Juniorhockey

3180 inlägg · 143 ämnen

TV Pucken 2004

310170 · » Till forumet

Sv: TV Pucken 2004
Martin S:

Det enda jag vet är att Robert Nilsson kunde spelat för Dalarna när han spelade för Sthlm, så bevisligen får man välja var man vill spela av ställen man lirar i förtillfället och stället man lirade i säsongen innan.

Har inte hört så mkt om vilka som har tänkt att hamna var. Men jag skulle förvånas om inte Varbergs John Sandsjö hamnar i Frölunda och mest troligt hamnar väl Fredrik Johanssons kusin Jocke Andersson där också, om dom nu vill ha spelarna i fråga vill säga.

I övrigt vet jag inte så mkt om vilka som hamnar var. Men jag tror alla de starka medelpadingarna stannar i Timrå. Finns liksom ingen större anledning att byta stad när laget lirar elitseriehockey och i J20 SuperElit.

Skulle dock förvånas om inte några Sthlms-killar hamnar i Leksand och Modo. Alla Lidingö-killarna t.ex har ju ingen som helst anledning att stanna i Lidingö och några av dom måste ju ses som högintressanta för vilket svenskt lag som helst.

Sen finns det ju ett gäng andra spelare med, vi kan kalla det dålig klubbadress, som man nästan vet flyttar till ett större lag.
Chris Nybeck gjorde ju bra ifrån sig poängmässigt. Han lirar ju för Alvesta och lär ju flytta. MIF eller HV?
Alcén spelar ju förstås inte kvar i Sandviken nästa säsong och där är det väl nästan givet att han hamnar i Leksand med tanke på att brorsan och farsan (eller om han bara var morbror/farbror) redan är i föreningen.

Patrik Berglund i Västerås är ett annat namn som är oklart vad det blir av. Stannar han verkligen kvar där nu när han inte vet om VIK:s J20-lag kommer gå upp igen eller inte? Vore ju som att bli lite blåst på det roliga om han inte ens ska få en rimlig möjlighet att lira J20 direkt nästa år och dessutom inte ens få veta om det blir SuperElit året därefter heller.
Kommentera

Robert P: Alltså finns det ingen klar regel som säger vart spelarna ska spela? Undra om det räcker att man är skriven i ett landsskap för att få spela där(visst kan man vara skrivet på ett ställe utan att bo där?). Detta i sin tur skulle ju öppna upp möjligheterna även för Gotland att vinna TV Pucken :)

Du har förresten inte hört några rykten om vilka som söker till de tre stora hockeygymnasierna? Bara drygt 10 dagar innan ansökningstiden går ut.
Kommentera

Martin S:

Åldern höjs, vilket inte bara innebär att 89:or får chansen att spela tre turneringar utan även förstås de 88:or som var med redan ifjol: Alcén, Patrik Berglund, Oskar Johansson för att nämna tre starka namn.

Ingen har vunnit tre TV-puckar och jag är osäker på hur många som överhuvudtaget gjort tre. Kommer inte på någon på rak arm.
Däremot lär ingen vinna tre TV-Puckar heller i och med att Sthlm inte hade några 89:or med.

Vilka landskap som ska representeras nu när spelarna hinner börja hockeygymnasiet är nog en smakfråga. Dom får givetvis representera det landskap dom bor i, och även det dom bodde i innan.

Som sagt så lirade ju Robert Nilsson med Sthlm när han spelade för Leksand. Liam Lindström spelade samma år med Gästrikland trots att han lirade i Mora.
Richard Demén-Willaume däremot flyttade från Halland till Göteborgs vinnande TV-puckare när han fick chansen.
Lirade ju med Halland året innan han vann med GBG.

Jag misstänker att folk kommer välja att spela med det lag dom ser sig ha störst chans att vinna totalt med.
I och med att TV-Pucken går så tidigt på året som den gör så har ju alla spelarna fortsatt mer känslor för sina gamla polare från året innan än man har hunnit få för sina nya lagkamrater när man flyttat till exempelvis Leksand, Örnsköldsvik eller Göteborg.

Men visst kan det bli så att alla spelarna får för sig att lira för sina nya landskap också. Då får vi nog se ganska mkt av Dalarna, Ångermanland och Göteborg. Kanske även Småland, Skåne och förstås då Stockholm även om dom lär tappa i slagkraft om de utflyttade killarna väljer bort Sthlm.
Kommentera

TV Pucken 2004
Rätta mig om jag har fel men visst är det så att TV Pucksåldern höjs till nästa säsong vilket innebär att årets spelare även kan spela nästa år? Vilket distrikt kommer de att tillhöra är frågan. Om en spelare från Skåne flyttar till Dalarna för att gå hockeygym i Mora eller Leksand kommer han då automatiskt att tillhöra Dalarna?

Jag har något svagt minne att Robert Nilsson spelade för Stockholm trots att då redan tillhörde Leksand. Stämmer detta?

Detta med den höjda TV Pucksåldern innebär att en hel del spelare får chansen att spela i tre turneringar(spelare födda 89 som var med redan iår). Detta leder till den andra frågan. Kan någon nämna några spelare som tidigare har gjort tre TV Puckar? Finns det möjligen någon med tre TV Pucks vinster eller är två rekordet?
Kommentera

310170 · »