Juniorhockey

3180 inlägg · 143 ämnen

McDonalds Camp Härnösand 21-23/11 J19

324422 · » Till forumet

Sv: McDonalds Camp Härnösand 21-23/11 J19
Marre: Broman fick följa med en helg och lira 2 J-20 matcher om jag inte missminner mig, det var bortamatcher, så jag vet inte hur mycket Broman fick lira. Han har säkert gjort bra ifrån sig i J-18. Får vänta och se nu om han kommer med i landslaget. Tänker gå på J-18 hockey när J-18 Allsvenskan drar igång efter jul.
Kommentera

Marre:
anledningen till att Zackrisson inte får lira med J20 är ju helt enkelt för att konkurrensen är för hård. Hade inte Starkov och Madsen signat med Frölunda hade han nog fått plats, men nu så är konkurrensen för tuff. Inte ens 86:an John Wikner är ju helt ordinarie.
Vad jag förstår så har Zackrisson spelat jäkligt bra med J18-laget och det är väl inte helt otänkbart att han får chansen att visa upp sig mer i J20 senare den här säsongen.
Är dock relativt säker att Zackrisson hade varit ordinarie i de flesta andra J20-lag i serien.
Kommentera

AudibleGiraffe: Du verkar ha bra koll på Frölundas junisar, hur går det för Henrik Broman?? varför får inte Zackrisson spela j-20.
Kommentera

AudibleGiraffe: De 85:or som saknas är de som spelar en träningsturnering med J 20 i Finland i helgen + Robert Nilsson. J20- tränarna för HV71 och MIF ska leda sydlaget och Bendelin och övriga i landslagsledningen ska ta ut spelare till J19 och J20 landslaget.
Kommentera

AudibleGiraffe: Regionslägren för 87orna är väl iaf redan uttagna.
Kommentera

Martin S:

Karl Johansson lirade med Löven/Teg i SuperElit ifjol och har figurerat lite i Lövens A-lag under hösten.
Fyra matcher, en assist.

Niclas Loob har gjort fem mål på åtta matcher med Skåre i division 1 och är deras bästa målskytt. Han ligger högre än Mikael Johansson (Detroits draftskräll i somras) i den interna poängligan.

Att Öberg kommer med är inte så konstigt i sig. Killen var ett stående inslag i 85-landslaget ifjol, så det är egentligen inte konstigt om han finns med för att visa upp sig när över 40 killar från årskullen tas ut.
Kommentera

Johan P: Känns som om Syd kommer vinna de här matcherna.
Saknas väldigt starka namn från båda lag.

Undrar förresten när McDonalds cup(J-17 ) och lagen tas ut?
Det kommer bli en stor fight där bland 87:orna om vilka som får spela i landslaget.
Kommentera

Johan P: En ganska väntad trupp. MODOs 85or är inte så starka och ganska naturligt att Öhman och Brancalion är med som har varit MODOs två bästa 85or i höst. Personligen blev jag lite överraskad att Mikael Öberg är uttagen, jag trodde han helt hade fallit bort från alla diskussioner. AIK Härnösand har ju floppat i höst så jag antar att iallafall Öberg har gjort en bra höst eller är han uttagen på gamla meriter? Niklas Loob är väl Håkans son? Är han en talang eller med pga sitt namn?

Calle Johansson är ett nytt namn för min del, någon som vet något mera om han?
Kommentera

Johan P: Adrian Ahrling spelar i Timrå
Kommentera

McDonalds Camp Härnösand 21-23/11 J19
Lag Syd
MV Kristoffer Heino Lindberg VBK
MV Martin Spångberg VFHC

B Tom Linder Oskarshamn
B Geremias Augustin Växjö
B Björn Gustavsson VFHC
B Markus Kiikane MIF