Falahk: Om det var Borlängematchen du menade så (se också länken till SvenskaFans som mattias-74 gav nedan):
Leksands lag i Borlänge: Målvakt Eddie Läck (Erik Hanses) 1a Femman Magnus Hedlund - Elias Granath - Jens Bergenström - Gabbe Karlsson - Mattias Ritola 2a Femman Magnus Österby- Herman Hultgren - Johan Hägglund -Johan Eneqvist- Jesper Ollas 3e Femman Niklas -Andersén - Mattias Sunnanängs - Johan Skinnars - Viktor Enmalm - Magnus Kullerback 4e Marcus Grönqvist - Tobias Görndt
Alisandali: Daniel Flodin - Back i andrafemman lagets 3e bästa back av typ 4 bra.... Marcus Persson - lagkapten och viktig center i första femman , Anders Lövdahl - bästa tekaren i div 1 c och gör även en hel del poäng.... sen Jon Bergman som gör en del poäng i lagets bästa kedja....
4 viktiga kuggar kan man säga..... och dom som fick hoppa in glänste väll inte direkt... men men Leksand ska vinna mot Borlänge 10 av 10 .... även med detta lag... men Eddie Läck höll tätt och Bergenström hade show
Matchen slutade 5-0 till Leksand , efter att Bergenstöm gjorde sitt tredje för kvällen . Mattias kommer nog att komma in med en analys om hur spelet var , lite senare ikväll .
Metal Guru: Tycker du tolkar mej ganska bra men förstår inte riktigt hur man kan tolka att jag tycker Leksand är fär dåliga för AS... deras 3e plats påtalar väl ganska bra att dom absolut inte är för dåliga liksom.
mattias - 74: Menas det att Leksand helt plötsligt är för dåliga för AS? Konstig tolkning isåfall du får till. Ni är inte överlägsna, inte dåliga men däremot ett bra lag i AS.
Anledningen till att de lagt matchen i Borlänge mot just Borlänge är att 5 spelare i Leksand är fostrade i Borlänge och dessutom spelar Jens Bergenströms bror Henrik i Borlänge så det är en match med viss betydelse.
mattias - 74: Vi lägger inte träningsmatcher så nära inpå jul :) Sen kan man ju undra vad syftet är med en sådan träningsmatch om ändå halva laget inte är med i laget. Vad ger det då?
Ja Leksand är för dåliga för ES det måste dom ju vara dom spelar ju inte där och ligger "bara" 3a i AS. Rögle kanskr är för bra för AS för tillfället men inte ens SSK tycker jag är för bra.
Eftersom matchen inte gäller nånting så spelar det ingen roll vilka som vinner. Leksand har väl 10 - 12 spelare borta så Borlänges Chanser ökar ju markant. Hade det varit en seriematch så hade jag hållt på Leksand, men jag tror inte lagen kommer mötas i nån serie. Som det ser ut nu är Borlänge för bra för DIV 1 och för dåliga för allsvenskan och Leksand är för bra för Allsvenskan och för Dåliga för ES?? ( Ja ni läste rätt )
Men jag hoppas som sagt att Leksand tar sig tillbaks med lite flyt och förstärker rejält för att etablera sig i hockeyns Finrum
Enligt mig så hör Leksand hemma i Elitserien oavsett vad ni andra tycker..