egen kraft
Kommentera

Sv: JVM På TV
domare som står i mot trycket?
My ass....
Kommentera

Sv: JVM På TV
Bra jobbat domarjävel.
Kommentera

Sv: JVM På TV
Nu tappar domarna matchen.
Kommentera

Sv: JVM På TV
RavenLord: Kan inte någon crosschecka deras målvakt in i omklädningsrummet...??? Hårt som fan när han inte är bredd och helst bakifrån...!!
Kommentera

Sv: JVM På TV
Vilket jävla tattarfolk
Kommentera

Sv: JVM På TV
RavenLord: jag hade kunnat ställt min gamla dammsugare i deras kasse o det hade stått samma resultat...och nu ska det kurras!!! PROPPA dom....
Kommentera

Sv: JVM På TV
Vad spelar de för roll att vi har den överlägset bästa målvakten då det skulle räcka för Kanada att ha en träplint i målet...sätts ju inte på prov alls
Kommentera

Sv: JVM På TV
Poffa: Eller varför inte båda...!! Känns som lite slarvigt powerplay med avslut i dåliga lägen....mera AVSLUT!!!!
Kommentera

Sv: JVM På TV
Och publiken buar så fort Hedman tar i pucken. Ett bra svar på det är att göra mål, Hedman. Eller tackla en motståndare in i nästa vecka.
Kommentera

Sv: JVM På TV
Henksh: Alldeles för mycket kanadaspel från sverige redan nu. Vi checkar och tacklas och tappar folk. Vi behöver tänka mer.
Kommentera

Sv: JVM På TV
Poffa: Egentligen borde dom in o proppa ett par spelare men då faller vi väl bara ännu mer in i deras speltyp....!! Gnugga på som faaan o tryck in tre snabba så att det blir knäpptyst i arenan...
Kommentera

Sv: JVM På TV
Poffa: Det har de aldrig kunnat. Som adrenalinstinna stockholmssupporters. Patetiska men får tyvärr energi av svineriet. Det är det som är det märkligaste
Kommentera

Sv: JVM På TV

Lumber Jack: Det är trist att Kanada, denna stolta hockeynation, inte kan bete sig bättre. Publiken är rent pinsam.

Nu blir det tufft.

Kommentera

Sv: JVM På TV
Poffa: Och så gör han mål istället för att sitta av två minuter...jävla pajas domare...stå upp mot hemmatrycket!!!
Kommentera

Sv: JVM På TV
Poffa: U P P F Ö R S B A C K E!
Kommentera

Sv: JVM På TV
Poffa:

O han som skulle sitta på en tvåa gör 2-0.

FAAAN!!
Kommentera

Sv: JVM På TV
Bra att Viktor står upp för Markström. Rent ut sagt dåligt att Esposito inte åker ut.
Kommentera

Sv: JVM På TV
MorganaLefaey: ja dom behöver nog lugna ner sig lite nu i andra...inte falla in i "dickernas" tempo och spel. Då kan det bli riktigt bra svensk spel..!! Ser redan bättre ut efter första minuten....hahaha....
Kommentera

Sv: JVM På TV
Henksh: Känns som kanada haft ruskigt många fler chanser, men spelet i sig håller sverige i. Hade man bara låtit bli att vilja ha sådan fart och vilja så man skippar tänkandet så hade man säkert gjort bättre ifrån sig.
Kommentera

Sv: JVM På TV
Henksh: Japp...säg bara inte att pappan var pilot också!

Skämt å sido - trist naturligtvis - men du har rätt i flaggviftar teorin
Kommentera

Sv: JVM På TV
lincoln: Visst är det så...!! Hela sändningen drogs igång med ett hjältereportage om en spelar vars pappa höll på att dö...!! Dvs ett program upplägg i sann amerikansk/kanadensisk hjälteanda, nästan vibbar från gamla filmen "Independence day"...om du sett den!! Dock måste jag medge att kanada är ruskigt effektiva på att skapa chanser hela jävla tiden...
Kommentera

Sv: JVM På TV
Henksh: Patetiskt i så fall. sverige är ju numret större utan tvekan. Sedan är Canada alltid Canada
Kommentera

Sv: JVM På TV
Bissett19: Hedman är majestätisk - Kenny Jönsson vibbar där
Kommentera

Sv: JVM På TV
MorganaLefaey: Vi kommer inte in på mål riktigt, bara grabbarna löser det så går det vägen.
Kommentera

Sv: JVM På TV
MorganaLefaey: Såg att du frågade efter länk med canadakommentatorer... jag kollar på denna länk samtidigt som SVT.. atdhe.net/
"Experterna" tycker att kanada styr matchen hittills....
Kommentera

Sv: JVM På TV
MorganaLefaey: Rätt så. Helt enig. Tyvärr spelar vi Canada hockey utan att skapa chanser. DE är sylvassa så snart de får en spelvändning.

Gäller att vi får hål. Har en känsla av att Sverige kan vinna stort om vi bara får hål.

I vilket fall så är det imponerande att se Canadas förmåga att skapa farlighet i varje spelvändning
Kommentera

Sv: JVM På TV
lincoln:

Jo det har varit för många adrenalinstinna Småkronor i första,nu gäller det för Mårts att stoppa ner varsin ispåse i varderas brallor.
Det är ju bara Erik Karlsson o Victor Hedman som vågar hålla i pucken.

Känns rätt skönt att det "bara" är 0-1 i baken.
Kommentera

Sv: JVM På TV
lincoln: Sitter det svenska passningsspelet och vi kan hålla oss borta från utvisningsbåset så vänder vi detta. Kanada är inte bättre än Sverige, men j*****gt mycket effektivare.
Kommentera

Sv: JVM På TV
Inte en enda målchans i första perioden för sverige
Kommentera

Sv: JVM På TV
lincoln: Sverige är bättre, men de verkar ha skruvat upp farten för mycket för att tänka riktigt och det medför en del strul i defensiven. Ack va farliga kanadensarna är när de får ställa om. Men Sverige har lite problem att komma till de verkliga chanserna.
Kommentera

Sv: JVM På TV
Bissett19: Sverige är ju klasser bättre i spelet ute på banan, men Canada grymma när de går rätt på mål. Jag vill (och tror )att vi kan slakta Canada i denna match. Sådan klasskillnad verkar det vara spelmässigt, om ni frågar mig.

Det handlar om huruvida vi lyckas få ner deras adrenalinnivå och få utdelning på vårt tempomässiga övertag
Kommentera

Sv: JVM På TV
Poffa:

Av en Subba oxå:(
Kommentera

Sv: JVM På TV
Poffa: När man ser reprisen från blålinjen så ser man ju att pucken går ut ur målgården och därmed offside i målgården. Skit också.
Kommentera

Sv: JVM På TV

MorganaLefaey: Här kan du nog kolla.

Och där låg vi helt plötsligt under.

Kommentera

Sv: JVM På TV
Frisco:

Tror du på Kanadickerna?
Kommentera

Sv: JVM På TV
Någon som vet om man kan få in matchen över nätet med kommentatorer från Kanada? Vore roligt att hoppa in och titta lite för att höra deras analyser om sverige leder.
Kommentera

Sv: JVM På TV
mangan: Trodde jag blev blind när jag såg den utstyrseln. Men härligt med lite patriotism.
Kommentera

Sv: JVM På TV
Sångträning:

O Canada!
Our home and native land!
True patriot love in all thy sons command.
With glowing hearts we see thee rise,
The True North strong and free!
From far and wide, O Canada,
We stand on guard for thee.
God keep our land glorious and free!
O Canada, we stand on guard for thee.
O Canada, we stand on guard for thee.
Kommentera

Sv: JVM På TV
mangan: Wikegårds skjorta och slips är ju klockrena.
Kommentera

Sv: JVM På TV
ante08: SVT Play sänder matchen de också.
Kommentera

Sv: JVM På TV
ante08: för er som inte skulle ha tillgång till en tv. Så sänder även Radiosporten nattens final.
Kommentera

Sv: JVM På TV
Projta: Jag satt precis på en balja här också. Tur man har haft semester över helgerna och lagt om dygnet litegrann. Jobbigt att vända tillbaks det innan onsdag bara..... :-)
Kommentera

Sv: JVM På TV
ante08: Heja sverige !!! nu åker kaffet på =)
Kommentera

Sv: JVM På TV
ante08: skulle vara skönt om Sverige gjorde 1-0 också. Så inte Canada gör det då tror jag att det blir jobiggt. en timme kvar nu pu.
Kommentera

« · 1107543 · »